PDA

View Full Version : Jammer jammer



alhambra
23 maart 2002, 22:38
Hoor ik weer is een keer muziek (zal niet iedereen met me eens zijn dat het muziek is maar ja) waarvan ik denk shit wat is dit gaaf wat kunne die gasten raggen, ik heb het over MESHUGGAH, begint er weer zo'n kettingzaag doorheen te schreeuwen.
Het hoort er waarschijnlijk bij bij dit soort muziek, weet niet eens waar het in thuis hoort speedmetal of wat dan ook, maar ik baal er wel van.

Kitaarhiero
23 maart 2002, 23:21
Ja kut is dat hè? dat zangers (schreeuwlelijken) mooie riffs zo kunnen verdrinken in een kakofonie van hees geblèr.

Noctiis
24 maart 2002, 12:00
en wederom blijkt dat sommige mensen dat soort muziek totaal niet begrijpen...
Probeer Dillinger Escape Plan eens

alhambra
24 maart 2002, 16:51
Het gaat mij er niet om of ik het wel of niet begrijp, waarschijnlijk begrijp ik het niet, soms kom je muziek tegen dat je echt heel goed vind maar waar iets in zit wat je niet (zo) mooi vind.
Het gaat mij in dit geval dus niet om de inhoud maar om wat je hoort.

dirkw83
24 maart 2002, 20:01
Op 2002-03-23 22:21, schreef Kitaarhiero:
Ja kut is dat hè? dat zangers (schreeuwlelijken) mooie riffs zo kunnen verdrinken in een kakofonie van hees geblèr.



Maak me gek met je taalgebruik :grin: D

Kitaarhiero
25 maart 2002, 11:13
hmmm... een Vocafiel... nee dankje... ik ga al m'n moeilijke woorden voor Dila bewaren :razz:

dirkw83
25 maart 2002, 11:16
hoezo? Wil je haar weg hebben of zo :smile: .

Ic3gl0vE
18 april 2002, 23:08
dat geschreeuw hoort nou eenmaal bij die muziek want het komt toch best wel aggressief over
zo'n 'kettingzaag' zoals jij het noemt went na een tijdje ook wel en probeer het maar is na te doen dat zal je toch erg tegenvallen!

Meshuggah vind ik trouwens muziek die 'moeilijk te volgen' is... kan het ritme vaak niet vinden en ik vind het knap dat ze dan toch nog samen kunnen spelen

doe ik ze niet na :smile:

pimmetje
19 april 2002, 13:24
Noctiis, dat van "niet begrijpen" vind ik altijd zo'n achterlijke opmerking. Terwijl hij juist inhoudelijk de aangesprokene(n) bestempelt als achterlijk :smile:

Als mensen een bepaalde muzieksoort of -stuk niet mooi vinden, dan kan dat er gewoon aan liggen dat ze dat niet mooi vinden... volkomen los van begrijpen. Als diezelfde mensen dan ook nog aangeven WAT ze er niet mooi aan vinden. Dan heeft dat toch niets met begrijpen te maken?

Zodra kunst aan IEDEREEN moet worden uitgelegd, heeft de kunstenaar gefaald. Zodra kunst door sommigen wordt gewaardeerd en door anderen niet, dan is er een smaakverschil.

Door het naar begrijpen te trekken, ben je snobistisch en pas ECHT gesloten bezig; je mag dan namelijk geen enkel persoonlijk waarde-oordeel meer aan muziek hangen. Ook als de kunstenaar het voor zichzelf maakt, mag een ander zeggen dat hij het niet mooi vindt. Zelfs als hij het zelf niet zou kunnen nadoen.

Wat je zou kunnen proberen is uitleggen wat JIJ er wel mooi aan vindt, zodat anderen er op een andere manier naar kunnen proberen te gaan luisteren. En daarna hebben ze nog steeds het volste recht om de betreffende muziek kolere-herrie te noemen :smile: