PDA

View Full Version : Ibanez s470 DX



jackson tom
5 april 2004, 20:53
wat vinden we van deze gitaar???

wil er graag wat meer over weten...

greetz

Vexx
5 april 2004, 21:03
Dit is de informatie die op de site van Ibanez staat ('k weet niet of je die al had..)

•*Wizard II neck
•*Mahogany body
•*Large frets
•*ZR Tremolo bridge
•*PSND1 (H) neck pu
•*PSNDS (S) mid pu
•*PSND2 (H) bridge pu

Ikzelf heb hem ook uitgeprobeerd toen ik mijn RG ging kopen. Ik vond het een erg fraaie gitaar, maar het geluid wat uit die P(ower)S(ou)ND-elementen komt vond ik niet veel soeps. Kan natuurlijk ook haast niet anders aangezien die zelfs in de goedkoopste GIO zitten. De tremolo heb ik niet echt uitgeprobeerd, 'k was meer bezig met de RG.

Ik vond dat mijn RG een lekkerder nek had (Prestige :razz: ), en de elementen klonken ook een stuk beter. Het was wel wat scheef vergelijken, want de S kostte iets van 600 euro, en mijn RG 800.
Uiteindelijk is het de RG geworden (duh), maar ik vond de S ook niet verkeerd; mijn RG was alleen beter.

Als ik jou was zou ik (als je serieus geďnteresseerd bent) gewoon eens bij een gitaarwinkel naar binnen lopen en hem uitproberen. Want aan mijn mening heb je op zich maar weinig als je wilt weten wat jíj vindt van de gitaar.

urezna
6 april 2004, 09:46
ja, gewoon gaan uitproberen, en mocht je een (super)strat-body gewend zijn, zoals bijv een Ibanez RG, dan zou ik em ook even staand met gistaarband proberen, en body voelt voor de rechterarm nogal anders aan, met name als je je rechterhand vlak op de brug legt, bijv vboor palm muting.... is wel prima aan te wennen, maar ik wil het toch even meegeven....
een RG heeft bovenaan een ronding waar de rechterarm overheen ligt, en de S is wat scherper qua vorm.
ik moest er zelf ook even aan wennen, maar nu ik er aan gewend ben spelen mn RG's en S eigenlijk net zo lekker....

tbl-2100
6 april 2004, 11:26
ik heb zelf een ibanez s470 bk bijna het zelfde alleen die dx is de kleur/lak anders dacht ik maar ik vindt het opzich een fijna gitaar alleen ik ga wel van de zomer een dimarzio paf pro er in zetten en een dimarzio tonezone maar die psnd elementen vind ik niet echt super klinken maar smaken verschillen. als ik jouw was gewoon wat gitaaren uit proberen ! heb ik ook gedaan.

Trocar
7 april 2004, 00:42
Deze specifiek S heb ik niet op gespeeld, maar ik ben wel gek op de S-serie. Dus zeker eens proberen (wat mij betreft).
Maar, wat al gezegd is, die stock-PU's (PSND1) ga je denk ik wel snel genoeg van krijgen, zeker iets om rekening mee te houden!