PDA

View Full Version : Epi LP custom



Izz84
4 april 2004, 09:21
test

Izz84
4 april 2004, 09:22
Hallo

Ben nieuw hier, maar lees al een poosje hier en dacht van laat ik me maar eens registreren.

Ik heb een vraagje over een Epi LP custom. Het gaat om onderstaand exemplaar. Plaatjes zie onderaan post.
Deze gitaar kan ik voor 250€ kopen. De verkoper zegt dat ie uit '79 komt, maar volgens mij kan dat nooit, want de headstock ziet er veel te nieuw uit. Een serial is helaas niet gegeven, maar '97 lijkt me realistischer. Verder is hij natural ipv het standaard zwart gemaakt door een hobbyist, meer informatie hierover heb ik niet gekregen.

Ik vind hem er verder goed uitzien en 250€ is toch ook geen verkeerde prijs voor een Epi LP custom dacht ik.
Wat zijn jullie meningen en wat is hier evt. een addertje onder het gras?

BVD
Ralph

http://people.zeelandnet.nl/toorop/epi1.jpg
http://people.zeelandnet.nl/toorop/epi2.jpg

Kjiratsiekoedel
4 april 2004, 09:50
kan hij niet gewoon goed onderhouden zijn?

Jim Marshall
4 april 2004, 09:52
Van LP's weet ik niet zoveel maar is dat gibsonplaatje op het trussrod wel origineel???

Jim Marshall
4 april 2004, 09:53
Het forum zit nog in de wintertijd zie ik...

wietse
4 april 2004, 10:02
kan best wel kloppen dat bouwjaar , toen stond er namelijk nog niet by gibson oid op de headstock.
als de gitaar in zo'n goede staat is is het niet een verkeerde prijs.
wel zijn die epi's uit de 70er tot de 80er jaren niet hun beste de kwaliteit was toen niet echt continu en de produktie vond plaats in japan.
maar meestal overleven alleen de goede gitaren de tand des tijds (alhoewel ik ook wel wat slechte oude planken heb :) )
dus gewoon bespelen en als hij goed voelt , klinkt en speelt ,kopen.

wietse
4 april 2004, 10:03
Het forum zit nog in de wintertijd zie ik...
nee je moet de tijd zelf effe in je profiel aanpassen.

Jim Marshall
4 april 2004, 13:36
Tjeezus, anno 2004 nog handmatig de zomertijd aanpassen.
Thnx voor de tip wietse.

Maar dat gibson plaatje, is dat origineel?

wietse
4 april 2004, 14:48
zou best kunnen dat dat origineel is , nu staat het op de headstock gibson er bij geschreven maar heb dit plaatje wel eens eerder op wat oudere epi's gezien.
en die hebben nog niet gibson op de headstock staan.

Izz84
4 april 2004, 15:36
Bedankt voor de reacties tot nu toe!
Wietse, het is toch juist andersom? Vroegere Epi's hebben "by Gibson" erbij staan op de headstock onder "Epiphone" en tegenwoordige hebben dat "Gibson" op de trussrodcover staan meende ik. Een vriend van mij heeft een LP uit '93 en die heeft precies dezelfde trussrodcover. Daarom dacht ik dat deze ook niet zo oud kon wezen.
Wellicht dat als de serial s79xxxxx is de verkoper misschien heeft gedacht dat die 79 voor 1979 staat, maar ik heb begrepen dat tegenwoordig het eerste cijfer voor een jaartal in de jaren '90 staat, in dit geval is dat dan 1997.

Izz84
4 april 2004, 15:37
Bedankt voor de reacties tot nu toe!
Wietse, het is toch juist andersom? Vroegere Epi's hebben "by Gibson" erbij staan op de headstock onder "Epiphone" en tegenwoordige hebben dat "Gibson" op de trussrodcover staan meende ik. Een vriend van mij heeft een LP uit '93 en die heeft precies dezelfde trussrodcover. Daarom dacht ik dat deze ook niet zo oud kon wezen.
Wellicht dat als de serial s79xxxxx is de verkoper misschien heeft gedacht dat die 79 voor 1979 staat, maar ik heb begrepen dat tegenwoordig het eerste cijfer voor een jaartal in de jaren '90 staat, in dit geval is dat dan 1997.

wietse
4 april 2004, 15:53
nu heb je mij ook in de war , maar als dat in het serie nummer staat dan weet je het toch.
de hele vroege epi's hadden helemaal niks met gibson te maken maar dat is een ander verhaal.
het blijft in ieder geval wel een goede prijs voor zo'n gitaar.

