PDA

View Full Version : wahpedaal/footswitch "ergernissen"



Mr.Bluesbreaker
3 april 2004, 21:05
test

Mr.Bluesbreaker
3 april 2004, 21:09
He, ik vroeg me zo het volgende es af. Er zijn vast wel een paar van jullie die zoals ik een "niet morley" principe wah hebben, indouwen en dat ie dan aanstaat ipv een die terugveert zonder aan te hoeven trappen. Nu wil je natuurlijk als je meerdere kanalen op je bak hebt deze ook gebruiken, en je wah ook. Soms wil je dan ook wah intrappen, uitzetten, kanaal wisselen.... gaat dus niet echt lekker tegelijk. Je kunt je volumeknop terugdraaien en openzetten voor meer gain etc dat soort oplossingen, maar je houdt je steeds meer aan de beperking in je (eigen) nummers, dat je kanalen wisselen en wah in- en uitschakelen vermijdt. Wie heeft dit ook, en vooral wat doe je hiermee? Ik ben benieuwd.

Mithrandir
3 april 2004, 21:41
Zeg het nou nog eens, maar dan zo dat iedereen het begrijpt......

Mr.Bluesbreaker
4 april 2004, 00:12
Okay, ff met een concreet voorbeeld:

je speelt voodoo chile (niet zeuren dat je geen hendrix zou mogen spelen omdat je de "feel" niet zou hebben en geen plexi stack ofzo :roll: ) Het gaat ff om het feit dat iedereen t snapt.

intro: wah en redelijk clean.

dan komt het thematje zegmaar, en heb je een beetje scheur nodig, dus wil je zegmaar een ander kanaal in trappen, maar ook tegelijkertijd je wah uit.

Dit komt veel vaker voor en zorgt voor obstakels in je spel. Bij mij dan.
Snappie?

Jim Marshall
4 april 2004, 10:04
Vraag iemand anders je knopje in te drukken

Serieus.

Vraag de bassist of zo of hij je overdrive aantrapt.
Staat wel leuk op het podium.

Mr.Bluesbreaker
4 april 2004, 12:38
Als het goed is moet ie dit ook lezen, dus Basswasp, bij deze :-D
Trap'n jong!

Mithrandir
4 april 2004, 12:44
Ah, ok, nu is het wel helemaal duidelijk. En ik heb idd ook af en toe hetzelfde probleem, teveel knopjes en te weinig voeten.

Maar zet gewoon je switch-pedaal naast je wah en maak gebruik van je andere voet, dan kun je ze best allebei te gelijk aan/uit drukken hoor.

BLOK182
4 april 2004, 14:00
Ik snap wel wat je bedoelt, ik heb het zelf ook. Op de GT6 zeg ik effecten aan en uit, en heb ik een bypass-patch gemaakt voor alleen mun amp. Dan zit bij mun amp nog een 5-way footswitch, en het is best lastig af en toe ja om te schakelen :)

Anavrin
5 april 2004, 13:19
no problems at all. Ik snap ook niet zo goed dat dit bij een GT-6 niet makkelijk zou gaan. Ik heb zelf een ME33 en daar programmeer ik gewoon knop 1 met wah, knop 2 met wah en distortion, knop 3 met alleen distortion.

schwantz
5 april 2004, 14:45
hee, grappig, ik dacht dat ik de enige was met dit probleem. Ik kom vaker met mijn voeten in de knoop dan met mijn vingers. Kreeg pas nog de opmerking dat ik niet zo moets ballet dansen als ik aan het spelen was.

tja, ik probeer het ook te voorkomen, door bij de GT-6 alle effecten in een patch te douwen en dan de banken per nummer inrichten. Maar dan nog 5 knoppen over op de channel switch van mijn versterker, nog mijn wah, boost en drive....wordt er gek van :-?

Mr.Bluesbreaker
5 april 2004, 14:55
Ja allright, met die digitale programmeerbare rommel (hoezo ik wakker de discussie wederom aan :-D , maar laat maar) kun je het verhelpen, maar wer von euch heeft gewoon een footswitch plus wah en heeft nog een anti-balletdans oplossing? Hulp van de bassist wil ik ook wel proberen, maar ik denk niet dat hij daar elk optreden zin in heeft eerlijk gezegd. :roll:

Anavrin
5 april 2004, 15:23
mijn neef (die ook niet van die digitale programmeerrommel houdt) heeft het wel eens gehad over een pedaal wat je erbij kan zetten, waarmee je een hoop pedalen in 1 keer aan of uit kan zetten. Ik weet echter niet welk merk dit maakt of hoe het verder heet, maar succes ermee.

birt
5 april 2004, 20:02
leer tapdansen :)

urezna
6 april 2004, 09:53
wat ben ik blij met mijn Morley :-D

Mark S
8 april 2004, 01:47
wat ben ik blij met mijn Morley :-D

en ik met m'n Auto-Wah: prima geluidje en laten we eerlijk zijn: bijna alle gitaristen staan maar een beetje in het wilde weg een luchtbed op te pompen, goed wah-en is echt een kunst (en idd: ik kan het ook niet! :D )

Stratman70
9 april 2004, 14:14
Inderdaad: goed wah-en is een vak apart.

