PDA

View Full Version : epiphone eb 0, iemand ervaring?



iam
4 april 2004, 16:02
test

iam
4 april 2004, 16:03
heeft iemand ervaring met deze goedkope shortscale bass?

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_epiphone_ebo_sgstyle_ebass_sw_prodinfo.html ?sn=3298ee0bbe4b6a1b92c0a416ac42f35c


http://www.netzmarkt.de/thomann/prodbilder/161382.jpg

Bastijn
4 april 2004, 20:09
jup, ik heb een kopie van onbekend merk daterend uit de eerste jaren van de EB-0. wat wil je weten?

The Mule
4 april 2004, 20:19
Hij komt ook als een beginnersset van Epiphone met amp, kabel etc. en is in die zin ook getest geweest met een aantal andere sets in een Amerikaans of Engels gitaarblad. Ik zal nog wel even kijken of ik die test nog kan vinden. De conclusie was i.i.g. dat het een goed gebouwd instrument was, alleen niet echt veelzijdig, vooral aan te raden voor metal/punk en reggae/dub, en als aandachtspunt werd genoemd dat het moeilijk, zo niet onmogelijk, is om vervangings-elementen te vinden. Ik hoop dat je d'r wat aan hebt.

P.S. Ik vind het een mooi ding, en als je er een beetje mee als Jack Bruce gaat klinken... :dance:

iam
4 april 2004, 20:31
jup, ik heb een kopie van onbekend merk daterend uit de eerste jaren van de EB-0. wat wil je weten?

gewoon of het wel iets degelijks is...

welk soort geluid je het mee kan vergelijken (de gitarist van mn band heeft binnekort een rivoli, kan je het daarmee beetje vergelijken?)

kan je eventueel een tweede element inbouwen? (of ga je dan beter op zoek naar een eb3 ofzo?)

het zou gewoon als iets extra's zijn (ik speel normaal toetsen en een beetje gitaar, heb ooit nog een fender p-bass lyte gehad maar die viel toch wat tegen vond ik)

Bastijn
4 april 2004, 20:34
hij speelt lekker, heeft naar mijn smaak ook een geweldig geluid, maar je moet er maar van houden, want deze bas heeft maar één geluid....en daar zit je dan mee opgescheept.
ik speel er overgens mee in een skaband en in een metalband, waarin hij beiden heel goed zn eigen territorium claimt, omdat ie zo'n opvallend geluid heeft.

iam
4 april 2004, 20:39
heb je soms soundfiles? :oops:

Chris Wolstenholme
4 april 2004, 22:57
kan je voor ska en punk niet beter voor iets gaan met een hum in de brug?

iam
4 april 2004, 23:03
laat me 1 ding duidelijk zijn...
het is niet specifiek de bedoeling ska en punk te spelen...
ik zoek gewoon een leuk bassje :)

iam
5 april 2004, 12:26
weet er me nog iemand wat nog meer over te vertellen?
soundfiles zouden wel leuk zijn :)

Bleak
5 april 2004, 12:33
het enigste wat ik weet is dattie op een epiphone sg lijkt, en dat dat een vet kut ding is :cool:

Bastijn
5 april 2004, 16:58
nee soundfiles heb ik niet......staat er nergens iets op internet? download anders een nummer van een bassist die een EB-0 gebruikt, wat amper voorkomt, er zijn wel bands die EB-3 bassen gebruiken.
Ik weet niet hoe de Rivoli gitaar klinkt, maar ik weet wel dat de rivolibass precies hetzelfde element heeft als de EB-0
en ja, je kan natuurlijk altijd een tweede (of derde) element laten inbouwen, de EB-0 is daar ideaal voor, omdat ie zoveel ruimte heeft voor extra pickupjes en knoppen.

MuNKeY
5 april 2004, 23:36
kan je voor ska en punk niet beter voor iets gaan met een hum in de brug?

de 3 meest gebruikte bassen in ska en punk :

- fender P bass
- fender Jazzbass
- Musicman stingray


eigenlijk is dus alleen de stingray een bas met een humbucker bij de brug
en deze zie ik niet zo heel veel punk/ska bassisten gebruiken (is wel op nr 3 want veel anders dan P en J bassen zie je niet :) )

dus het antwoord is : Nee :)

daarom ben ik nu ook op zoek naar een goedkoop , maar toch goed , 2e hands basje met een P/J configuratie (ik speel zelf dus ook veel punk/ska)
(toevallig staat er 1 op marktplaats :razz: )

MuNKeY
5 april 2004, 23:38
kan je voor ska en punk niet beter voor iets gaan met een hum in de brug?

de 3 meest gebruikte bassen in ska en punk :

- fender P bass
- fender Jazzbass
- Musicman stingray


eigenlijk is dus alleen de stingray een bas met een humbucker bij de brug
en deze zie ik niet zo heel veel punk/ska bassisten gebruiken (is wel op nr 3 want veel anders dan P en J bassen zie je niet :) )

dus het antwoord is : Nee :)

daarom ben ik nu ook op zoek naar een goedkoop , maar toch goed , 2e hands basje met een P/J configuratie (ik speel zelf dus ook veel punk/ska)
(toevallig staat er 1 op marktplaats :razz: )

Chris Wolstenholme
6 april 2004, 12:54
mja maar toch wel een elementje in de brug ;)

en de P word meer in de punk sfeer gebruikt, omdat definitie van je geluid minder belangrijk is vaak.

ik persoonlijk ska met een stingray erg lekker, lekker dik geluid wat ander evt toeters en keyboards en veel gitaristen goed overeind blijft.