PDA

View Full Version : Soundfiles J. Everman Fuzz Drive.



sash
4 april 2004, 20:19
Zie dit topic: http://www.sixstringsoul.com/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board=Effects;action=display;num=10718199 93;start=30#30

En geeft uw mening :)

Mitch
4 april 2004, 21:41
Hmmmmm.....niet verkeerd bedoeld, want je speelt lekker, maar de soundfile zegt me niks.
Ik bedoel: als ik op zoek zou zijn naar info over een Fuzzdrive zou ik liever files horen waar je het pedaal zowel aan als uit hoort. Zeker nu je de G2 zo subtiel hebt ingesteld.
Het zal schelen als dit één van de vele soundfiles wordt op zijn site, dan heb je een wat duidelijker referentiekader.

Als clip van jezelf vind ik het leuk, als soundfile vor een pedaal vind ik het niks.

sash
4 april 2004, 21:52
Binnen een paar weken komt ie ook z'n site te staan, dus no worries ;)

Mithrandir
4 april 2004, 21:53
Ik, als leek en dove-kwartel (in tone opzicht), hoor het pedaal niet eens. Is dat een goed teken?

Verder vind ik het een erg lekker stukkie, mooi geluid.

Bouke
4 april 2004, 22:40
Hey Sash,

Lekker gespeeld! Mooie tone.

Bouke

Robbert
4 april 2004, 23:16
Puik pedaal! Maar dat wist ik al ;)

Mitch
4 april 2004, 23:47
Ik, als leek en dove-kwartel (in tone opzicht), hoor het pedaal niet eens. Is dat een goed teken?


Een goede samenvatting van de voor- en nadelen van transparantie :D

LordRiffenstein
5 april 2004, 08:08
Lekkere toon Sasch!!!! More please!! :-D

The Thumb
5 april 2004, 09:31
Hmmmmm.....niet verkeerd bedoeld, want je speelt lekker, maar de soundfile zegt me niks.
Ik bedoel: als ik op zoek zou zijn naar info over een Fuzzdrive zou ik liever files horen waar je het pedaal zowel aan als uit hoort. Zeker nu je de G2 zo subtiel hebt ingesteld.
Het zal schelen als dit één van de vele soundfiles wordt op zijn site, dan heb je een wat duidelijker referentiekader.

Als clip van jezelf vind ik het leuk, als soundfile vor een pedaal vind ik het niks.

Het valt me op hoe weinig soundclips van fabrikanten (dus niet van bands die toevallig een nummer met het pedaal opnemen) aan deze eisen voldoen. Je wilt toch altijd een vergelijk kunnen maken tussen het geluid met pedaal aan en geluid met pedaal uit, zodat je kunt horen wat het precies doet, en of er evt. ongewenste bij-effecten zijn (bass cut, etc).

Lucky
5 april 2004, 10:03
dude !

Je hebt geoefend!

netjes.

idd...ff uitzetten zoudat je het originele geluid kunt horen...en ik zou ff een stukje met alleen slag en een stukje met alleen solo invoegen

netjes gespeeld!

sash
5 april 2004, 15:02
Guys, bedankt voor de reacties!

Ik heb het niet zelf opgenomen en heb al m'n spullen naar een vriend van me mee moeten nemen om het op te nemen (zelf geen mengpaneel). Ik zal kijken wanneer ik weer ff naar hem toe kan om het transparantie verschil op te nemen. Indeed wel een goed idee!

Zal kijken of ik die multitrack file van CoolEdit nog heb, dan kan ik slag en solo scheiden.

Dirtypool
5 april 2004, 17:50
Mooi stukkie Sash.
Ik wilde net een topic plaatsen over welke Fuzz ik me zorgen moet gaan maken.
Jij bent zeer tevreden over de Everman, begrijp ik .

Verder hebben de heren gelijk...voor vergelijk is het prettig eerst droog te spelen en dan het pedaal aan te zetten.
Op de site van BJF( http://www.custom-sounds.com/babyblue.htm ) bij oa de Baby Blue hoor je dat ook en is erg representatief.

Grtz Richard

Negative K3 fan
5 april 2004, 18:33
mwheh, leuk gespeeld maar als ik zo zou klinken zou ik al mn apparatuur het raam uitgooien ;)

sash
5 april 2004, 20:24
mwheh, leuk gespeeld maar als ik zo zou klinken zou ik al mn apparatuur het raam uitgooien ;)

Das dan mooi dat je niet zo klinkt want zulke mongolen als jij mogen best een klotegeluid hebben :razz:

@Richard: De everman is ZEER goed. Zeker icm met Fender amps. Voor een Marshall zou ik zeggen Crest of MJM.

BJF BBOD ben ik niet weg van, zo van de soundfiles af, klinkt erg doffig. Dan zou ik em natuurlijk ff irl moeten uitproberen. De PPF ben ik wel helemaal weg van, zowel van de soundfiles als in irl. Geweldig pedaal!

sash
5 april 2004, 20:41
Hmmmmm.....niet verkeerd bedoeld, want je speelt lekker, maar de soundfile zegt me niks.
Ik bedoel: als ik op zoek zou zijn naar info over een Fuzzdrive zou ik liever files horen waar je het pedaal zowel aan als uit hoort. Zeker nu je de G2 zo subtiel hebt ingesteld.
Het zal schelen als dit één van de vele soundfiles wordt op zijn site, dan heb je een wat duidelijker referentiekader.

