PDA

View Full Version : help



stefano teske
22 maart 2002, 19:18
help...

ik heb een 80watt Crate versterker (volgens mij een buis-vertsterker). iedere keer als ik ga spelen valt het geluid opeens uit en is ie opeens heel zachtjes. Ik moet hem dan een stoot geven om hem weer op goede volume te krijgen. Hoe kan dit komen en voorkomen worden ?

Stefan

Rectifier
23 maart 2002, 11:20
Probeer eerst uit te zoeken of het echt een buizenversterker is.
Kan zijn dat ie alleen maar buizen in de voorversterker heeft.
Dan is het kwestie van buisje vervangen.
Die zijn niet zo duur.

jpb
28 maart 2002, 20:54
Mischien zit er een scheurtje in je PCB board, wat net wel of net geen contact maakt. In dat geval is reparatie nodig. Buisvoetjes kunnen nog wel eens slecht contact maken. Dat weet je als je de buis een beetje heen en weer wiebelt. Is dat het, dan werkt wat contact-spray vaak.
Hans

Dirk_Hendrik
29 maart 2002, 10:48
Tot nog toe is het allen zeker dat er iets los zit. Dat dat het buisje is is wel een heel voorbarige conclusie.

Rectifier
29 maart 2002, 12:53
Dat zei ik ook niet, hij moet eerst uitzoeken
of de amp uberhaupt een buisje in de voortrap heeft. Is natuurlijk altijd moeilijk
om zo een oordeel te kunnen geven wat het probleem is.
Ik zou gewoon de amp los halen en in ieder geval binnen in even checken. Dat schept soms een hele stuk duidelijkheid.

Ik zeg soms......(voor het geval dat.)

Lacrymosa
29 maart 2002, 12:59
Ěk heb af en toe et zelfde probleem met mn Marshall valvestate, hier zit dus zeker weten een buis in (ECC 83/12AX7)
Maar als et gewoon een kwestie van buis vervangen is, moet ik em dan niet opnieuw biassen? of moet dat alleen met eindtrap buizen?
en wat kost een Marshall buis, want ik kan alleen maar russische buizen vinden.

CheerS!!

JV
29 maart 2002, 13:06
marshall gebruikt russische. svetlana d8 ik

lars
29 maart 2002, 13:07
hoef je niet te biassen (biiiatch) en die marshall buizen zijn ook gewoon russisch ofzo, alleen zetten ze dan hun logo-tje erop, je kan in principe gewoon elke buis erin gooien van dat type

Grooveyard21
29 maart 2002, 13:57
voorversterker buizen hoef je inderdaad niet te biassen. probeer gewoon een aantal buizen van hetzelfde type en bepaal dan wat het beste klinkt.

en ja marshall buizen zijn gerelabelde russische, joegoslavische of chinese buizen, hangt van het type af.

Lacrymosa
30 maart 2002, 20:51
mooi, weet ik dat ook weer, voordak dalijk et dubbele uit ga geven alleen omdat er marshall op staat

CheerS!!