PDA

View Full Version : bepalen 2e handsprijs Rivera.



Jeroenvanhulsteijn
4 april 2004, 22:28
Test

Jeroenvanhulsteijn
4 april 2004, 22:29
Dag beste mensen. Mij is gevraagd om te helpen bij het verkopen van een groot aantal spullen voor gitaar. Echter nu zit er tussen die spullen wat apparatuur van Rivera. Aangezien dit spul niet zo vaak voorkomt en moeilijk te krijgen is weet ik ook absoluut niet wat voor vraagprijs ik hier voor moet stellen. Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.

Het gaat om:

Rivera buizencombo met 12" EV

Rivera L412T speakercab

Rivera TAC112 speakercab met celestion

Helaas heb ik op dit moment niet meer info. Maar waarschijnlijk ga ik komend weekend al het spul ophalen, zodat evt geïntereseerden apparatuur kunnen testen.

Ik hoop dat jullie hints kunnen geven over Rivera spullen. Ik ben zelf ook beetje aan het rondsnuffelen op internet, maar wilde ook gebruik maken van de bronnen hier. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes,

Jeroen van Hulsteijn.

PS Waarom moek eerst een testberichtje plaatsen om een nieuwe topic te kunnen plaatsen?

BartL
4 april 2004, 22:38
Omdat het forum een beetje kut doet :)

Ik heb geen idee wat ze kosten. Ik weet alleen dat ze ONTZETTEND graag gewild zijn. (= Hoge prijs)

Nicci
4 april 2004, 22:53
Het maakt wel uit welk combo het over gaat. Dat zul je echt even moeten opzoeken . . . .

Jeroenvanhulsteijn
4 april 2004, 23:10
Ja ik weet het. Ik zag op een ouwe prijslijst van Rivera dat er nogal wat verschil zit tussen al die combo's. Maar ik hoop het komend weekend te weten.

Mitch
4 april 2004, 23:49
Heb ik net een merkloos 1X12 cabinetje gekocht, komt -ie hiermee :-?

Jeroenvanhulsteijn
5 april 2004, 12:03
Ik geloof trouwens dat die L412 een Bonehead Cab is. Tenminste, dat zegt de website van rivera. En wie ben ik om te twijfelen aan hun kennis van Rivera spullen :) .

Rectifier
5 april 2004, 12:46
Als het een L 412T of B is dan is ie zo'n 700-800 eur waard.

Ik bied je 300 eur :D
Haal ik em vandaag nog op :lol:

Jeroenvanhulsteijn
5 april 2004, 13:32
ik zal er over nadenken :D ....


ok, ik heb er over nagedacht. Ik denk toch dat ik kijk of er mensen zijn die er wat meer voor over hebben :razz:

Dirk_Hendrik
5 april 2004, 14:55
Een kleine search leverde op:
US$ 995 in '98
58750 BEF in '97

1206 EUR op http://musicians-gear.com

Ik denk dus dat die 7 tot 800 eur best realistisch is.

Jeroenvanhulsteijn
5 april 2004, 15:32
Bedankt! Ik had die $995 dollar ook al gezien in een review.

Dirk_Hendrik
7 april 2004, 14:54
Jeroen,

Als ik naar je verkoopsite kijk lijkt het er op dat het eventuele minimumbod de prijs is die het geheel op moet brengen in de hoop op een hoger bod. Wat je nu aan prijzen stelt zijn niet echt lokkertjes maar gewone (nederlandse) 2e handsprijzen. Alléén een koopje als je toch al van plan was het ding te kopen. Een voorbeeld is die Riverakast. Geschat op de 7 a 800 is 750 precies daartussen in. Als de bodem 600 was geweest was er een dikke kans dat ik zou bieden en wanneer overboden een hoger bod zou doen. 750 als start vind ik dus te hoog.

En verder,
Probeer alsjeblieft eigen foto's te gebruiken die je van de te koop staande items hebt geschoten. Op een van het net gemaakte foto is niets te zien van de staat en conditie van het item dat jij te koop hebt.

gerrekat
7 april 2004, 15:10
Ik heb destijds voor mijn RIVERA R412T cab 600 EURO betaald NIEUW! was wel in de uitverkoop maar toch.

Dirk_Hendrik
7 april 2004, 16:00
Ver :wink: kopen?
Bied je 400. Niet slecht voor een 2e hands cab... :D

Jeroenvanhulsteijn
7 april 2004, 17:45
bedankt voor jullie tips!!

de prijzen zijn inderdaad geen bodemprijzen. Maar ik heb een beetje het gevoel dat men bij het bieden altijd ruim onder de vraagprijs begint, ongeacht of het nou een bodemprijs is of niet. Als nu serieuze bieders uitblijven zal ik ook zeker de prijzen aanpassen.

Volgens mij is trouwens die K412 sowieso een goedkoper cabinet dan de L412. Dat kan ik natuurlijk weer niet hardmaken. Maar ik kan wel zeggen dat ik mijn prijs niet ga aanpassen aan close out sales. Tenzij die close outs op dit moment lopen.

En die foto's komen eraan. Het probleem is alleen dat ik op dit moment in Enschede zit en de spullen nog in Zuid Holland. Bovendien moet ik de spullen nog ophalen bij degene die ze wil verkopen. Maar ik hoop dit weekend foto's te maken.

Nogmaals, bedankt voor jullie kritieken, ik neem ze zeker in overweging.

gerrekat
7 april 2004, 18:10
De R 412 T is net zo duur als die jij verkoopt heeft alleen G75T speakers ipv Vintage 30's....maar dat vind ik lekkerder klinken.

700 voor die cab lijkt me wat veel, ik zou het er iig niet voor betalen.

LOL nee die van mij doe ik niet weg, ik ben zeer tevreden over mijn RIVERA cab!