PDA

View Full Version : Leuke versterker om te bouwen?



Lacrymosa
23 maart 2002, 12:40
Ik wil binnenkort mn eigen buizen versterker gaam bouwen, ik studeer elektrotechniek dus kennis van elektronica is er wel.
Alleen nou kan ik wel meteen een Peavy 5150 gaan bouwen, maar dat lijkt me aardig ingewikkeld.
Dus heeft iemand een idee voor een wat makkelijkere versterker om te bouwen, maar die toch goed klinkt.

Zijn fenders makkelijk te bouwen? (aangezien ze niet zoveel gain stages hebben)

CheerS!!

Dirk_Hendrik
24 maart 2002, 11:12
Ligt er een beetje aan wat voor versterker je wilt. Als een vette scheur een must voor je is zit je toch echt aan de wat nieuwere ontwerpen vast en wordt het geheel wat uitgebreider. Wil je gewoon snuffelen, dan kun je (als eerst poging) ook eens met de wat oudere Fender ontwerpen aan de slag die inderdaad vrij eenvoudig zijn. Ik ben desttijds begonnen met een AC30 achtig versterkertje waar ik alle ratsefratsen al la tremolokanaal van af liet. Goed te doen. Wat de 5150 betreft moet ik zeggen dat ik al moeite had met het schema. De Peavey stijl van schema's is duidelijk niet mijn stijl dus ik heb aardig zitten opperen op hum manier van labelen.

Laatste, teveel vergeten tip, Hoogohmige verbindingen houd je uiteraard zo kort mogelijk. (Brom)

Ic3gl0vE
30 maart 2002, 22:52
bouw een versterker met een magistraal goed clean kanaal en gebruik een distortionpedaal (die je misschien ook zelf kan bouwen) om lekker te scheuren :smile: