PDA

View Full Version : En wat vind je partner er nou van.....



Dirk_Hendrik
24 maart 2002, 19:38
En daar heb je dus (de wens tot) een rij gitaren, 5 versterkers en 4 meter effecten...

en hoe reageer jouw partner daarop??

SteavisSmokin
24 maart 2002, 20:04
H vrijgezellen leven heeft zeker voordelen. :grin:
Steven (die vrij gezellig vrijgezel is)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SteavisSmokin op 2002-03-24 20:11 ]</font>

PeArLjAm
24 maart 2002, 21:04
Ben ook erg vrij gezellig op het moment maar ik woon nog thuis.. Mijn moeder is minder blij met mn gitaren, versterkers en effecten. Ze vindt 1 gitaar en versterker genoeg maar ja ze heeft er ook geen verstand van. Ach ik laat r lekker ik weet wel beter.. :smile:

Kitaarhiero
24 maart 2002, 21:27
M'n partner en ik worden door de week gescheiden gehouden door Amsterdam en het IJmeer... maar ze zou er absoluut geen bezwaar tegen hebben... de helft zou ongetwijfeld van haarzelf zijn :razz:
m'n ouders bidden vurig dat ik nog eens die versterker met koptelefoon pluggen uit de oefenruimte haal.

sash
24 maart 2002, 22:11
Op 2002-03-24 20:04, schreef SteavisSmokin:
H vrijgezellen leven heeft zeker voordelen. &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">
Steven (die vrij gezellig vrijgezel is)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SteavisSmokin op 2002-03-24 20:11 ]</font>


Ja maar jij zit weer met je ouders, waar ik dus OOK geen problemen mee heb :razz: :grin:

Dila
24 maart 2002, 22:26
Op 2002-03-24 21:27, schreef Kitaarhiero:
M'n partner en ik worden door de week gescheiden gehouden door Amsterdam en het IJmeer... maar ze zou er absoluut geen bezwaar tegen hebben... de helft zou ongetwijfeld van haarzelf zijn &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_razz.gif">
m'n ouders bidden vurig dat ik nog eens die versterker met koptelefoon pluggen uit de oefenruimte haal.


hahaha... mijn 'partner' (wat een afschuwelijk woord!!!!)

moretel
25 maart 2002, 08:38
Ik heb hier nooit problemen over gehad.
Ik leg gewoon rustig uit waar het nieuwe speeltje voor dient, ik betaal het zelf (of via visa) maar ga nooit echt te ver in de uitgaven. Je leeft tenslotte maar 1 keer, en als ik oud en versleten ben wil ik nog steeds die echte Fender zien, wie weet kan ik hem nog kado doen aan een gitaarspelend kleinkind.

Kitaarhiero
25 maart 2002, 09:53
Op 2002-03-24 22:26, schreef Dila:

hahaha... mijn 'partner' (wat een afschuwelijk woord!!!!)


Ja best wel eigenlijk hè?
Meestal hebben homofielen het over 'hun partner'... pfff...
maar ik kon op dat moment ook even niet zo goed meer denken :wink:

dirkw83
25 maart 2002, 09:56
ik hoor mijn ouders nooit zo klagen eigenlijk. Mijn zusje schijnt het zelfs wel goed vinden te klinken als ik street spirit speel :smile:

sleep_to_saturate
25 maart 2002, 10:01
Tja ik heb er nu 7 in 1 klein kamertje.. Zolang ik ze niet door het huis laat slingeren vind ze het geen probleem. Maar ja soms staat er 1 in de slaapkamer en 1 in de plee ofzo. haha.. En als ik een nieuwe wil gaan aanschaffen moet ik wel effe een goede motivatie bedenken, maar voor de rest valt het wel mee hoor.

dirkw83
25 maart 2002, 10:03
mijn motivatie doet het hem al niet eens meer...ik mag geen nieuwe kopen van mijn ouders omdat ik dalijk op kamers ga. Als ik het wel zou doen zou dat 'serieuze gevolgen hebben voor de financiering die ik van mijn ouders op kamers krijg'. dus. :sad:

Kitaarhiero
25 maart 2002, 10:06
Ja voorlopig blijft het bij mij ook op 1tje... *zucht*
ach... meer heb ik niet nodig.

dirkw83
25 maart 2002, 10:12
...maar jij hebt waarschijnlijk een goede. Ik heb een stokoud apparaat. Met 18 frets dacht ik.

moretel
25 maart 2002, 15:02
Op 2002-03-25 09:56, schreef dirkw83:
ik hoor mijn ouders nooit zo klagen eigenlijk. Mijn zusje schijnt het zelfs wel goed vinden te klinken als ik street spirit speel

