PDA

View Full Version : Transparante Poweramp 2



BlackSun
5 april 2004, 15:01
Hey, ik nog een keer:P (probeerde in vorige topic te psoten, en weg was het topic...)

Ik zat zo te denken: Ik heb nog een oude Sony 2x40W/8ohm Hifi versterker staan (goeie kwaliteit). Zou deze geschikt zijn als ik er bijvoorbeeld 2 1x12" cabs (of een stereo 2x12) aan hang? Of zijn dit soort versterkers niet geschikt hiervoor? Het lijkt mij op zich wel goed...totaal 80Watt, stereo, en de POD creert het geluid..

Johannes
5 april 2004, 15:43
Nogmaals: Marshall 9100 of 9200, of nieuwere modellen daarvan EL-blablabla

BlackSun
5 april 2004, 15:56
Nogmaals: ik zocht een goedkope oplossing :wink:
Die andere adviezen over poweramps staan al in mn hoofd..vraag me alleen af in hoeverre dit een redelijke oplossing is.

kokeleko
5 april 2004, 16:24
Een POD kan volgens mij heel goed klinken over een gewone hifi installatie, = full range toch?

Les Paul
5 april 2004, 18:15
Ik zou niet kiezen voor 1 x 12" gitaarspeakers. Ik speel zelf nogal eens over een POD 2.0 met een Marshall 8008 versterker en 2 Alesis monitor speakers. Klinkt heel acceptabel. De 8008 is ook een heel neutrale versterker. Door vrij neutrale monitor speakers te gebruiken, wordt de speaker emulatie van de POD optimaal gebruikt. Als je echte gitaar speakers gaat gebruiken, zit je vast aan de karakteristiek daarvan.
Ook een paar redelijke audio speakers zijn best bruikbaar voor de POD. Eigenlijk snap ik niet waarom niet meer mensen dit gebruiken. De gemiddelde oefenversterker bied minder mogelijkheden en heeft vaak een veel minder geluid.

BlackSun
5 april 2004, 18:47
Nou, kep hier ook nog 2 100 Watt Bose speakers staan... 8-) toch maar eens de goeie kabels gaan halen en die zooi aansluiten denkik...