PDA

View Full Version : Shemekia Copeland



Stratopeek
3 mei 2001, 16:40
Ik heb zaterdag 28 April op de R&B night in de Oosterpoort in Groningen deze geweldige band gezien. Had er nog mooit van gehoord maar heb meteen een cd aangeschaft! Wat een stem heeft die vrouw, geweldige muzikanten, echt goede muziek! Heeft iemand anders hier ook van gehoord?

Arthur
3 mei 2001, 16:50
Nee, nog nooit van gehoord - is er informatie over haar op Internet?

Stratopeek
3 mei 2001, 17:01
Ik heb eigenlijk nog niet gekeken op internet, zal ik even doen, je hoort het snel....

Stratopeek
3 mei 2001, 17:06
Op de website van haar label kun je informatie vinden, http://www.alligator.com

Arthur
3 mei 2001, 17:33
Zij is de dochter van blues-gitarist Johnny Copeland, die (o.a.) met Albert Collins en Robert Cray een album heeft gemaakt. Leuke tip!

Krullo
1 juni 2001, 02:28
Nee, ze is niet die dochter, maar wel een dochter van een beroemde (ik kende hem niet) trompetist geloof ik. Ik heb haar ook gezien op de R&B-night, maar had ook al eerder van haar gehoord. Die gitarist van haar (ben ff z'n naam kwijt) heeft op een cd van Popa Chubby meegespeeld, en is waanzinnig. Shemekia is ook leuk, goede stem, goede band, maar vind het wel een beetje saai worden. Ik moet ook zeggen dat ik in de OOsterpoort helemaal bovenin stond, waar het geluid niet opperbest was.

Stratopeek
23 september 2001, 19:50
Kan iemand mij aan teksten helpen van haar???
Alvast bedankt!

Kitaarhiero
24 september 2001, 13:10
Is het misschien de dochter van Stewart Copeland? de drummer van de Police?

SteavisSmokin
23 november 2001, 19:56
nee, ze is de dochter van blueslegende Johnny Copeland zoals arthur al zei.

guitarboy
18 oktober 2002, 12:58
Heb haar 1 x gezien, goeie band.
Vette gitarist ook, alleen had ik het na 5 nummers wel gezien moet ik eerlijk zijn.