PDA

View Full Version : barsten van lak



jw009
3 april 2004, 17:34
hallo,

bij mijn epi exp is op het punt waar de hals en de body samen komen de lak gebarsten, dit is langs bijna heel de aanhechting het geval. Is dit iets ernstig, of gewoon een gebruiksspoor?
thanks

Jim Marshall
3 april 2004, 17:56
Dat vin ik wel ernstig ja

sash
3 april 2004, 18:23
Het kan een gebruiksspoor zijn, maar aangezien het op de plek is waar hals en body samenkomen kan het betekenen dat de hals wat los zit en is gaan bewegen.

Ik zou em ff wegbrengen voor een controle

Swan
3 april 2004, 19:56
hoe weet je dat t alleen de lak is en niet t hout er onder ook?

sash
3 april 2004, 20:03
hoe weet je dat t alleen de lak is en niet t hout er onder ook?

Misschien heeft ie ogen?

Is maar een wilde gok...

Swan
3 april 2004, 20:15
ten eerste zegt hij niet of de scheuren in de nek of in de body zitten, als het n dichte lak is kan je niet zien of er ook haarscheurtjes in t hout zitten, aars

Negative K3 fan
3 april 2004, 20:19
en als het alleen de lak is, waarom zou je hem dan laten wegbrngen voor controle.

Luca P
3 april 2004, 20:23
hoe weet je dat t alleen de lak is en niet t hout er onder ook?

Misschien heeft ie ogen?

Is maar een wilde gok...

Whoahaha ....
leuk,

enfin, dit is waarschijnlijk een kwestie van hout dat gaat werken. Die lak zal wel keihard zijn en niet mee werken met het hout.
Gevolg kraaak... van de lak.
Watch my Gibson ES295:

http://lucap.instantlogic.com/Images/Photos//{45B1E92E-8DA4-4E61-96DD-6FE3D75695DE}/{5509F860-03D7-4BC1-AE20-8F5DB152C1EE}lg.jpg?{D389CE60-78E5-470E-99B4-FEC4EEFB7186}

Soort gelijk geval. Geen losse hals/body verbinding of wat dan ook.
Bij mijn gitaar ligt het aan de lak.

Eh...rock&roll zal ik maar zeggen.

Mr. Michiel
3 april 2004, 20:44
hmz. ik denk dat het door temperatuur verschillen komt. het is dan wel geen nitro cellulose lak, maar dan nog. laat daarom altijd je gitaar even in je tas zitten als je buiten in de kou ben geweest, dan kan ie langzaam op temperatuur komen dan gebeurt dit niet.

het kan idd ook het werken van het hout zijn, maar dat lijkt me heel stug (letterlijk en figuurlijk :P )

misschien heb je het niet getroffen met die Epi en is het er 1 van een lange tijd geleden, toen ze nog in de Samick fabriek gemaakt werden....


misschien kun je het beste even langs een gitaarbouwer gaan!

-robbert-
3 april 2004, 23:14
Ik had mn ibanez rg laten vallen van ongeveer 1m50 hoog plat op de grond omdat mijn snaar brak. ik heb ook die lak-scheur, voor de rest is er niks aan de hand denk ik haha

sash
3 april 2004, 23:47
Ah als het enkel finish cracks zijn... Dan is er niets om je zorgen over te maken. Je wil niet weten hoeveel van die cracks op m'n Strat zitten; body én hals.

Ik dacht in eerste instantie dat de lak gewoon weg was op de verbinding.

wietse
4 april 2004, 07:57
misschien heb je het niet getroffen met die Epi en is het er 1 van een lange tijd geleden, toen ze nog in de Samick fabriek gemaakt werden....


lang geleden?
volgens mij worden ze er nog steeds gemaakt , en bekijk maar eens een duurdere samick daar is niks mis mee.

jw009
4 april 2004, 12:54
ok bedankt voor de info

Mr. Michiel
4 april 2004, 13:30
misschien heb je het niet getroffen met die Epi en is het er 1 van een lange tijd geleden, toen ze nog in de Samick fabriek gemaakt werden....


lang geleden?
volgens mij worden ze er nog steeds gemaakt , en bekijk maar eens een duurdere samick daar is niks mis mee.


epiphone wordt sinds een paar jaar niet meer in de samick febriek gemaakt in china, die fabriek is gesloten. er staat meer over op de epiphone site, incl een fototour door de nieuwe gibson/epiphone fabriek

V!N
4 april 2004, 14:38
Ik had mn ibanez rg laten vallen van ongeveer 1m50 hoog plat op de grond omdat mijn snaar brak.

Ja, ik begrijp je. Daar word ik nou ook altijd zo agressief van ! :lol: