PDA

View Full Version : 7 string amps



Ronald
4 april 2004, 17:26
test

Ronald
4 april 2004, 17:27
Ik heb hier al eerder topics over gepost op meerdere forums zelfs maar ik werd er echt niks wijzer van. dus ik wil nu duidelijkheid

ik ben dus nogsteeds opzoek naar een amp voor mn 7 snarige gitaar. dit zijn mn eisen:

- moet dus geschikt zijn voor A stemming
- de lage tonen moeten helder zijn
- maar ook genoeg bas ( dus NIET zo'n geluid als van korn op hun ouwe albums )
- ook flinke ruwe distortion
- de prijs moet ONDER de 1000 euro zitten
- moet head + cab zijn

nu wil ik gewoon een simpel lijstje maken van alle mogelijkheden die ik heb. dus ik hoef alleen de namen + bedrag te hebben. dus verder geen uitleg of wat voor commentaar dan ook. gewoon een lijst met mogelijkheden.

- jcm900 +behringer 2e hands (650 euro)


dit is het begin van de lijst

alvast bedankt

BartL
4 april 2004, 17:39
Uuhm...ik vrees dat ik je met dat lijstje niet echt kan helpen. Ik kan je wel zeggen dat je vooral aan de speakers in de cab. moet denken. Dit zou in jouw geval wel eens een van de belangrijkste dingen kunnen zijn.

Josdevos
4 april 2004, 17:51
Check signature...

birt
4 april 2004, 18:03
line6 spider2 denk ik

Mithrandir
4 april 2004, 18:29
Is een line-6 HD147 wat voor je, ik vind zelf de samples die ik ervan gehoord heb wat vlak en dood, maar misschien vind je hij het wel geweldig.

Weet trouwens niet wat de prijs van dat ding is, wellicht zit ie niet echt binnen je budget :D

Trouwens, wat is je reden dat je per se een head + cab wilt en geen combo?

Negative K3 fan
4 april 2004, 18:35
die peavey XXX met cab is natuurlijk ook een heel erg geile oplossing.

Lutz
4 april 2004, 20:15
beste ronald,

ik ken jou probleem,

ik speel zelf ook op een 7-string gitaar, deze staat in een ADGCFAD tuning

ik speelde vroeger over een ibanez TB225 versterkertje en kon dit ook niet goed aan

nu heb ik me een Randall RH200SC gekocht met een behringer BG412H cabinet eronder en ik moet zeggen dat het resultaat verbluffend is qua geluid icm m'n 7-string en je hebt nog een eindje over op je bass, ik heb men tuning ook een keer gedropped naar G# C# F# B E G# C# en dat ging ook nog vlot en klonk niet slecht

dus ik kan je de combinatie randall RH200SC + behringer BG412H zeker aanraden *thumbsup*

Swan
4 april 2004, 21:05
versterkers speciaal voor 7 snarige gitaren zijn bullshit
heb overigens laatst even (omdat ik aan nieuwe snaren toewas) mn E snaar in A gezet en dat klonk erg lekker op mn 5150

Lutz
5 april 2004, 00:54
versterkers speciaal voor 7 snarige gitaren zijn bullshit
heb overigens laatst even (omdat ik aan nieuwe snaren toewas) mn E snaar in A gezet en dat klonk erg lekker op mn 5150

ik heb anders nu wel veel lekkerder geluid dan vroeger :-D

Josdevos
5 april 2004, 01:17
Je moet gewoon een closed back versterker hebben. Anders klinkt de lage Si echt als modder. Voor in bandsituatie betekent dit dus best een 2x12 of 4x12 closed back. Ik zelf speel thuis op een Cube 15 en dat klinkt ook ok in Si.

gerrekat
5 april 2004, 08:27
HAHHA sinds wanneer zijn er speciale 7 string amps, het wordt steeds gekker!

elke amp voldoet zolang het een goede amp is!

Akira
5 april 2004, 08:32
http://www.hughes-and-kettner.com/images/products/grossbild/warp7_big0703.jpg


899 bij de feedback

Theije
5 april 2004, 13:39
Die Warp tjak vink maar niks, tenminste ik heb laatst de bovenstaande combi gehoord en het klonk echt crap.
Ik geloof dat ze nu ook een buizen versie hebben das misschien nog wel de moeite waard om te checken.

Negative K3 fan
5 april 2004, 15:07
ik wil beamen dat amps voor 7 snarige snaren pure bullshit en hype is... maarja, als je er niet zoveel verstand van hebt wil je nog wel eens in dat soort verkooppraatjes vallen. Neem geqwoon een goede high gain amp zoals een 5150, marshall jcm2000 of iets van engl.

Josdevos
5 april 2004, 15:14
Of een XXX :amp:
€1250 voor een full stack...

Ronald
5 april 2004, 15:35
warp koop ik gegarandeerd niet

zo'n behringer BG412H cab neem ik denk ik sowieso want die zijn lekker goedkoop en op jemsiteforum raadde iemand mij die aan :)

nu nog een goeie kop erop


enne mag ik jullie er nog maals aan herinneren dat mn totale amp in totaal minder dan 1000 euro moet zijn

oke ik heb nu dus 2 namen binnen de prijs voor de head

- marshall jcm 900 (2e hands)
- Randall RH200SC

ok en over de cab ben ik dus al uit, nu dus de head nog, kheb ook wel apar andere gehoord maar die vallen nie binne de prijs geloof ik

btw weet iemand waar ik geluidsamples van die randall kan horen en hoeveel ie nou precies kost?

Lutz
5 april 2004, 16:37
warp koop ik gegarandeerd niet

zo'n behringer BG412H cab neem ik denk ik sowieso want die zijn lekker goedkoop en op jemsiteforum raadde iemand mij die aan :)

nu nog een goeie kop erop


enne mag ik jullie er nog maals aan herinneren dat mn totale amp in totaal minder dan 1000 euro moet zijn

oke ik heb nu dus 2 namen binnen de prijs voor de head

- marshall jcm 900 (2e hands)
- Randall RH200SC

ok en over de cab ben ik dus al uit, nu dus de head nog, kheb ook wel apar andere gehoord maar die vallen nie binne de prijs geloof ik

btw weet iemand waar ik geluidsamples van die randall kan horen en hoeveel ie nou precies kost?


geluidssamples van de randall daar kan ik je niet aan helpen,

aan de prijs daarintegen wel

ik heb hem gekocht bij keymusic in sint niklaar (belgie)

de RH200SC kost €580.67 (dit is een 100W+100W head met een stereo chorus)

je hebt hem ook zonder chorus, de RH200 die kost €566,62

je hebt hem ook de RH100 (100W head) en die kost €404,51


let wel, als je bij keymusic gaat shoppen moet je zorgen dat je de prijs van op hun website kent want in de shop staat het net ietsje duurder maar daar kan je wel een mouw aanpassen als je de juiste persoon vast hebt

Ronald
5 april 2004, 16:44
de 200 is dus stereo en de 100 is mono

kheb wel het liefst stereo

dus laten we ff ff afronden 600 euro

plus 300 voor de behringer cab komen we op 900

tis alleen geen buizen of wel?


maar ja ik moet um zeker in gedachte houden in ieder geval :)

Lutz
5 april 2004, 16:52
de 200 is dus stereo en de 100 is mono

kheb wel het liefst stereo

dus laten we ff ff afronden 600 euro

plus 300 voor de behringer cab komen we op 900

tis alleen geen buizen of wel?