Dat was een tijdje terug wel anders Dirk, komt zeker omdat je veel geoefend hebt :smile:

Maar je moet je ouders toch overtuigen dat ze je een goede gitaar kado moeten doen, ik zou dat zeker voor mijn ,kinderen doen, tot de bedelstaf aan toe.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2002-03-25 15:02 ]</font>

DOLBY
25 maart 2002, 16:17
Ik weet waar je het over hebt. Ik moet elke aanschaf verantwoorden (je hebt toch al drie gitaren, je hebt toch al twee versterkers)Ik word er wel eens moe van. Maar ja aan de andere kant behoedt het je ook voor allerlei ondoordachte aankopen. Uiteindelijk gaat het tenslotte om je gitaarspel, de rest is maar bijzaak. (maar ik was maar al te blij dat m'n zoon ook gitaar ging spelen: op mijn oude spullen; dus had ik meteen een excuus om iets nieuws aan te schaffen)

sleep_to_saturate
25 maart 2002, 16:45
Ja het is ook wel handig hoor, zeker in mijn geval. Ik koop nogal snel ondoordacht. :grin:

moretel
26 maart 2002, 08:33
Volgens mij leiden daar veel muzikanten aan, snel iets kopen maar ook weer snel iets verkopen, en altijd tegen een te lage prijs inruilen.

sleep_to_saturate
26 maart 2002, 09:35
Ja maar dat is het probleem met mij, ik verkoop niets.. Ruil ook niet in.

dirkw83
26 maart 2002, 10:05
ja nou moretel, ik heb met alle geweld al laten vallen thuis dat ik een nieuwe wil hebben maar daar willen ze helemaal niets van weten - laat staan dat ze meebetalen. Ze zijn er om de een of andere reden falicant tegen terwijl ze de lessen - die ik niet volg - wel zouden betalen als ik die zou volgen. Vreemd!

moretel
26 maart 2002, 12:04
Ik zou dus lessen gaan volgen die je dan niet volgt, volg je me nog. Van het uitgespaarde geld van de lessen die je niet volgt kun je t.z.t. je gitaar kopen.
Heb je geen baantje ?
Mijn dochter past wel eens op, dat is ideaal, kun je ook nog oefenen enzo en het verdient ook nog. maar als je zo fanatiek blijft dooroefenen dan zullen je ouders toch wel eens doorkrijgen dat het echt serieus is en geen bevlieging?
Een leuk tweedehandsje moet toch wel lukken, en je bent toch wel eens jarig?

moretel
26 maart 2002, 12:05
Op 2002-03-26 09:35, schreef sleep_to_saturate:
Ja maar dat is het probleem met mij, ik verkoop niets.. Ruil ook niet in.

Ik ruil wel in en verkoop aan vrienden maar krijg dan altijd weer spijt, dus wat jij doet is goed.

dirkw83
26 maart 2002, 12:09
haha, ja, totdat de bank je geen krediet meer verstrekt omdat ze de hoop dat je ooit nog een groot artiest wordt, laten varen :smile:

flightcase
26 maart 2002, 22:29
Mijn ouders vinden het allemaal niet zo'n probleem (ze houden ook erg veel van Muziek).
Mijn Moeder vindt het wel leuk dat ze zoveel over gitaren leert,via mij ze weet nu precies wat een Strat en een Les Paul is.
Alleen laatst moest mijn gitaar aan de kant want de hond moest op de stoel liggen:)

Kitaarhiero
27 maart 2002, 18:29
welke gitaar ik ook pak... onze poezen zoeken meteen een veilig heenkomen :razz:

Sandman
27 maart 2002, 19:15
In de verte hoor ik de buurvrouw tegengas geven met haar piano hahaha :wink:

Kitaarhiero
27 maart 2002, 20:31
"zachter! zachter!" om gek van te worden!

moretel
27 maart 2002, 22:10
Harder , Harder roept mijn buurvrouw altijd.

Sandman
27 maart 2002, 23:04
Ja en de bovenbuurvrouw gaat van:

DIEPER! DIEPER! DIEPER!

:wink: maar das een heel ander onderwerp...

Outshine
28 maart 2002, 13:15
Mn vriendin vind t best als k es wat akoestisch speel, zolang 'ik maar met mn fikken van die elektrische afblijf!!'

jaja, t leven is hard....

pimmetje
28 maart 2002, 15:10
'n kwestie van je versterker goed open draaien. Dan hoor je je vriendin niet meer :smile:

Bij mij thuis geen problemen. Als ik thuis oefen gaat 't toch op (zeer) laag volume. In de oefenruimte hoor ik dan wel of het op hoger volume nog steeds klopt.