Maar om nog ff op dat voorbeeldje van Voodo Chile terug te komen:
juist omdat ik met hetzelfde probleem zit, maak ik geen gebruik van verschillende kanalen van de versterreker, maar gebruik ik mijn volume knop. Ik doe daar zowiezo veel mee. Veel liever dan schakelen tussen verschillende kanalen. Ik hou zowiezo niet van dat getapdans. Als ik gitaar aan het spelen ben, moet ik ook niet nog eens met knopjes, pedaaltjes etc. beziggaan.

Ik heb wel hetzelfde probleem met als ik van scheur 'opeens' naar clean moet. dat gaat niet zo fijn met de volumeknop en dan ook nog een flanger ofzo moet intrappen.

Stratman70
9 april 2004, 14:15
Inderdaad: goed wah-en is een vak apart.

Maar om nog ff op dat voorbeeldje van Voodo Chile terug te komen:
juist omdat ik met hetzelfde probleem zit, maak ik geen gebruik van verschillende kanalen van de versterreker, maar gebruik ik mijn volume knop. Ik doe daar zowiezo veel mee. Veel liever dan schakelen tussen verschillende kanalen. Ik hou zowiezo niet van dat getapdans. Als ik gitaar aan het spelen ben, moet ik ook niet nog eens met knopjes, pedaaltjes etc. beziggaan.

Ik heb wel hetzelfde probleem met als ik van scheur 'opeens' naar clean moet. dat gaat niet zo fijn met de volumeknop en dan ook nog een flanger ofzo moet intrappen.

BLOK182
9 april 2004, 21:37
no problems at all. Ik snap ook niet zo goed dat dit bij een GT-6 niet makkelijk zou gaan. Ik heb zelf een ME33 en daar programmeer ik gewoon knop 1 met wah, knop 2 met wah en distortion, knop 3 met alleen distortion.
Ja goed, maar dan haal je de scheur uit je apparaat. Dan is het bij moi ook geen problem, mar ik hak de scheur uit mun amp en moet dus ook nog eens kanalen schakelen :razz:

musicmaniac
13 april 2004, 16:40
Tja, heb hetzelfde probleem ook, hoe zou TheManHimself (Hendrix) dat opgelost hebben?

Stratman70
13 april 2004, 19:14
Volumeknop op zijn gitaar. Je moet allemaal niet te ingewikkeld denken. In die tijd deden ze daar allemaal niet moeilijk over en vooral Hendrix niet.

Een goede volume potmeter is daarom wel van essentieel belang.

PeArLjAm
13 april 2004, 19:31
mijn neef (die ook niet van die digitale programmeerrommel houdt) heeft het wel eens gehad over een pedaal wat je erbij kan zetten, waarmee je een hoop pedalen in 1 keer aan of uit kan zetten. Ik weet echter niet welk merk dit maakt of hoe het verder heet, maar succes ermee.

dat is de Carl Martin Combinator denk ik die je bedoelt.. Is wel enorm prijzig maar kan wel de oplossing zijn als je veel effecten moeten schakelen.

birt
13 april 2004, 19:39
van clean naar distortion met de knoppensetup van een LP, SG... met buizenamp:
ik zet het volume van mijn halselement laag genoeg dat het clean klinkt en dat van het brugelement volledig open, dan is je elementswitch je distortionknop
simpel en het werkt :)

InternEd
15 april 2004, 13:01
Ja goed, maar dan haal je de scheur uit je apparaat. Dan is het bij moi ook geen problem, mar ik hak de scheur uit mun amp en moet dus ook nog eens kanalen schakelen :razz:

Ik gebruik achter m'n GT6 een midi switch die de kanalen van m'n amp kan switchen. Errug handig. Heb dus de footswitch van de amp niet meer nodig.

Groeten, Ed.

Mr.Bluesbreaker
15 april 2004, 13:28
Birt das een hele goeie. Ik zal es kijken wat ik ervan zal bakken met je oplossing, thnx. Dat Carl Martin pedaaltje lijkt me wel leuk en aardig, maar denk niet dat ik het geld ervoor over zou hebben. En ik moet ook niet zeiken eingelijk, ik heb maar 1 effect, dus het getapdans valt nog mee 8-)

Bigfoot414
15 april 2004, 15:07
@InternEd:

Waar heb je zo'n midi-switch vandaan? Kun je die ergens laten maken ofzo? Want de switch van mn Kitty Hawk werkt niet meer en het elektische schema van de footswitch is heel afwijkend ten opzichte van andere amps.

InternEd
23 april 2004, 13:00
@InternEd:
Waar heb je zo'n midi-switch vandaan? Kun je die ergens laten maken ofzo? Want de switch van mn Kitty Hawk werkt niet meer en het elektische schema van de footswitch is heel afwijkend ten opzichte van andere amps.

Ik heb de Nobels ms-4 switcher gekocht. Kijk anders even op www.nobels.de Als je wilt weten of ie ook voor jouw versterker geschikt is, de support via mail is goed, ik heb ze toen ook eerst gemaild.

Groeten, Ed.

Bigfoot414
28 april 2004, 14:12
Krijg net een mailtje van Nobels.de. Ze hebben geen info over de Kitty Hawk Supreme, dus ze kunnen me niet helpen :evil: . Had ik maar een normale amp gekocht...