PDA

View Full Version : simpele soundkaart zonder extra's ???????



Br@mbo
5 april 2004, 20:23
Ik zoek een geluidskaart maar zonder al dat dure geblaat als midi enzo, alles wordt via mn mengpaneel voorversterkt en ingesteld , dus :

- 1 ingang en uitgang , zonder MIDI of dergelijke toestanden , ik wil er gewoon mijn mengpaneel kunnen op aansluiten....

Is een audiorack Maya I ( 99 € bij feedback ) echt het goedkoopste als ik mijn opnames treffelijk wil houden ? ( we praten hier niet over professioneel )


Moet toch ergens te vinden zijn ??

Br@mbo
5 april 2004, 20:34
test , forum doet weer raar

bert k
5 april 2004, 21:12
Ja, ik hoor veel goeds van die Maya. En 99 is echt heel goedkoop! Klopt precies wat je zegt, kale kaart zonder extra's.
Andere merken om ff naar te kijken zijn M-Audio en Terratec (ik heb zelf de Terratec 24/96) maar ik weet niet of die zo goedkoop zijn.

Br@mbo
6 april 2004, 09:30
maar met die maya heb ik dan weer een microfoon voorversterker die ik liever kwijt dan rijk ben.... ( de micro's worden al voorversterkt )

welke ook op feedback staat is deze http://www.feedback.nl/pages/departments.php?departments_id=74&pagetype=2&the_parent=4
maar dit lijkt me dan eerder een game-kaart ( en ik game toch niet ) dan een record kaart ?

Br@mbo
6 april 2004, 13:14
tis btw in samenwerking met een Behringer UB 802 mengpaneel

bert k
6 april 2004, 13:50
Ja, je hebt gelijk. Ik denk niet dat je last heb van een voorversterker die je niet gebruikt, maar ik snap je punt :D
Ik heb ook een Behringer mixertje; de 1604, perfekt ding.
Misschien toch maat ff kijken voor een Terratec EWX 24/96? Die zijn wel rond de 200 euro helaas. Ik denk trouwens dat je zeker voor 24 bits moet gaan, de kwaliteit is echt beter.

Ik zag op de Feedback site ook de M Audio - Audiophile 2496. Lijkt me ook wel wat.

[edit] Ik zag dat je dat liedje in Sounds had gehoord. Zo klinkt dus mijn setje. Terratec, Behringer mixer en een Behringer B2 codensatormic.
(Carpenters, blèèè... :) )

Br@mbo
6 april 2004, 15:43
die Maya 1 van 100 euro is geen 24 bits veronderstel iK ?

greetz ,

the carpenters fan :p

bert k
6 april 2004, 16:45
Ja, nou zeg je weer Maya 1. Ik dacht dat heteen typfout was. Ik zag bij Feedback wel de Maya 44 voo 100 euro. Heb ik wat gemist?

Br@mbo
6 april 2004, 17:48
ja ik bedoel die van 100 € maar er is een Maya II ook enzo , nuja , whatever:p

Die Terratec van jou vind ik zeer interessent , maar zit er een Mic Preamp op dat ding ? ( dan hoef ik geen Mengpaneel te kopen ) of op de audiophile ?

Br@mbo
6 april 2004, 17:53
ja ik bedoel die van 100 € maar er is een Maya II ook enzo , nuja , whatever:p

Die Terratec van jou vind ik zeer interessent , maar zit er een Mic Preamp op dat ding ? ( dan hoef ik geen Mengpaneel te kopen ) of op de audiophile ?

Br@mbo
6 april 2004, 18:05
Bij MP verkopen ze jouw terratec niet meer :s hij lijkt uitgestorven , jammer


http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=100009046&sid=!18121995&quelle=volltext


is dit wat ? redelijk goedkoop enzo

Br@mbo
6 april 2004, 18:05
Bij MP verkopen ze jouw terratec niet meer :s hij lijkt uitgestorven , jammer


http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=100009046&sid=!18121995&quelle=volltext


is dit wat ? redelijk goedkoop enzo

bert k
6 april 2004, 19:04
Ik snap het. Maar die maya I is een 16 bits kaart, de II is 24 bits.
De Terratec is alweer een paar jaar oud, dan krijg je dat :-( Misschien toch dat M-audio ding?

bert k
6 april 2004, 19:06
Die Terratec van jou vind ik zeer interessent , maar zit er een Mic Preamp op dat ding ? ( dan hoef ik geen Mengpaneel te kopen ) of op de audiophile ?
Nee, zit geen mic pre op. Op geen van beide. Maar je had die Behringer toch?

Br@mbo
6 april 2004, 20:04
nee , die ga ik zo dadelijk bestellen , maar het kon eventueel hè...

zeg , heb jij msn , want het begint hier zo 'n beetje op een slowchat te lijken :p

bramdemulder@hotmail.com

bert k
7 april 2004, 09:34
Nee, sorry, maar is niet zo erg. Dit is toch een interessant onderwerp? Hebben meer mensen misschien wat aan.

bert k
7 april 2004, 09:47
Nee, geen msn, maar wat maakt het uit? Is een leuke discussie toch?