Stratman70
4 april 2004, 17:04
Van LP's weet ik niet zoveel maar is dat gibsonplaatje op het trussrod wel origineel???

Ja, ik heb er ook één gehad en (nieuw) en daar zat zo'n zelfde plaatje op.

Wilson
4 april 2004, 17:11
:???: sinds wanneer staat er "by gibson" op headstocks van epi's?? ik heb een half jaar een epi LP gehad, en daar stond volgens mij alleen op dat trussrodplaatje gibson. Of die tekst by gibson moet ik een half jaar lang over het hoofd gezien hebben ofzo?

V!N
4 april 2004, 19:18
Mijn Epiphone PC II is volgens het serienummer uit '72, maar die zijn rond dat tijdperk niet erg betrouwbaar om een gitaar erop te dateren. Hij verschijnt voor het eerst in de folders (onder een andere naam) in '76.
Nergens wordt melding gemaakt van Gibson.

Mijn Epiphone Sheraton II heeft geen serienummer (meer ?), maar heeft volledig in de kop ingelegd "Epiphone by Gibson". Maar dit werd tot '86 gedaan, daarna werd "by Gibson" alleen nog op de afdekplaat van de halspen gezet.

Enneh, wat ik heb gemerkt is eigenlijk dat voor de wat oudere gitaren Epiphone Japen beter is dan Epiphone Korea ?

EmgMaster
4 april 2004, 19:24
ik vindhet trouwens wel een stoere gitaar zo zonder lak, had randy rhoads ok niet zoiets? Ik vind het iig erg mooi

cas121
5 april 2004, 11:14
tuurlijk is japan beter dan korea, alle elites worden ook in japan gemaakt.

ennehh om het maar even poll stilo te doen:

op Nieuwe epi's staat het zo op de truss rodd cover, nieuwe axe dus...

soup
7 april 2004, 00:40
en heb je die epiphone lp nu gekocht??
ik zou hem zo kopen (als ie goed speelt en klinkt),geile gitaar :-D

EmgMaster
7 april 2004, 06:12
Wat zou dat trouwens kosten om bij zon custom die gehele lak te verwijderen, ook op de nek? Ben van plan om een keer een custom te kopen, gewoon voor erbij, maar dit ziet er ook wel erg gaaf uit zeg!

Izz84
7 april 2004, 09:41
Soupero --> Nee nog niet gekocht, maar ga vrijdag kijken en als ie lekker speelt en klinkt neem k hem idd mee ;)

EmgMaster -- > ik zal nog wel ff vragen hoeveel het heeft gekost om de lak te verwijderen, maar kheb eerlijk gezegd geen idee of de verkoper het heeft laten doen of hem ook al zo gekocht heeft, dus... maar kzal iig ff informeren. Die natural look vind ik er ook zeer gaaf uitzien, eens een keer iets anders dan standaard zwart... :P

cas121
7 april 2004, 13:32
misschien is het verstandig om te vragen/kijken of er een nieuwe (nv nitro) laklaag of sealer overheen is gegaan, is wel zo handig voor de durability van die axe

Izz84
7 april 2004, 17:20
Bedankt voor de tip... k zal er naar kijken.
Stel dat er geen laklaag overheen zit, hoeveel zou het gaan kosten om dat alsnog te laten doen?

soup
7 april 2004, 22:25
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/23023.htm?av=a&fo=1&rv=100&zoek=gibson

Die gitaar staat dus ook op marktplaats, ben je er nu zeker van dat je hem gaat hebben.
Ik denk dus dat jij er vlak bij woont ofzo??

soup
13 april 2004, 22:50
En heb je die gitaar nu gekocht??

Izz84
14 april 2004, 13:44
Sorry dat k zo lang niet gepost heb...
Idd gekocht! Mooi ding, speelt heerlijk soepel. Het fretboard zag er nog erg goed uit, lijkt erop dat ie nog een hele poos mee kan. Hier en daar zitten wel wat gebruiksporen op de body, hij is niet gloednieuw natuurlijk, maar geen echt grote butsen ofzo... Alleen wat "karakter" sporen, om het zo maar te noemen :wink: .

Maar hij is dus blank gemaakt, dus daarmee is ook het serialnr verdwenen :cry: dus als iemand nog tips heeft om de leeftijd van een epi te bepalen zonder een serialnr... :wink:
Wat betreft lak oid, er zit wel een soort matte finish overheen maar kheb eigenlijk geen idee wat het is, eigenaar wist het ook niet precies, maar volgens mij wist die niet eens dat het een custom was, dus...

Maar goed, ben er zeer blij mee iig!