PDA

View Full Version : gitaar stoort als een idioot



zenabi
5 april 2004, 10:34
Als ik in de oefenruimte ben en m'n gitaar (Ibanez) in plug
stoort hij als ik niet speel .Ik kan nergens staan of hij doet dit
Ik ben er mee naar de winkel gegaan .Daar zeggen ze dat het aan de kabel of versterker ligt (op hun versterker stoorde hij inderdaad niet )
maar m'n ander gitaren hebben geen problemen .Ook die van m'n maat niet (ook een Ibanez) wat the *&^% kan ik hier aan doen ??

kokteejl
25 april 2004, 00:56
man, dat niemand hierop reageerd (oftewel ben ik mis)
als je een metalen onderdeel aanraakt, houdt het dan op?

schaap
25 april 2004, 03:42
Ik ken het probleem, mij werd ooit verteld dat het of mn elementen zijn (standaard epi dingen dus tja....... :oops: ) of als je teveel effecten tegelijk gebruikt, iets wat ik vaak deed omdat ik eerst over een 15 watt ding speelde en dan moet je een beetje compenseren :cool:

Kjiratsiekoedel
25 april 2004, 08:41
@schaap: kan zo zijn, maar is vind de vraag van kokteejl wel belangrijk om een goede diagnose te kunen stellen

@zenabi: het topic gaat weer verder, iets meer info graag

youngcoby
25 april 2004, 10:46
@ Kjiratsiekoedel: eerst uitzoeken of het 1. aan de gitaar ligt, 2. aan de kabel of3. aan de versterker. Dus even zonder effecten.

1. In de winkel ging alles OK. Het ligt niet aan je gitaar (of een "niet-constant-opduikend-probleem"). Dit laatste zou ik pas als laatste bekijken. Als het zo'n sporadisch probleempje zou zijn, is er nog wel even zoekwerk: alle elektronica nakijken en desnoods alles vervangen door nieuwe bekabeling in je gitaar. Zijn alle contacten en draadjes nog OK?

2. Probeer dan jouw gitaar met andere (nieuwe of geleende) kabels op de versterker in de oefenruimte. Indien nog altijd storing: ofwel het sporadisch probleem van punt 1., ofwel de versterker.

3. Gitaar bij vrienden even op hun versterkers uitproberen, met verschillende kabels (neem ook de jouwe mee). ik heb ooit een kabel gemaakt met de verkeerde draad: de hele tijd storing. Als, met verschillende kabels, er nog altijd storing is, is het de gitaar (sporadisch probleem, dus elektronica nakijken).

Mijn eerste idee is dat er in de gitaar een storinkje zit, dat niet altijd optreedt. Ik heb hetzelfde met mijn 5-way switch: soms geeft die in 2 standen geen signaal door, andere keren weer wel. Probeer toch, voor alle zekerheid, alle zaken even uit.

Hoop dat je hiermee op weg bent naar een defectloos gitaarspel.

sash
25 april 2004, 22:08
Is je versterker geaard in de oefenruimte?

In een ruimte sta je ook vaak onder TL licht. Dit draagt ook veel bij aan ruis.

zenabi
27 april 2004, 13:46
sorry dat ik niet eerder reageer
maar ik krijg steeds foutmeldings'
Gitaar stoort al een stuk minder nadat ik het achtterste element
omhoog gezet heb .

zenabi
27 april 2004, 13:47
sorry dat ik niet eerder reageer
maar ik krijg steeds foutmeldings'
Gitaar stoort al een stuk minder nadat ik het achtterste element
omhoog gezet heb .

(dubbel gepost door weer een foumelding)(wordt er hier niet beter op)

sander666
27 april 2004, 18:14
Ik denk dat het een grote kans is dat het aan de kabels ligt,

het belange van goede kabels wordt vaak onderschat

vooral omdat ie het op een andere amp niet heeft.

Jim Marshall
27 april 2004, 22:12
Klinkt als een slechte massa.