Ik vond deze kaart : http://www.musicstorekoeln.de/englisch/shop/pc/prod.asp?gt1=PC&gt7=Soundkarten Is de opvolger van de mijne. Niet zo duur!

Br@mbo
7 april 2004, 10:02
zie eerdere post :


Bij MP verkopen ze jouw terratec niet meer :s hij lijkt uitgestorven , jammer


http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=100009046&sid=!18121995&quelle=volltext


is dit wat ? redelijk goedkoop enzo


hehe :) maarja , ivm met het blut zijn ( en de afloop van het volleybalseizoen waardoor ik geen inkomsten heb ) zal ik wat op de 2dehands markt rondneuzen en het zo lang stellen met mijn echte onboard soundblaster imitatie :p

bert k
7 april 2004, 10:42
O ja, ehh , ff overheen gelezen :D Maar met een on board chip gaat het ook :o

Br@mbo
7 april 2004, 11:44
is dat sarcastisch bedoeld ? want ik heb gehoord dat dat ongelooflijk marginaal slecht gaat klinken ?

bert k
7 april 2004, 12:45
Eigenlijk wel, een beetje. Je kan met een on board geluid wel alle audio doen, maar je ingang (dat kleine rotplugje) ruist wat meer dan een goeie kaart. En hij is maar 16 bits. En hij kan waarschijnlijk niet afspelen en opnemen tegelijk. (das lastig als je bijvoorbeeld met Cubase bezig wilt)
Maar voor de rest lukt alles eigenlijk wel. Handig voor als je nog ff moet sparen.

Br@mbo
7 april 2004, 14:18
denk je dat die opvolger van jouw kaart genoeg is om (semi)professionele opnames te maken? (zodat ik er een heel tijdje mee verder kan )

of neem ik beter een audiophile dan ?

ik heb besloten dat ik het gelijk goed wil doen :D

Br@mbo
7 april 2004, 14:19
denk je dat die opvolger van jouw kaart genoeg is om (semi)professionele opnames te maken? (zodat ik er een heel tijdje mee verder kan )

of neem ik beter een audiophile dan ?

ik heb besloten dat ik het gelijk goed wil doen :D

JV
7 april 2004, 15:28
ik heb wel pas nog de terratec ewx24/96 gekocht.

was 160 euro ongeveer

die heeft hetzelfde als op dat plaatje van musik-produktiv, alleen dan ook nog een optische in- en uitgang buiten de analoge en de midi.

kwaliteit van de opnames is zeker wel goed te noemen

verder heb je nog de dmx6fire24/96 van terratec op dit moment, is de enige 24/96 kaart die ook nog gemaakt wordt, die is wel nog een stuk uitgebreider, prijs daarvan weet ik niet.

http://sounden.terratec.net/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=207&menu=2
ah, ik zie net dat musicstorekoeln ook de dmx6 heeft, voor 160. had ik dat maar eerder geweten, had ik daar gekocht, stuk voordeliger

bert k
7 april 2004, 18:40
Die Phase 22 heeft geen optische maar coax digitaal in en uit. Tja, dat kan ook. Maar hij is wel 192 kHz! Het is de opvolger van de 24/96

JV
7 april 2004, 19:08
das wel mooie shit dan, zeker voor die prijs. alleen raar dat ie niet op de site staat

Br@mbo
7 april 2004, 20:38
order bij Musik-Produktiv geplaatst !!! De Terratec Phase 22
Ik hoop dat we samen leuke opnametjes zullen maken

JV en natuurlijk Bert, jullie zijn ongelooflijk bedankt voor de hulp in deze moeilijke keuze !!

en bert , lol @ your sig :p

Mithrandir
7 april 2004, 22:17
Wat een gave dingen, die phase kaarten, ik vind de phase 26 (USB) wel wat. Oeh.....GAS :D

Br@mbo
8 april 2004, 19:57
shittt , bij mn factuur van musik-produktiv :

Vorraussichtliche lieferwoche : 15

wil dat zeggen dat ik 15 !!!!!!!!!! WEKEN moet wachten ?????????????????, sjit

Mithrandir
8 april 2004, 21:32
nee, dat betekent dat ie waarschijnlijk in week 15 geleverd word, alleen dat is dus deze week. Dus dat zal wel volgende week worden.

Br@mbo
20 april 2004, 19:02
gister aangekomen:

Terratec Phase 22 :D
Behringer UB 802
Collins DCM-57

alleen in de microfoon van collins ben ik teleurgesteld

bert k
20 april 2004, 21:24
Gefeliciteerd! Mooi setje, jammer van de microfoon, maar ja, je kan hem altijd weer verkopen. Laat maar weten hoe de spullen bevallen.