PDA

View Full Version : Snowy White: Bird of paradise sound?



roonald
2 april 2004, 16:14
Weet iemand hoe je goed de sound van de solo van Bird of paradise (Snowy White) kan creëren? Ik vind het een beetje Dire Straits/Mark Knofler sound.

Kan ik een pedaaltje kopen?

Groeten

BLOK182
2 april 2004, 16:49
Is mooie sound he? Maar geen idee hoe die precies gemaakt wordt. Was dat niet Rick Nielsen, die gitarist? Ben benieuwd!

Harry
2 april 2004, 16:59
was dat niet gewoon Snowy White zelf?

fred dons
2 april 2004, 17:10
Snoy gebruikt een 57 les paul goldtop (kost je maar een kleine 30 mille, ze zijn gelukkig niet zo duur als flame tops van hetzelfde jaar :D )
en een vintage marshal en fender amp (en dan heb je helemaal niet zo'n duur pedaaltje nodig :razz: )

nocaster
2 april 2004, 21:37
Speelt zijn hele leven al op Hiwatt, de zelfde sound hoor je als hij mee speelt met Roger Waters, luister maar eens naar diverse live DVD's
Vooral naar Comfortably Numb op The Wall live in Berlin !!!!!!!!!!! maar ook "In The Flesh-live"

P****Fred
3 april 2004, 10:30
die sound is toch niet het geluid van een LP???

of ben ik nu helemaal knetter aan't worden...?? :P

musicmaniac
3 april 2004, 10:47
Ja, helemaal een echte Les Paul, hij speelt altijd met de element-schakelaar in de middenstand.

P****Fred
3 april 2004, 11:30
gagagaagagaagagagagaggaaaaa bvrrrrrrrrrrr :-D

sash
3 april 2004, 13:56
Speelt zijn hele leven al op Hiwatt, de zelfde sound hoor je als hij mee speelt met Roger Waters, luister maar eens naar diverse live DVD's
Vooral naar Comfortably Numb op The Wall live in Berlin !!!!!!!!!!! maar ook "In The Flesh-live"

In The Flesh Live is ERG goed. M'n grote held Doyle Bramhall speelt er ook op mee. :)

PeeVee
11 april 2004, 23:41
die sound is toch niet het geluid van een LP???
Een ECHTE Les Paul ja... met P90's dus!!

marc_o
12 april 2004, 00:19
Neenee, Snowy gebruikt geen p-90's. Gewoon die les Paul met humbuckers en de Hiwatt.
Ik heb dezelfde combi gehad, niet teveel gain erop en je bent al een heel eind.
(uiteraard was mijn les paul heen 50-er jaren goldtop, maar een gewone standard, maar toch)

Antoon
12 april 2004, 01:57
Toen ik Snowy een paar weken geleden zag speelde hij op die GT LP (waar hij naar eigen zeggen net na jaren weer eens nieuwe snaren op gezet had) en een VOX AC-30. Verder geen pedaaltjes (behalve stemmer)

marc_o
12 april 2004, 14:23
Vox zal bij hem ook wel klinken ja, maar zijn oude geluid was altijd de Hiwatt.
Was het wat trouwens?

Mr.Jay
12 april 2004, 14:24
Ja, helemaal een echte Les Paul, hij speelt altijd met de element-schakelaar in de middenstand.

Jullie vergeten ALLEMAAL één ding en schijnen deze soud eigenlijk maar slecht te kennen, t'is ook dezelfde sound van Fleetwood Mac's Need your love so bad :.....namelijk :

in TEGENFASE staan de beide p.u.'s als ze BEIDEN aanstaan !

ik gebruik deze sound ook al mijn hele leven in diverse stijltjes.
je moet het echter gedoseerd en met smaak gebruiken.
De HIT van Snowy is hier ene uitstekend voorbeeld van.

Jay

Mr.Jay
12 april 2004, 14:29
[quote="roonald"]Weet iemand hoe je goed de sound van de solo van Bird of paradise (Snowy White) kan creëren? Ik vind het een beetje Dire Straits/Mark Knofler sound.

Kan ik een pedaaltje kopen?

zie mijn vorig antwoord;
je neemt dus een willekeurige gitaar met 2 P90's / 2 HB's >
die zijn VET genoeg.
Dan soldeer jevan één p.u. de hot / aarde andersom bij je potmeter, klaar !
Apart klinken ze dan nog hetzelfde, maar beiden aan geeft ene uit-fase geluid > en datis wat je bedoelt. Via een switch ( of pushpull) kun je het ook doen, heb je tevens je originele geluid altijd nog.

JaY

bat
12 april 2004, 20:19
Misschien overbodig om nog toe te voegen: geen wonder dat het geluid van de vroege Fleetwood Mac (met Peter Green) en dit nummer van Snowy White zo op elkaar lijken. HEt is namelijk dezelfde Les Paul. Snowy heeft 'm op een of andere manier van Peter Green gekregen/gekocht, toen die zowat aan de grond zat...

Dirtypool
15 april 2004, 00:10
Ben afgelopen zaterdag naar Tony Spinner in de Noot geweest en ik wil ook een Les Paul :roll: ik ben helemaal verliefd en mijn vrouw vond Tony wel leuk dus toen ik zei dat die Paula er volgend jaar aan zit te komen, sputterde ze niet eens heel erg tegen :-D

Trouwens Sash, Doyle speelde met Clapton mee zondag.
(althans men vertelde mij dat hij dat was) ik wist niet dat hij zo onconventioneel snaren plukte....a la Hendrix (linkshandig met bassnaren onder en treblesnaren boven) Petje af voor die gozer, hoor ! :-?
Kan je een cd aanraden?

Richard

Dirtypool
15 april 2004, 00:11
Ben afgelopen zaterdag naar Tony Spinner in de Noot geweest en ik wil ook een Les Paul :roll: ik ben helemaal verliefd en mijn vrouw vond Tony wel leuk dus toen ik zei dat die Paula er volgend jaar aan zit te komen, sputterde ze niet eens heel erg tegen :-D

Trouwens Sash, Doyle speelde met Clapton mee zondag.
(althans men vertelde mij dat hij dat was) ik wist niet dat hij zo onconventioneel snaren plukte....a la Hendrix (linkshandig met bassnaren onder en treblesnaren boven) Petje af voor die gozer, hoor ! :-?
Kan je een cd aanraden?

Richard.

Dirtypool
15 april 2004, 00:14
Wat is dat toch, dat je posting niet geplaatst wordt.
Kan dat niet verholpen worden?

Richard

Ik heb nu geen zin meer het hele verhaal nog een keer in te typen. :evil:
oh, ik heb m nog..

Ben afgelopen zaterdag naar Tony Spinner in de Noot geweest en ik wil ook een Les Paul ik ben helemaal verliefd en mijn vrouw vond Tony wel leuk dus toen ik zei dat die Paula er volgend jaar aan zit te komen, sputterde ze niet eens heel erg tegen

Trouwens Sash, Doyle speelde met Clapton mee zondag.
(althans men vertelde mij dat hij dat was) ik wist niet dat hij zo onconventioneel snaren plukte....a la Hendrix (linkshandig met bassnaren onder en treblesnaren boven) Petje af voor die gozer, hoor !
Kan je een cd aanraden?

Richard.

Dirtypool
15 april 2004, 00:16
Wat is dat toch, dat je posting niet geplaatst wordt.
Kan dat niet verholpen worden?

Richard

Ik heb nu geen zin meer het hele verhaal nog een keer in te typen. :evil:
oh, ik heb m nog..

Ben afgelopen zaterdag naar Tony Spinner in de Noot geweest en ik wil ook een Les Paul ik ben helemaal verliefd en mijn vrouw vond Tony wel leuk dus toen ik zei dat die Paula er volgend jaar aan zit te komen, sputterde ze niet eens heel erg tegen

Trouwens Sash, Doyle speelde met Clapton mee zondag.
(althans men vertelde mij dat hij dat was) ik wist niet dat hij zo onconventioneel snaren plukte....a la Hendrix (linkshandig met bassnaren onder en treblesnaren boven) Petje af voor die gozer, hoor !
Kan je een cd aanraden?

Richard.