PDA

View Full Version : Marshall amp



woralo
24 maart 2002, 18:51
Hallo,
Ik wil een versterker gaan kopen een van marshall ik weet alleen niet precies welke marshall heeft veel verschilende amps. Heeft iemand sugesties? prijzen maken niet echt veel uit.

JV
24 maart 2002, 19:17
waarom wil je persé marshall hebben?

Dirk_Hendrik
24 maart 2002, 19:29
Inderdaad, waarom en Marshall (koop er een strat bij en ga in een 2e hands BMW 3-serie rijden. Lekker standaard). Eeh PV, topictarter komt ut Venray, Da's in Limbabwe. De algemene smaak daar is een stuk harder dan hier. Dus.. een Marshall. (anders ben je geen vent daar, snappie)

To the point, Als je deze vraag nou eens in het versterkers forum post en niet in randapparatuur.....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dirk_Hendrik op 2002-03-24 19:32 ]</font>

PeArLjAm
24 maart 2002, 21:02
Ja hij moest eigenlijk in het versterkerforum gepost worden maarja deze jongen heeft een vraag dus hier gaan we..

De JCM-2000 series zijn hele behoorlijke versterkers, het zijn veelzijdige versterkers. Geen fender clean.. maar high-gain kanaal en een goed crunch kanaal.

Je kan ook kijken naar oude plexi marshalls (nieuwe heb je ook bij feedback kan je ze krijgen geloof ik). Deze versterkers klinken erg goed bij classic rock. Hendrix gebruikte deze ook dus dan weet je een beetje wat voor een geluid het is.

Verder heb je nog tientallen versterker van marshall, maar heb geen zin om dit allemaal op te gaan noemen. Ik zou zeggen ga er een paar testen. Als je van rock houd zijn marshalls gewoon goede versterkers.

Frusciante
25 maart 2002, 14:36
nou vooruit dan maar. ik zal ff een beknopt vragenlijstje voor je opstellen om je beter te kunnen adviseren.

waarschijnlijk heb je geen enorm budget.
maar dat moet je eerst maar is vaststellen,

dan nog de keuze tussen buizen of transistor.

vervolgens nog eens het toepassingscriteria
waar wil je hem/haar voor gebruiken, in een band, grote cafe's oefenruimte, huiskamer etc etc etc etc

De eisen aan de amp (wattage, diversheid kanalen, reverb, etc, etc.

zoals je begrijpt is het onmogelijk om in deze fase een voor jouw acceptabele amp aan te prijzen.

waarom je perse een marshall wil is mij niet duidelijk al ben ik een groot liefehebber van vintage marshalls. wellicht zijn andere merken meer op jouw leest geschroeid.

ps. Wat is er mis met een strat een marshall en een 3-serie ????? we blijven toch niet in het zelfde boxje denken? en waarom zullen mensen juist voor deze combi kiezen denk je???? mmmmmmmmmmmm

ciou

Sandman
25 maart 2002, 16:23
Misschien is deze site iets:
http://www.marshallamps.com
De naam zegt het al, op die site staat alles wat Marshall op het moment in productie heeft.

woralo
25 maart 2002, 18:45
Uhm het soort amp wat ik wil gebruiken is een amp voor oefenruimte en wij hebben zelf een café dus daar kan ik ook aardig vaak oefennen het doel einde is wel een band. en zover ik ben ingelicht zijn buizen beter als transistors volgens mij??

woralo
25 maart 2002, 18:51
ik zat te denken aan de Marshall AVT 275.

gangsta
25 maart 2002, 18:59
foutje

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gangsta op 2002-03-25 19:00 ]</font>

Frusciante
26 maart 2002, 10:45
maar het budget is toerijkend genoeg om een buizenbak aan te schaffen ??
dat is op zich een prima uitgangspunt zal ik zo zeggen :smile:
maar je zal voor jezelf moeten uitvogelen wat voor geluid je uit een amp wil.
met andere woorden wat voor styl wil je gaan spelen / versterken. dit is zeer belangrijk bij de keuze van een amp. iedereen kan je wel tips geven, zoals je al wel is opgevallen, maar zonder styl definiering zijn wij onmogelijk in staat om een in jouw geval goede amp te adviseren.. de avt275 is op zich wel aardig maar niet meer dan dat. maar het zijn wel transistors... en min of meer geschikt voor een paar jaar speelplezier. en dan wordt het verlangen naar buizen toch echt te groot en tinus je de avt 'bastaard' toch echt het raampe uit.
we horen het wel..

Sandman
26 maart 2002, 15:28
Zoals ik ook al ergens gemeld heb: het is maar net hoe ver je wil gaan met je investeringen (met in het achterhoofd houdend je speelsituatie en je toekomstplannen)

woralo
26 maart 2002, 23:33
Mijn style is metal over het algemeen ik heb ook nog de Boss Metal Zone 2 en de GE7 effecten erbij

Sandman
27 maart 2002, 11:27
Met mijn Valvestate en die MT2 heb ik nog geen lekker geluid kunnen krijgen. Wel met de DS-2. Die gebruik eigenlijk alleen maar en niet de MT2. Ben toch denk ik meer (hard)rock dan metal geneigd te spelen :wink:

Sj03rd
27 maart 2002, 22:21
Waarom altijd buizen buizen buizen??

weleens de flextone versterkers van Line6 geprobeerd. Zijn perfect hoor!

Ze zijn niet voor niks zo ENORM gegroeid de laatste jaren.

Sandman
29 maart 2002, 12:25
Tis maar net wat je wilt en waar je voorkeur naar uit gaat.

Pee
29 maart 2002, 17:24
kheb over de avt 275 gespeeld en die speelt zalig goed. en luid.