PDA

View Full Version : nieuwe gitaar????



StereoX
4 april 2004, 22:03
hallo

over +- anderhalve maand krijg ik m'n loon + vakantiegeld binnen. aangezien ik toch niet op vakantie ga (behalve een paar festivals dan) wil ik graag een goede gitaar kopen voor naast m'n ibanez sz520 zodat die als back-up kan gaan dienen.

het budget ligt rond de 1500 euro, 2e hands is ook zeker een optie en de gitaar mag absoluut geen tremolo hebben. de muziek die ik ermee wil gaan spelen is rock/metal.

zelf had ik de volgende gitaren al in m'n gedachten:

Gibson SG standard
Gibson les paul standard of custom
Ltd viper-100 deluxe
Ltd ec-1000 deluxe

welke van deze vier zouden jullie kiezen, en wat voor suggesties hebben jullie nog meer?

lupoloco
4 april 2004, 22:08
http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-160289.html

:)

schaap
4 april 2004, 22:08
Kijk eens bij Dean gitaren :wink:

StereoX
4 april 2004, 22:11
@ lupoco: die is best ubergeil jah. dat zijn toch de goedkopere emg's die erin zitten? en hoe klinken die

@ schaap: dean is zeker een optie. alleen wat valt er in die prijsklasse?

lupoloco
4 april 2004, 22:15
heb er zelf geen ervaring mee
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data2/EMG/HZ-01.html

als deze elementen je niet bevallen, kan je ze nog altijd vervangen

schaap
4 april 2004, 22:38
Voor echt goed advies over Dean moet je bij Gerrekat zijn, en toevallig is die ook nog van plan enkele van zijn gitaren te verkopen, dus :roll:

soup
7 april 2004, 21:19
kan je een gibson custom kopen voor minimum 1500 euro?? is dat niet veel duurder??!!

Diedo
7 april 2004, 22:13
tweedehandsje... wellicht

Mark S
7 april 2004, 22:17
welke van deze vier zouden jullie kiezen

LP custom, geen enkele twijfel!

Richwoodje
7 april 2004, 22:20
Ik ben het volledig eens met Mark, maar dat komt omdat ik wat heb met LP's :cool:

Mr.Bluesbreaker
7 april 2004, 22:27
Een tweedehands LP standard moet met een beetje zoeken wel te doen zijn voor 1500, een custom wens ik je voor dat bedrag veel succes mee.. wordt erg lastig denk ik. Een SG standard of een LP standard (SG iets goedkoper) zal voor mij de eerste keuze zijn, ben niet zo weg van die ltd's, is ook deels om het uiterlijk. :roll:

NeeraDJ
7 april 2004, 23:07
Wat voor muziek wil je er precies mee gaan spelen? Wil je iets warms hebben zoals je SZ of iets helders? Je hebt erg veel opties namelijk :)

BramVersteeg
8 april 2004, 02:59
Ik zou voor de PL Custom gaan. Maar ik ben ook gewoon gek van les Pauls. Alleen een LP Custom als backup??? :-?

THW
8 april 2004, 08:07
zelf had ik de volgende gitaren al in m'n gedachten:

Gibson SG standard
Gibson les paul standard of custom
Ltd viper-100 deluxe
Ltd ec-1000 deluxe

welke van deze vier zouden jullie kiezen, en wat voor suggesties hebben jullie nog meer?

ik zou vor de SG standard gaan maar dat ben ik :)
Naast deze gitaren ook nog naar jackson of Bc rich kunnen kijken

gerrekat
8 april 2004, 08:59
Voor dat geld kun je eigenlijk net niet echt een DEAN kopen, je komt dan of veel goedkoper uit bij de Koreaantjes (niets mis mee, maar je bent toch op zoek naar iets high end) en voor een USA is het te weinig.

Ik zou denk ik eens naar een SG standard gaan kijken, zou geen tweedehands LP Custom kopen, in die prijsklasse zijn ze vaak beat up en is er van alles mis mee.

Bovendien voor 1500 heb je meestal een 70's of 80's LP custom en dat zijn niet de beste!

Als je bereid bent uit de USA te laten komen zou je misschien tweedehands een DEAN TC kunnen kopen, maar dat zijn toch de puntige modellen en ik zie dat je meer op zoek bent naar iets traditionelers.

Die LTD's zijn ook mooi, als je een metal gitarist bent zou ik daar zeker ook eens naar kijken, al maak ik me dus zorgen over de verhalen dat met name die vipers nogal neck heavy zouden zijn maar dat heb ik van horen zeggen!

Negative K3 fan
8 april 2004, 09:09
uit die dingen zou ik een LP standard of custom kiezen, maarja, een dean ofzo is ook leuk, een mooie caddy met Seymour duncans...

Negative K3 fan
8 april 2004, 09:09
http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-160289.html

:)

wow, das ook een mooie!

gerrekat
8 april 2004, 12:01
Een Caddy kost wel iets meer, en ze komen standaard met DiMarzio's maar goed da's een detail (vind DiMarzio's nog lekker klinken ook!)

Op ebay wil je er wel eens een kunnen pikken voor 1400-1500 dollar....dat zou binnen het budget passen.


http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3715295544&category=41435&sspagename=STRK%3AMEBDW%3AIT&rd=1

StereoX
8 april 2004, 21:38
thnx voor jullie reacties

een les paul custom ben ik al een paar keer tegen gekomen voor 1500 euro, alleen inderdaad bijna altijd uit de 70-80er jaren.

de muziek die ik ermee wil gaan spelen is rock/metal/hardcore. en met rock bedoel ik dan niet ac/dc (wat wel heel vet is trouwens) maar eerder richting alice in chains, godsmack etz. dus een mooi vol geluid is hiervoor denk ik wel belangrijk.

over die viper: toen ik die ibanez kocht heb ik hem vergeleken met een viper-100 geloof ik. de nek van die viper vond ik echt 3 x kut. ik weet niet hoe het zit met die duurdere ltd's is, maar als die nek net zo aanvoelt valt die optie gelijk weg.

een gitaar laten overkomen ben ik niet echt fan van. ik wil een gitaar eerst 'voelen'. zeker als het gaat om zo'n behoorlijk bedrag.

en om even op bramversteeg in te gaan: die ibanez wordt dan m'n back-up gitaar. maar dit staat ook in m'n eerste post aangegeven.

Negative K3 fan
8 april 2004, 21:44
Een Caddy kost wel iets meer, en ze komen standaard met DiMarzio's maar goed da's een detail (vind DiMarzio's nog lekker klinken ook!)

Op ebay wil je er wel eens een kunnen pikken voor 1400-1500 dollar....dat zou binnen het budget passen.


http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3715295544&category=41435&sspagename=STRK%3AMEBDW%3AIT&rd=1

ik bedoelde eigelijk van die oostblock arched top caddies, heb er 1 bij MP gespeeld en was toch wel een leuk ding, alleen een beetje klein irl.

BramVersteeg
9 april 2004, 02:27
Ik denk dat uit een Les Paul een vetter (lees dikker) geluid te halen is dan uit bijvoorbeeld een SG. Ik heb nog een mooie Les Paul Studio in de aanbieding(spam) :-D Mail maar ff als je interesse hebt. Het is wel een beetje een showgitaar.

ieme
9 april 2004, 08:49
LP CUSTOM!

vinni
9 april 2004, 09:13
wat dacht je hier van?

http://store6.yimg.com/I/guitarshopnet_1784_2852891


Heb ik zelf ook!....hahaha

Enne rond de Eur 1850


Groet,
Vinni

abbys
9 april 2004, 14:32
he dies echt mooi, mooier als sommige gibsons