PDA

View Full Version : actief systeem kopen voor passieve elementen



buuck
2 april 2004, 19:53
welke site heeft hier een goede weergave van?? waar je ook de opties van kan bekijken.. musik produktiv heb ik gehad. vox humana ook, ze bevallen me allebei niet in alleen actief systeem..

alvast bedankt :)

Chris Wolstenholme
2 april 2004, 19:56
pfoei, dat zou ik zo 1 2 3 niet weten als hun het niet hebben staan. je kan altijd een bouwer/winkel ff mailtje sturen.

josh.vandenberg
2 april 2004, 20:09
misschien peer dellen in den haag

bassopotmus
2 april 2004, 20:23
wat zoek je prices een actief systeem heb je van

aguilar (tip)
Bartolini
seymour
j-retro
emg(wil je niet)

wimpie
3 april 2004, 01:39
Wat voor geluid zoek je ??????? :o :o Iedere pre-am heeft zo zn eigen geluid. Met welke pu's wil je je pre-amp gaan gebruiken ?????
In wat voor bas ??? more info !!!!!!!

buuck
3 april 2004, 14:18
yamaha.. komt een seymour mm element in.. en een jazz quarterpounder in de neck positie.. mm in de brug positie dus. is EMG echt slecht dan? waarom zou ik die niet willen??

ik wil veel punch, veel hoog, veel laag, maar wel degelijke mids.. iets een randje aan t geluid zou ook wel relaxed zijn :)

Clunk
3 april 2004, 18:12
ik speel met EMG's ...

ik weet niet waarom je die slecht zou moeten noemen :???:

die Seymour Duncan jazz elementjes zijn wel heel vet, vooral vette knorrr maar die hebben volgens mij niet dat hoog..

iglo
3 april 2004, 19:59
yamaha.. komt een seymour mm element in.. en een jazz quarterpounder in de neck positie.. mm in de brug positie dus. is EMG echt slecht dan? waarom zou ik die niet willen??

ik wil veel punch, veel hoog, veel laag, maar wel degelijke mids.. iets een randje aan t geluid zou ook wel relaxed zijn :)

waarom niet gewoon een 2- of 3-band systeem van SD zelf???
is echt niks mis mee, en is nog redelijk te betalen ook...

onZ
3 april 2004, 21:05
Waarom is het merk van het actieve systeem zo belangrijk? De elementen bepalen (magneet en winding) bepalen toch hoofdzakelijk het geluid?

erik j.
3 april 2004, 22:42
probeer eens de OBP3 van Aguilar.

als jij je sound het hier niet mee kunt krijgen, dan houd het wel zo;n beetje op.....

Surferboy
4 april 2004, 13:05
yamaha.. komt een seymour mm element in.. en een jazz quarterpounder in de neck positie.. mm in de brug positie dus. is EMG echt slecht dan? waarom zou ik die niet willen??

ik wil veel punch, veel hoog, veel laag, maar wel degelijke mids.. iets een randje aan t geluid zou ook wel relaxed zijn :)

Er is compleet nix mis met EMG......het is alleen een sound waar je van moet houden...(Ik hou ervan!).......en sommigen (Bassopostbus bijv.) houden er niet zo van........... :wink:

bassopotmus
4 april 2004, 15:27
Emg is klein beetje karakterloos, en dat is echt objectief. Echt alle bassen en gitaren met emg's klinken als............. bassen en gitaren met emg's.

Heeft zijn voordelen, je weet altijd dat je een vaste tone hebt en gelijkmatig klinkt..

de nadelen zullen duidelijk zijn.

Om het wat kracht bij te zetten, mijn leraar heeft een bijna 3000€ (huidige waarde) kosten Sadowsky, wat mooie bassen zijn, goed vakmansschap. Hij heeft er een actief systeem en elementen van emg in. En hij klikt over meerdere amps als een sadowsky met emg..
Hij heeft zijn pre-amp ook nooit meer aan, die switch wil hij er zelf gaan uithalen..
k daartegen klink met me pasieve fendertje als een kont! Ik schop kwa toon daar serieus! (al maakt hij me helemaal dood kwa spelen...)

Voor een goede tone ( en je hebt er wat voor over) is Aguilar of bartolini een goede keus, Seymouy is ook goed, al ken ik ze niet echt goed op gebied van pre-amps

Laus
4 april 2004, 23:55
heb een tijdje een PA2 van EMG in een bas gehad.

de boost is bizar.

Nu bezig die PA2 in mijn thunderbird te knutselen. Heb alleen geen frees dus dat gaat niet zo snel.

buuck
6 april 2004, 11:58
ja sorry zit de laatste tijd vol ideen.. die 2 elementen komen er sowieso in.. maar ik zit ook te denken aan een piëzo brug.. wordt het dan een stuk moeilijker en vallen er dan ook al pre amps af, of is dat met alle pre amps mogelijk om er ook nog een piëzo geval eraan te gooien?

John P
7 april 2004, 23:08
Waarom kan ik verrr.. geen nieuw onderwerp plaatsen!!!!!!!!!!!!!!!! Dan maar hier, want het gaat ook over problemen met een passief piezo-element. Ik heb pas een Dean Playmate gekocht en nu valt de output van het element me zwaar tegen. Is dit exemplarisch of hebben andere bezitters dit ook?

John P
7 april 2004, 23:09
Waarom kan ik verrr.. geen nieuw onderwerp plaatsen!!!!!!!!!!!!!!!! Dan maar hier, want het gaat ook over problemen met een passief piezo-element. Ik heb pas een Dean Playmate gekocht en nu valt de output van het element me zwaar tegen. Is dit exemplarisch of hebben andere bezitters dit ook?

John P
7 april 2004, 23:09
Waarom kan ik verrr.. geen nieuw onderwerp plaatsen!!!!!!!!!!!!!!!! Dan maar hier, want het gaat ook over problemen met een passief piezo-element. Ik heb pas een Dean Playmate gekocht en nu valt de output van het element me zwaar tegen. Is dit exemplarisch of hebben andere bezitters dit ook?

Chris Wolstenholme
8 april 2004, 13:21
output van element is denk ik niet exemplarisch, tenzij je echt een toevallige fuck up te pakken hebt.