PDA

View Full Version : Fotootje van m'n nieuwe spulletje (versterker)



The Mule
4 april 2004, 17:55
HARTKE HA 1400 top
HARTKE 2100 Pro cab
Planet Waves instrumentkabel (echt briljant, had ik veel eerder moeten doen!)

http://alembic.com/club/messages/394/9222.jpg

AntY
4 april 2004, 18:15
vertel eens wat meer over die kabel?

is dat trouwens niet zo een dat je die er uit kan trekken en dat ie dan niet zon plop geefT?

The Mule
4 april 2004, 18:43
vertel eens wat meer over die kabel?

is dat trouwens niet zo een dat je die er uit kan trekken en dat ie dan niet zon plop geefT?

Nou, dat laatste is naar mijn weten niet zo, maar verder is het een hoge kwaliteitskabel met bv. goud als contactmetaal op de plug en constructieve verschillen tussen de plug die in de versterker, en die in je (bas)gitaar gaat. Ik was altijd iemand van "elke kabel is goed, en mag vooral niet te duur zijn". De enige kabels die ik hiervoor 'bewust' gekocht heb waren twee Fender Vintage Voltage kabels, maar dat was vanwege het lekker ouderwetse uiterlijk :roll:

Nu ik met een eredivisie basgitaar en een (voor thuisgebruik) niet verkeerde versterker te maken heb, wilde ik toch eens de proef op de som nemen en heb 35 euro voor deze kabel uitgetrokken. Het verschil is echt merkbaar, zeker constructief en ook qua geluid. Hij is superstil en het typische hifi Alembic-geluid wordt haarzuiver weergegeven!

Een tijd terug zag je steeds van die advertenties in de gitaarbladen (ik dacht van Monster-cables) waarin het voorbeeld gegeven werd dat mensen gruwelijk veel geld uitgeven aan gitaren en versterkers, maar er dan een prutskabeltje van een tientje tussenhangen. Ik voelde me toen al erg aangesproken, dus zo doende... :)

niels_r
4 april 2004, 19:06
Klopt, kabels maken een enorm verschil. Ik heb laatst een nieuwe speakerkabel gekocht in plaats van die ik had. Dan kom je er achter dat zo'n kabeltje (Evidence Audio, 26 euro) een heel verschil kan maken.

Nu nog een keer een betere instrumentkabel (al was eentje van 6 meter wel *heel* duur).

niels_r
4 april 2004, 19:07
Klopt, kabels maken een enorm verschil. Ik heb laatst een nieuwe speakerkabel gekocht in plaats van die ik had. Dan kom je er achter dat zo'n kabeltje (Evidence Audio, 26 euro) een heel verschil kan maken.

Nu nog een keer een betere instrumentkabel (al was eentje van 6 meter wel *heel* duur).

koen_V
4 april 2004, 19:28
mooi spul heb je zeg!
Inderdaad ik heb ook een vrij dure kabel, en dat maak mee je sound en dat vergeten veel mensen.

buuck
4 april 2004, 21:27
idd. daarom denken veel mensen dat een squier echt kut is, terwijl er gwoon een kabel van 2 euro bijgeleverd wordt... laats een squier gehoord en die klonk gwoon vet bruut... mja was ook een jap

AntY
5 april 2004, 00:06
http://www.bestbassgear.com/circuit-breaker.htm

is het deze?



overigens zou ik geene instrumentkabel willen met goud erop. je plugt dat ding vaak in- en uit, en dat goud slijt er binnen de kortste keren vanaf. voor speakerkabels die je er altijd in laat zitten is het wel weer goed bijvoorbeeld


http://www.guitarnuts.com/technical/cords/index.php

basssssplayer
5 april 2004, 12:23
Dat goud heeft niet echt heel veel nut, gezien 't feit dat je ook geen gouden input hebt...

Maar goed... los van 't feit dat goeie kabels wel degelijk vershil uitmaakt in 't geluid weten veel mensen niet dat 9 van de 10x de bedrading in je bas zelf ook niet altijd koosjer is. Ik heb nooit gesnapt waarom ze daar nou juist op bezuinigen.

Dus als je echt zeker wil zijn van een vette sound, begin dan eerst 's je bedrading te checken.

J! 8-)

Anavrin
5 april 2004, 13:10
allereerst gefeliciteerd!!!
dan ff offtopic: heb je die isolatie zo bij je thuis, of is dit de oefenruimte (met een mooie vloer erin). Werkt dat nog een beetje, heb je er nog iets anders tussen zitten (tussen de eigenlijke muur en dat noppenschuim)?

@bassssplayer: ben ik het helemaal mee eens. Ik ben me dat ongeveer 2 jaar geleden gaan realiseren, en als er dus iets drastisch verandert wordt in de gitaar zelf, dan vernieuw ik heel de bedrading (en de potmeters, die kosten toch geen tiet). Dan weet ik meteen zeker dat als er iets is, dat het daar niet aan ligt (en het ziet er een stuk netter uit)

The Mule
5 april 2004, 18:27
Dat goud heeft niet echt heel veel nut, gezien 't feit dat je ook geen gouden input hebt...

Maar goed... los van 't feit dat goeie kabels wel degelijk vershil uitmaakt in 't geluid weten veel mensen niet dat 9 van de 10x de bedrading in je bas zelf ook niet altijd koosjer is. Ik heb nooit gesnapt waarom ze daar nou juist op bezuinigen.

Dus als je echt zeker wil zijn van een vette sound, begin dan eerst 's je bedrading te checken.