Als clip van jezelf vind ik het leuk, als soundfile vor een pedaal vind ik het niks.

Het valt me op hoe weinig soundclips van fabrikanten (dus niet van bands die toevallig een nummer met het pedaal opnemen) aan deze eisen voldoen. Je wilt toch altijd een vergelijk kunnen maken tussen het geluid met pedaal aan en geluid met pedaal uit, zodat je kunt horen wat het precies doet, en of er evt. ongewenste bij-effecten zijn (bass cut, etc).

Yeah, dat weten, maar wat vind je van de file zelf? Spel en toon enzo? Ben wel benieuwd naar de mening van een mede-bluesgitarist :)

sash
6 april 2004, 19:28
http://www.jeverman.com/aboutsoundfiles.html

Hij staat nu ook Everman's website.

Jeroenvanhulsteijn
8 april 2004, 08:17
ik ga mijn everman misschien met iets van Antal ruilen. Erg he, keppum net. Tja, ik weet niet wat ik wil. Nouja, ik beging tekortkomingen in de VAMP te zien. Jaja, eindelijk....Kan ik natuurlijk beter de VAMP ruilen :D Leuke soundfile trouwens. Sash, heb je zin om een keer wat te jammen. Arion+VAMP tegen Boutique+Tubes, lijkt me leuk. :D

The Thumb
8 april 2004, 19:02
@ sash: de mening van een mede-bluesgitarist: sowieso erg lekker gespeeld! je gaat duidelijk voor een ´big tone´, iets te big naar mijn smaak. daarnaast kun je proberen wat meer dynamiek in je solo aan te brengen, je zou door anders te fraseren wat meer stiltes kunnen laten vallen, daardoor wordt het wat krachtiger

@ dirtypool: ik heb inmiddels ook een fuzz drive G2. rechtstreeks bij everman besteld omdat ik per se een LED wilde. absoluut een aanraderte, klinkt heel muzikaal en natuurlijk icm mijn super reverb, beter dan de fulltone ´69 en ´70 die ik heb gehad.

@ jeroen: zeer logisch! je hebt een vamp en een fuzz drive. de vamp bevalt niet dus gaat de fuzz drive eruit! :-D

Jeroenvanhulsteijn
9 april 2004, 17:39
ja ik ben een eikel, ga ik zeker spijt van krijgen. kmoet harder werken.

Antal
2 mei 2004, 20:34
Ok, ik heb dus sinds kort de oude fuzzdrive van jeroen (bedankt man, geweldig pedaal). Het is de 1e versie, dus nog zonder led, das wel jammer. Maar misschien bouw ik die er zelf nog wel een keer in ofzo. Nu vroeg ik me alleen af of iemand nog een boekje van dat ding heeft ofzo, waar in staat wat die dipswitches aan de binnenkant doen.

sash
3 mei 2004, 00:28
Stuur Justin even een mailtje, hij heeft er ongetwijfeld nog een downloadbaar online staan.

De nieuwere versies hebben ook geen LED trouwens. LED is enkel een custom optie.

De mijne had de LED er standaard opzitten, maar dat was het prototype van G2's.

Antal
3 mei 2004, 12:19
Ok, dat heb ik gedaan. Ben benieuwd of ik reaktie krijg, aangezien ik het pedaal natuurlijk niet nieuw bij hem heb gekocht. Maar jij weet het dus ook niet begrijp ik, sash?

Robbert
3 mei 2004, 13:19
Ok, dat heb ik gedaan. Ben benieuwd of ik reaktie krijg, aangezien ik het pedaal natuurlijk niet nieuw bij hem heb gekocht. Maar jij weet het dus ook niet begrijp ik, sash?

De G2, tweede serie, heeft draaiknoppen intern in plaats van dipswitches.

Ik heb extra moeten betalen voor een LEDje, niet zo'n beetje ook, dat was wel een tegenvaller. Maar ach, het pedaal is gewoon retegoed.

Antal
3 mei 2004, 16:46
Ik heb al antwoord gekregen op m'n vraag. Netjes hoor


All times one switch from 1-3 and
one swtich from 4-6 must be on
for the pedal to work.

Setting 12 on and 56 on is stock setup
Setting 1 and 6 on only is boost setup
Setting 3 and 4 on only is the highest OD/gain setup

Try the other combos yourself and see.

Mr.Jay
3 mei 2004, 22:56
Yeah, dat weten, maar wat vind je van de file zelf? Spel en toon enzo? Ben wel benieuwd naar de mening van een mede-bluesgitarist :)

helemaal oké !
( had je niet gedacht hè..)

JaY

sash
4 mei 2004, 13:57
Ondanks onze vele meningsverschillen, toch leuk om te horen! :)