PDA

View Full Version : LAB series L4



Clunk
5 april 2004, 23:39
iemand ervaring met dit bassmonster?

200 watt transistor zeggen ze.
diep en vet...

is dat waar? :D

Geert Teekens
9 april 2004, 11:47
Ik heb er een.

200W met 2x15 kast.

transistor.

Hij klinkt zeker weten diep en vet. Met de 2x15 erbij is het echt een vette versterker. Gaat flink hard. Als je de gain niet te ver open draait blijft ie flink clean, maar wel diep. Als je de gain meer open draait dan begint ie echt rond te worden, te compressen en te pompen.

Het is een vette versterker.

Staat er 1 op marktplaats!!

Jammer genoeg heb ik 1 van de 2 speakers gemold. De versterker ging helemaal open in de oefenruimte en toe begaf de speaker het.

Helaas.

Heeft iemand een vervangende speaker voor me toevallig?

Groeten van Geert

Geert Teekens
9 april 2004, 11:48
Ik heb er een.

200W met 2x15 kast.

transistor.

Hij klinkt zeker weten diep en vet. Met de 2x15 erbij is het echt een vette versterker. Gaat flink hard. Als je de gain niet te ver open draait blijft ie flink clean, maar wel diep. Als je de gain meer open draait dan begint ie echt rond te worden, te compressen en te pompen.

Het is een vette versterker.

Staat er 1 op marktplaats!!

Jammer genoeg heb ik 1 van de 2 speakers gemold. De versterker ging helemaal open in de oefenruimte en toe begaf de speaker het.

Helaas.

Heeft iemand een vervangende speaker voor me toevallig?

Groeten van Geert

Clunk
9 april 2004, 12:26
klinkt ie ook nog bruut als je er een 4x10 of zelf een 2x10 kast onder gooit? of is het effect dan weg?

en dan nog iets, met zon 2x15 kast, wordt het dan niet boomerig?
ik neem aan dat je gewone 'rock'speelt

maar zou de amp zelf.. in combinatie met een 4x10 kast ook bruikbaar zijn voor funk.

ik wil em eigenlijk wel vanwege die diepe sound.
ik ik heb een leader bas, die aardig gromt en knor, en dat 'brute' geluid erin wil ik extra laten 'ronken'

dus meer heavy.

maar ik speel ook nog wel eens funk, en het zou jammer zijn als mn hele sound dan wegvalt.
8-)

thanx.

Geert Teekens
20 april 2004, 13:12
Hoi Clunk,

Hij klinkt ook bruut door een 4x10. 2x10 heb ik nooit geprobeerd.

Met 2x15 wordt het wel zompiger dan met 10" speakers. Dat lijkt me logisch.

Ik vind het een veelzijdige versterker.

Als je de gain een beetje laag houdt en de master open gooit klinkt ie clean en helder. Als je er meer gain in draait wordt ie ranziger, blubberiger en krijg je meer sustain.

Ook kun je het 2e kanaal met uitgebreide toonregeling nog gebruiken om nog andere sounds te bouwen.

Je kunt er alle kanten mee op. Ik vind het een goeie versterker. Niet kapot te krijgen ook! :)

Groeten van Geert

Clunk
20 april 2004, 14:44
vet! dankje

Dan ken ik nu naar de andere kant van NL rijden om em op te pikken 8-)

whaha :razz:

hadv
21 april 2004, 01:11
Geert,

ik heb nog een 15inch over (Samick/Jes), ca 200 watt
niet super, maar ook niet duur
voor een aardige fles witte wijn mag je um hebben

(sorry voor de spam) :oops: :oops: :oops:

birt
21 april 2004, 10:04
ook ff spam, ik heb een 15" recone van peavey black widow, mss past die ook op magneten die niet van peavey zijn?