J! 8-)

Je hebt helemaal gelijk, dat goud is ook zeker niet DE reden om juist deze kabel te kopen. Maar ik had er al vaak goede dingen over gehoord, en hij zit erg goed/stevig in elkaar, en het maakt absoluut verschil...

En met die bedrading zit het bij Alembic wel snor gelukkig, zou ook wat moois wezen als de pionier van de actieve electronica daarmee zou achterblijven!



allereerst gefeliciteerd!!!
dan ff offtopic: heb je die isolatie zo bij je thuis, of is dit de oefenruimte (met een mooie vloer erin). Werkt dat nog een beetje, heb je er nog iets anders tussen zitten (tussen de eigenlijke muur en dat noppenschuim)?


Allereerst: bedankt! :-D

Ik heb die isolatie in de 'muziekkamer' bij mij thuis gemaakt. Het zijn van die dikke zware platen geluidsisolatiemateriaal (allerlei kleurtjes schuim door elkaar) die je gewoon bij de Gamma, Karwei en Praxis kan kopen. Niet goedkoop trouwens. Je bevestigt ze door 'rachels' (dunne stroken) van hetzelfde materiaal, maar dan met een stalen strip in het midden, tegen de muur te plakken met bisonkit. Daartussen klem je de platen.

Vervolgens kan je het afwerken door bv. gipsplaat vast te schroeven in de metalen kern van die rachels. Ik heb ervoor gekozen (voor het gezicht, staat wel stoer) om er alleen latjes tegenaan te schroeven, en daaraan dat grijze noppenspul te plakken (dubbelzijdige tape) wat je ook bij de bouwmarkt kan krijgen. Het hele systeem is dat je een dikke, dichte en zachte muur tegen de echte muur plakt, zonder harde verbinding tussen de binnenruimte en de echte muur, vanwege het doortrillen.

Nog nooit klachten gehad van de buren, maar het hoeft allemaal natuurlijk ook niet heel erg hard in zo'n kleine kamer...

The Mule
5 april 2004, 19:15
http://www.bestbassgear.com/circuit-breaker.htm

is het deze?



Nee, het is een 'gewone', geen circuit-breaker:

http://www.wwbw.com/Item/?itemno=94239

Het is met die kabels toch lastig om te achterhalen wat feit en wat fictie is. Ik hou het altijd maar op een kern van waarheid met een combinatie van persoonlijke voorkeur, lulkoek, mythe, onnozelheid en dikdoenerij eromheen. Hetzelfde geldt wat mij betreft (met alle respect) voor die site die je postte. Het internet staat er nou eenmaal vol mee...



http://www.guitarnuts.com/technical/cords/index.php

bassopotmus
5 april 2004, 21:38
zo doe maar ruig...Je hebt het voor elkaar! :wink:

The Mule
5 april 2004, 22:42
zo doe maar ruig...Je hebt het voor elkaar! :wink:

Thanx! Maar dat was het wel voorlopig, geld is nou echt op... :-(

B@ssist
27 april 2004, 09:25
Ik krijg steeds error, en ik wil zo graag iets met jullie delen.... :wink:

Groet steven

AntY
27 april 2004, 11:54
zo doe maar ruig...Je hebt het voor elkaar! :wink:

Thanx! Maar dat was het wel voorlopig, geld is nou echt op... :-(

dat klinkt als AD, gerrekat, sash en ga zo maar door :D
want jawel: alweer een alembic :D

Anavrin
27 april 2004, 12:09
allereerst gefeliciteerd!!!
dan ff offtopic: heb je die isolatie zo bij je thuis, of is dit de oefenruimte (met een mooie vloer erin). Werkt dat nog een beetje, heb je er nog iets anders tussen zitten (tussen de eigenlijke muur en dat noppenschuim)?


Allereerst: bedankt! :-D

Ik heb die isolatie in de 'muziekkamer' bij mij thuis gemaakt. Het zijn van die dikke zware platen geluidsisolatiemateriaal (allerlei kleurtjes schuim door elkaar) die je gewoon bij de Gamma, Karwei en Praxis kan kopen. Niet goedkoop trouwens. Je bevestigt ze door 'rachels' (dunne stroken) van hetzelfde materiaal, maar dan met een stalen strip in het midden, tegen de muur te plakken met bisonkit. Daartussen klem je de platen.

Vervolgens kan je het afwerken door bv. gipsplaat vast te schroeven in de metalen kern van die rachels. Ik heb ervoor gekozen (voor het gezicht, staat wel stoer) om er alleen latjes tegenaan te schroeven, en daaraan dat grijze noppenspul te plakken (dubbelzijdige tape) wat je ook bij de bouwmarkt kan krijgen. Het hele systeem is dat je een dikke, dichte en zachte muur tegen de echte muur plakt, zonder harde verbinding tussen de binnenruimte en de echte muur, vanwege het doortrillen.

Nog nooit klachten gehad van de buren, maar het hoeft allemaal natuurlijk ook niet heel erg hard in zo'n kleine kamer...
OK, bedankt, hier heb ik tenminste wat aan. Ja, hoe hard speel je in een kleine ruimte. Mijn grootste nadeel zal waarschijnlijk worden dat er ook een drumstel in moet komen te staan, en die kun je moeilijk zachter zetten. Ik kan natuurlijk wel wat zachter proberen te rammen, maar dat voelt dan waarschijnlijk niet zo lekker als dat ik zo kan rammen zoals ik gewend ben (en nee, een electrisch drumstel vind ik niks (is ook veel te duur))