Over de spullen moet m'n vriendin niet zeuren... zij d'r gare plantjes, ik m'n gitaren :smile:

Supermarco
30 maart 2002, 16:57
mijn vriendin vind het allemaal maar best, en als ik die gibson om mijn nek heb hangen, en ze heeft zo'n bui.....

tjonge jonge wat een aantrekkingskracht hebben die machines zeg!

gust
2 april 2002, 20:47
Zo lang ik haar kan wijsmaken dat het mijn carriére ten goede komt is het allemaal geen probleem. Ik overdrijf echter niet want ik heb ook nog twee klein mannen lopen. Hoewel ik die wel probeer warm te krijgen voor het betere rok en roll werk. Ik hoop dat zij het beter doen dan ik en zal hen de kansen aanbieden die ik niet kreeg. Voor de rest goede verstandhouding met mijn vrouw.

sash
3 april 2002, 20:11
Op 2002-03-30 16:57, schreef Supermarco:
mijn vriendin vind het allemaal maar best, en als ik die gibson om mijn nek heb hangen, en ze heeft zo'n bui.....

tjonge jonge wat een aantrekkingskracht hebben die machines zeg!


Good for us... :grin:

Outshine
4 april 2002, 17:48
Op 2002-03-30 16:57, schreef Supermarco:
mijn vriendin vind het allemaal maar best, en als ik die gibson om mijn nek heb hangen, en ze heeft zo'n bui.....

tjonge jonge wat een aantrekkingskracht hebben die machines zeg!


Krijgen jullie nou ook wel es het verwijt dat je gitaar een grotere aantrekkingskracht heeft dan haar??

ik bedoel das toch gewoon...ehh...nou..tjsa...eigenlijk...best wel niet waar?? :smile: :grin:

Ron C
5 april 2002, 09:16
Meestal vind ze het wel prima, als ik boven zit te spelen kan zij tenminste haar soaps kijken!

sash
7 april 2002, 22:35
Op 2002-04-04 17:48, schreef Outshine:


Op 2002-03-30 16:57, schreef Supermarco:
mijn vriendin vind het allemaal maar best, en als ik die gibson om mijn nek heb hangen, en ze heeft zo'n bui.....

tjonge jonge wat een aantrekkingskracht hebben die machines zeg!


Krijgen jullie nou ook wel es het verwijt dat je gitaar een grotere aantrekkingskracht heeft dan haar??

ik bedoel das toch gewoon...ehh...nou..tjsa...eigenlijk...best wel niet waar?? &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif"> &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">


Tenzij ze zelf ook gitaar speelt :grin:

Kitaarhiero
8 april 2002, 10:23
Dat is wel zeer ideaal ja :grin:

Dila
8 april 2002, 17:27
:grin:

bonecollector
8 april 2002, 18:37
Mijn vriendin vind het prachtig, ze staat zelfs te head-bangen als ik moet optreden!!

moretel
9 april 2002, 12:34
Bij mij zeiken ze af en toe dat het niet mooi is, kinderen en vrouw incluis.
Lekkere solo's ala SRV, lekker hard.
Ik begrijp wel dat dat als niet gitarist soms niet aan te horen is. Vaak ben je bezig met herhalen en instuderen van techniekjes tot vervelens toe (voor hen dan).
Maar na dat soort opmerkingen ben ik de drive kwijt en kan ik beter stoppen en me later met koptelefoon afzonderen.

Ic3gl0vE
9 april 2002, 15:00
Op 2002-04-09 12:34, schreef moretel:
Bij mij zeiken ze af en toe dat het niet mooi is, kinderen en vrouw incluis.
Lekkere solo's ala SRV, lekker hard.
Ik begrijp wel dat dat als niet gitarist soms niet aan te horen is. Vaak ben je bezig met herhalen en instuderen van techniekjes tot vervelens toe (voor hen dan).
Maar na dat soort opmerkingen ben ik de drive kwijt en kan ik beter stoppen en me later met koptelefoon afzonderen.



ja ben je dik trots dat je iets eigendelijk kan spelen krijg je gezeik van "wat een takkeherrie zeg" daar kan ik niet zo goed tegen, maar me zus (die haar kamer boven die van mij heeft) probeert nu zelf gitaar te leren spelen op mijn 'vorige' gitaar en versterker dus zei zegt er nie zo veel van (behalve als ze moet leren)
m'n vader vindt het wel cool dat ik gitaar speel, m'n moeder wat minder (ze heeft nix tegen de gitaar maar wel tegen de muziek die ik speel) en me andere zus is er ook niet zo blij mee
vriendin klaagt niet want ik heb geen vriendin...

Als ik een nieuwe gitaar of effect of versterker, wat dan ook, wil kopen vinden m'n ouders dat ik dat zelf moet weten. Ik heb m'n geld zelf verdiend dus ik bepaal ook zelf wat ik er mee doe

alleen als ik een Marshall Plexi met 2 4x12 kasten zou kopen zou de buurt dat iets minder vinden denk ik hehe

Kitaarhiero
9 april 2002, 15:59
mensen stellen het meestal niet op prijs als ze muziek horen die ze niet zelf op hebben gezet...

sash
9 april 2002, 16:23
Op 2002-04-09 15:59, schreef Kitaarhiero:
mensen stellen het meestal niet op prijs als ze muziek horen die ze niet zelf op hebben gezet...


Wel bij optredens toch?

mr. Marc
9 april 2002, 16:46
Op 2002-04-09 16:23, schreef sash:
[quote]
Wel bij optredens toch?


Niet als je ineens in hun huiskamer staat op te treden :wink:

Kitaarhiero
9 april 2002, 18:33
Bij optredens komen ze naar je toe, dan wíllen ze het horen... als je thuis speelt... dan is er iets in andermans hersenen wat het "herrie" maakt :sad:

moretel
9 april 2002, 19:08
Gelukkig ik ben niet de enige.

sash
10 april 2002, 22:30
Maar ik snap het ook niet, mensen gaan ouwehoeren als je aan het oefenen bent en als je een nummer eenmaal kan zijn ze niet 'impressed', maar als je op het podium staat willen diezelfde mensen heb ineens wel allemaal zien...

marshall79
25 april 2002, 13:59
ligt er aan, ik heb me vriendin hel duidelijk gemaakt dat gitaar spelen mijn leven is , en om dat feit dus errug veel met me muziek bezig ben.
ze neemt het , deed ze het niet dan.heeft zer pech.
maar goed ze neemt het....
ik speel als ik wakker word met een bak koffie en een shaggie, overdag tijdens me werk gaat me gitaar mee, en savonds voor het eten speel ik en na het eten ook vaak met een lekkker koud biertje erbij.
met dfe band oefenen we ongeveer 3 x per week, + elke week een jamsessie
waarbij me vriendin gezellig mee gaat.
ze stuent me overal in dus .thnx sab.

als laatste heb ik nog 1 ding te zeggen
WHO NEEDS WOMAN IF YOU CAN PLAY LIKE AN ORGASM.
:smile:

moretel
25 april 2002, 20:55
Op 2002-04-25 13:59, schreef marshall79:
overdag tijdens me werk gaat me gitaar mee,
Das knap, je bent glazenwasser zie ik, daar is vast geld mee te verdienen :smile:

Rooligan
1 mei 2002, 23:12
Mijn ouders hebben er nooit problemen mee gehad dat ik oefende. Aangezien ik begonnen ben met 60/70's rock (Led Zeppelin, The Who) en mij pa er nogal fan van was, was het gepingel van mij niet zo erg.
De laatste tijd houd ik me steeds meer bezig met jazz en 40-ties blues. Ik oefen voornamelijk acoustisch en elke vrijdag avond is het knallen met de band.

Ook speel ik contrabas, en die versterk ik niet als ik oefen. Dus qua lawaai valt het best mee.
Mijn vriendin komt af en toe ook gewoon luisteren als ik aant oefenen. Helaas verslapt mijn aandacht dan wel af ent toe..... :wink: :wink:

L4A
2 mei 2002, 12:31
Nou, ik woon lekker in een studentenhuis waar iedereen zich van tijd tot tijd schuldig maakt aan belachelijk hoge geluidsnivo's, dus als ik inplug valt er weinig te klagen. Beetje geven en nemen toch? Ik loop dan ook niet te zeiken als m'n buurman de zoveelste gabberplaat opzet :wink:
En mijn vriend, die heb ik over kunnen halen...heeft even geduurd, maar nu geef ik 'm gitaarles (en hij mij autorijles dus da's eerlijk verdeeld :wink: ) Dusseh, ik heb geen klagen!

plukker
2 mei 2002, 15:29
Die van mij heeft zich er maar bij neergelegd. Alle waarschuwingen en dreigementen hebben niet geholpen, dus nu treitert ze mij met saaie verhalen van wat ze heeft meegemaakt en goede tijden.... Tijd om een nieuwe plank te halen!