maar ja ik moet um zeker in gedachte houden in ieder geval :)

de RH100 is inderdaad geen stereo amp (voor zover ik het weet toch)

en het zijn geen buizen amps, volledig solid state

dit zijn de specs van de RH200SC

100 + 100 watts
2-channels
3 modes:
Gain 1 - Classic Brit hi-gain
Gain 2 - Modern Randall® hi-gain
Clean channel w/boost option
Voicing switch
Contour control
Stereo Chorus
Spring Reverb
Effects loop w/level controls
Dual left/right 4/8 ohm external speaker outs
10”h x 12”d x 26”w 35 lbs

voor meer info kan je misschien eens http://www.randallamplifiers.com bezoeken

Anavrin
5 april 2004, 16:53
ik speel bas en gitaar, maar vanwege ruimtegebrek, heb ik 2 tops en 1 cab. En wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat een gitaartop over een bascab (mijne is van Trace Elliot) supervet klinkt. Genoeg hoog, en hij kan het laag van een 7 snaar zeker aan. Behringer heeft ze ook (aug 2004 komen ze):
http://www.behringer.com/02_products/ia_index.cfm?lang=ENG#BASS%20AMPLIFICATION

Ronald
5 april 2004, 17:04
hey lutz wat voor muziek speel jij trouwens ?


er staat op marktplaats trouwens een behringer cab voor 200 euro , en het is de s versie , en das toch wel de beste

Lutz
5 april 2004, 17:20
hey lutz wat voor muziek speel jij trouwens ?


er staat op marktplaats trouwens een behringer cab voor 200 euro , en het is de s versie , en das toch wel de beste


de S serie word idd geclaimed als de beste

ik heb de F, de H & de S getest

en eerlijk gezegd vond ik da de H-serie mijn sound het beste laat doorkomen

op je vraag welke muziek ik speel ronald:

m'n band (invictrius) dat is death metal,
maar thuis speel ik verschillende stijlen, gaande van wat neo-classic tot beetje zachte rock tot wat goth rock

beetje van alles dus :-D

Ronald
5 april 2004, 21:15
ow zo ja dan speel jij dus ook solo's zeker , ja da doe ik nie dus sowieso nie maar goed da boeit ook nie :)


maarre ik heb nogsteeds maar 2 namen , kwil er het liefst toch wel meer hebben , dus mensen weten jullie er nog een ?

yhcmarc
5 april 2004, 21:31
www.google.com

Ronald
5 april 2004, 22:16
ja daar heb ik echt wel al op gezocht hoor :-?


ow btw lutz, hoe klinkt die randall op slaapkamer volume?

Lutz
5 april 2004, 22:33
ja daar heb ik echt wel al op gezocht hoor :-?


ow btw lutz, hoe klinkt die randall op slaapkamer volume?


dat moet je misschien maar eens vragen aan mijn buurman :-D


nee, erh wel zoals je wilt kunt denken is 200W een beetje veel voor een slaapkamer, maar wat ik dan doe is de cab switchen op mono, dan krijg ik een 16Ohm weerstand, waardoor de amp zowiezo al iets minder luid gaat, en daarna zet ik de master volume pot tussen 0 & 2 en dan gaat het lekker vlot vooruit 8-)

Ronald
5 april 2004, 23:02
je kan toch ook gewoon het volume tussen de 0 en de 1 zetten

Lutz
5 april 2004, 23:07
je kan toch ook gewoon het volume tussen de 0 en de 1 zetten


nee want het gaat 0 2 4 6 8 10 :lol:

jorrit
6 april 2004, 08:31
gozer, wees nou wijs, koop niet van die randall zooi van 200 watt, 100 watt stereo....je kan voor 250 meer een cab en head van de xxx kopen via jos.... vettte versterker zeker goed voor je seven string....

had ik maar geld......

guhlenn
6 april 2004, 09:52
guhlenn speelt in a en beaamt dat 7string amps zijn ontworpen voor 15 jarigen die er nog niks van wteen... mijn dsl is prima, je moet wat meer headroom hebben. EnLutz; koop eens een fatsoenlijk cab dan hoor je die 7 snaar pas echt goed LMFAO!!!

guhlenn
6 april 2004, 09:54
guhlenn speelt in a en beaamt dat 7string amps zijn ontworpen voor 15 jarigen die er nog niks van wteen... mijn dsl is prima, je moet wat meer headroom hebben. EnLutz; koop eens een fatsoenlijk cab dan hoor je die 7 snaar pas echt goed LMFAO!!!

maarten
6 april 2004, 10:34
een tweedehands 5150..

ieme
6 april 2004, 12:23
Binnen budget: Peavey xxx
buiten budget: Bogner uberschall

Ronald
6 april 2004, 13:46
guhlenn speelt in a en beaamt dat 7string amps zijn ontworpen voor 15 jarigen die er nog niks van wteen... mijn dsl is prima, je moet wat meer headroom hebben. EnLutz; koop eens een fatsoenlijk cab dan hoor je die 7 snaar pas echt goed LMFAO!!!

zeg es guhlenn , hoe oud ben jij?

tja die peavey xxx is 1250 das toch wel heel erg duur hoor. en ik zei wel maximum 1000 maar ik zat eigenlijk meer te rekenen in de buurt van 800 dus da scheelt nogal wat

zou ik ergens geluidsamples kunnen horen van die peavey?

Mithrandir
6 april 2004, 13:50
Heb je nou al aangegeven waarom je perse een head en cabinet wilt en geen combo? Want volgens mij is een 5150 combo ook wel wat voor je en die kan je ook voor goeie prijzen vinden.

Ronald
6 april 2004, 13:53
ah ik heb al wa geluidsamples van die peavey xxx gehoort op www.musiciansfriend.com hij klinkt inderdaas best wel lekker maar ja die internet samples klinken eigenlijk nooit precies zoals in het echt he

Josdevos
6 april 2004, 13:53
Ja das waar maar ik zou toch voor closed back gaan met 7 string en zowieso voor het iets stevigere werk. Tja voor wat hoort wat hé.

Ronald
6 april 2004, 13:54
ah ik heb al wa geluidsamples van die peavey xxx gehoort op www.musiciansfriend.com hij klinkt inderdaas best wel lekker maar ja die internet samples klinken eigenlijk nooit precies zoals in het echt he

alleen de clean vind ik wa minder, niet slecht ofzo hoor maar ja ik vind die peavey clean gewoon sowieso niet zo mooi

Ronald
6 april 2004, 13:56
ja mn orginele plan was een line 6 spider II met een line 6 212s closed back cab

maar die spider II lijkt me inmiddels niks meer , maar zou die cab dan nie geschikt zijn ?

Mithrandir
6 april 2004, 14:00
Hey Ronald, geef nou eens antwoord op mijn vraag man:\


waarom, top + cabinet!?

Ronald
6 april 2004, 14:03
vraag je da nou alleen maar om die 5150 combo te promoten :-? ?

Mithrandir
6 april 2004, 14:08
tuurlijk jongen, mijn god wat een verstand.....

Nee, ik vraag dat omdat ik enkel nieuwsgierig ben naar je reden om te beslissen dat je een top + cabinet wilt hebben. Het boeit me verder niks of je dan uiteindelijk een 5150, XXX, Ubershall, Herbert, Powerball, Spider, Flextone, Vetta, mode four, hd147 of wat dan ook koopt. Het enige wat ik wil weten, heb je een goede reden om niet voor een combo te kiezen, want er zijn gewoon goeie combo's te krijgen voor goeie prijzen.

Ronald
6 april 2004, 14:11
ja maar ik weet inmiddels echt wel hoe het op dit forum er aan toe gaat hoor, straks heb ik het halve topic vol staan met commentaren of ik nou een combo moet pakken op een head+ cab, en daar heb ik dus echt geen zin in


bovendien is het commentaar op deze site sowieso al niet te betrouwbaar, ik bedoel ik dit topic expres zo beperkt mogelijk willen houden en moet je al es kijken hoeveel meningen er gegeven zijn die met elkaar in strijd zijn , iedereen die vind iets anders

Mithrandir
6 april 2004, 14:12
Wel eens aan gedacht dat daar dan misschien toch nog hele goede adviezen uit voort kunnen komen?

Ronald
6 april 2004, 14:15
ja dat of 3 paginas gezwam met 100 verschillende meningen :-?


zoals ik het al zei ik weet echt wel hoe het er aan toe gaat op dit forum

Mithrandir
6 april 2004, 14:16
Laat maar, vergeet mijn vraag maar, zo word alleen maar het topic rommelig.

Succes met de zoektocht naar je 7-string amp

Ronald
6 april 2004, 14:33
hey jos doe je je triple xxx head ook apart weg? of alleen met de cab erbij?

Negative K3 fan
6 april 2004, 14:39
roanld als je zo begint te zeiken waarom begin je hier dan in godsnaam een topic, koop dan snel een warp 7 ofzo.

Ronald
6 april 2004, 14:46
willen de mensen die dit topic lezen de laatste 8 posts ff negeren

dus ga er nou nie op door Negative K3 fan want zo komt dit topic dus wel vol ja



---------------------------------------------------------------------

zo we gaan door:

kheb nu 3 namen:

marshall jcm900 + behringer (650 euro)
randall RH200sc + behringer ( rond de 800 euro )
Peavey XXX + peavy 4x12 ( 1250 euro )


maar wat ik dus vroeg aan jos is of ie die peavey head ook los verkoopt

Mithrandir
6 april 2004, 14:56
JCM800 ook nog een optie, lekkere boss mt-2 ervoor (:roll:)......

Ronald
6 april 2004, 14:57
:-? nee dank je

Mithrandir
6 april 2004, 14:59
Heb je die combi beluisterd dan? Of ga je af op verhalen van je forumgenootjes. Als ik me niet vergis heeft Andy redelijk lang, naar volle tevredenheid op ongeveer zo'n combinatie gespeeld.

Ronald
6 april 2004, 15:01
ik heb niks tegen de jcm800 want daar weet ik niks van af , maar ik ken de boss mt2 wel en da vind ik echt een vreselijke lelijke distortion

*walgt van mt2 :-? *

Josdevos
6 april 2004, 15:07
Ja head mag eventueel apart weg, voor €850, maar ik verkoop het liefste samen natuurlijk.

Ronald
6 april 2004, 15:09
hmm tja da gaat ook nie lukken benk bang

Josdevos
6 april 2004, 15:11
Remember dat de hele set in nieuwstaat is en meer als €2000 kost in de winkel.

Negative K3 fan
6 april 2004, 15:12
ok, er staat/stond een 5150 combo voor 515 euro op gitaarmarkt, een fucking koopje, ideaal voor 7 snaar en je houdt geld over om er het een en ander aan te (laten) verbeteren.

Ronald
6 april 2004, 15:18
ja da weet ik wel jos maar ik heb gewoon simpel weg veel te weinig geld.

ik bedoel zelfs als ik die jcm van 650 euro koop hou ik nog amper wa over


en negative k3 gast ik zal ff op gitaarmarkt kijken , maar kheb btw nog nooit geluidsamples gehoort van die 5150 weetje waar ik die ken vinden?

Negative K3 fan
6 april 2004, 17:03
mja overal, ik heb er een hele zooi op mn computer, maar die laten toch niet echt horen wat het is, de 5150 klinkt heel erg agressief en heeft een brute scheur,hij heeft alleen wel een nadeel en dat is dat het clean kanaal kut is, dus hij scheurt eigelijk alleen. Machinehead gebruikt ook 5150s, een beetje dat geluid geven ze ongeveer.

maarten
6 april 2004, 19:02
machine head :gitarist:


yeah like honderd goede metalbands spelen op 5150, imho vind ik de 5150 beter klinken dan de XXX (wat scheur betreft). zeker eens proberen die versterker

Ronald
7 april 2004, 20:24
weet je wat , ik ga gewoon de jcm de randall en de 5150 uitproberen en ik zie wel welke ik het beste vind. maar die 3 namen vallen in ieder geval binnen de prijs en daarvan weet ik dat ze geschikt zijn.

bedankt voor de reacties :)

Ronald
7 april 2004, 20:59
huh ik had een kwartier geleden iets gepost maar nu staat het er helemaal nie :-? het forum heeft nogsteeds kuren he

maar ja ik zei dus dat ik gewoon de jcm de randall en de 5150 ga uitproberen en dan zie ik wel wat ik er van vind. ik hou het in ieder geval bij die 3 namen. alleen de randall gaat wel beetje zoeken worden want mn lokale muziekhandelaar verkoopt geen randall producten :( maar ja die zie ik wel.

bedankt voor de reacties. met dit topic ben ik tenminste wa verder gekomen :)

Ronald
7 april 2004, 21:00
huh ik had een kwartier geleden iets gepost maar nu staat het er helemaal nie :-? het forum heeft nogsteeds kuren he

maar ja ik zei dus dat ik gewoon de jcm de randall en de 5150 ga uitproberen en dan zie ik wel wat ik er van vind. ik hou het in ieder geval bij die 3 namen. alleen de randall gaat wel beetje zoeken worden want mn lokale muziekhandelaar verkoopt geen randall producten :( maar ja die zie ik wel.

bedankt voor de reacties. met dit topic ben ik tenminste wa verder gekomen :)

Ronald
7 april 2004, 21:01
huh ik had een kwartier geleden iets gepost maar nu staat het er helemaal nie :-? het forum heeft nogsteeds kuren he

maar ja ik zei dus dat ik gewoon de jcm de randall en de 5150 ga uitproberen en dan zie ik wel wat ik er van vind. ik hou het in ieder geval bij die 3 namen. alleen de randall gaat wel beetje zoeken worden want mn lokale muziekhandelaar verkoopt geen randall producten :( maar ja die zie ik wel.

bedankt voor de reacties. met dit topic ben ik tenminste wa verder gekomen :)

Ronald
7 april 2004, 21:02
huh ik had een kwartier geleden iets gepost maar nu staat het er helemaal nie :-? het forum heeft nogsteeds kuren he

maar ja ik zei dus dat ik gewoon de jcm de randall en de 5150 ga uitproberen en dan zie ik wel wat ik er van vind. ik hou het in ieder geval bij die 3 namen. alleen de randall gaat wel beetje zoeken worden want mn lokale muziekhandelaar verkoopt geen randall producten :( maar ja die zie ik wel.

bedankt voor de reacties. met dit topic ben ik tenminste wa verder gekomen :)

Ronald
7 april 2004, 21:04
huh ik had een kwartier geleden iets gepost maar nu staat het er helemaal nie :-? het forum heeft nogsteeds kuren he

maar ja ik zei dus dat ik gewoon de jcm de randall en de 5150 ga uitproberen en dan zie ik wel wat ik er van vind. ik hou het in ieder geval bij die 3 namen. alleen de randall gaat wel beetje zoeken worden want mn lokale muziekhandelaar verkoopt geen randall producten :( maar ja die zie ik wel.

bedankt voor de reacties. met dit topic ben ik tenminste wa verder gekomen :)

Ronald
7 april 2004, 21:05
zucht klote forum :-?

Soulflyhigh
7 april 2004, 21:23
Machinehead gebruikt nu toch geen 5150's meer? Nou ja nog een paar bands: oude In Flames, The Haunted, Lullacry, Arch Enemy + nog flink wat "Gothenburg" bands

Swan
7 april 2004, 21:27
klopt eerste twee albums van Machine Head zijn typisch 5150 geluid, heerlijke toon...toen ze zo crappy zijn geworden met rap zijn ze dure meesa boogies oid gaan gebruiken..
maargoed heel veel bands gebruiken 5150....voor t geld is er geen brutere scheur te vinden IMHO

maarten
8 april 2004, 00:00
Machinehead gebruikt nu toch geen 5150's meer? Nou ja nog een paar bands: oude In Flames, The Haunted, Lullacry, Arch Enemy + nog flink wat "Gothenburg" bands

machine head heeft op hun laatste album in ieder geval wel 5150's gebruikt. En op hun twee voorlaatste albums ook hoor. hun sound is daar ook vet op.. wel anders.

Soulflyhigh
8 april 2004, 13:41
Als je naar de site van Machine Head gaat dan zie je idd dat er ook ff op de 5150's wordt gespeeld. Later gaat Phil Demmel zijn rig toelichten. Leuk om te zien.

Check: www.machinehead1.com

P.s. hij heeft wat leuke jackson's en ltd' :-D

Ronald
9 april 2004, 22:09
hey trouwens he , ik geloof jullie natuurlijk wel maar ik snap eigenlijk nie waarom een peavey bandit 112 niet geschikt is voor een 7 snaar en een peavy 5150 wel. ik bedoel het is het zelfde merk en allebei een combo.

ik bedoel waar zit het hem dan in ?

Swan
9 april 2004, 22:15
hey trouwens he , ik geloof jullie natuurlijk wel maar ik snap eigenlijk nie waarom een peavey bandit 112 niet geschikt is voor een 7 snaar en een peavy 5150 wel. ik bedoel het is het zelfde merk en allebei een combo.

ik bedoel waar zit het hem dan in ?



:roll: ik hoop dat je n grap maakt

Mithrandir
9 april 2004, 22:24
:o ........ :D ....... :-D

de 5150 is een 50/100 watt full-tube, 2x12 scheurcombo....de bandit, tsja , doet het ook.

edit: is nog niet echt een reden waarom de een wel geschikt is voor 7 snaar en de ander niet eigenlijk :-?

Swan
9 april 2004, 22:32
tja waarom kan je met n lelijke eend minder hard door de bocht dan met n bmw z3

Ronald
10 april 2004, 12:54
oma ken toch anders flink scheuren in dr eendje :roll:

Negative K3 fan
10 april 2004, 14:01
hey trouwens he , ik geloof jullie natuurlijk wel maar ik snap eigenlijk nie waarom een peavey bandit 112 niet geschikt is voor een 7 snaar en een peavy 5150 wel. ik bedoel het is het zelfde merk en allebei een combo.

ik bedoel waar zit het hem dan in ?

een bandit is net zo goed 'geschikt', maar de 5150 is een veel betere en duurdere amp, al kun je een bandit toch redelijk goed laten klinken op opnames.

Ronald
10 april 2004, 19:51
ja maar de bandit is gewoonweg nie goed voor een 7 snaar, want de lage tonen klinken echt voor geen meter. alleen als je de bas helemaal dicht draait dan kan je de tonen nog beetje goed onderscheiden

Swan
10 april 2004, 20:26
ehm, was jij niet net begonnen met gitaarspelen

Ronald
11 april 2004, 13:27
:-?

Swan
11 april 2004, 16:21
ja toch?
dan ben je waarsch. nog erg opzoek naar je eigen geluid...

Ronald
11 april 2004, 16:35
tja da ligt eraan hoe je het bekijkt he, de bandit is gewoon niet goed voor een 7 snaar. zo simpel is het. de lage tonen zijn echt gewoon een muur van geluid waarin niks te onderscheiden valt.

maar zoek op zich nog wel naar een eigen geluid ja. ik weet in ieder geval wel wat voor geluid ik niet wil

Swan
11 april 2004, 17:44
denk dat dat nogal meevalt met die bandit...kan ook erg aan de instellingen en je speelstijl liggen

Ronald
11 april 2004, 18:09
ik heb zo'n beetje alle mogelijke instellingen geprobeerd. ik speel nu dus met alle bas eruit omdat dat de enige manier is dat het nog helder klinkt. maar dus nie bepaald heavy

maar ik denk dat een 4x12 al flink zal helpen. ik zou alleen die randall rh200 wel es willen horen. want dat lijkt me nog de beste optie. die gast die me dat aanraadde speelt tenslotte zelf ook in A dus dan zal het best wel goed zitten :) ik ken alleen nergens geluidssamples vinden op internet :(