PDA

View Full Version : Wat nu?



Sam
2 april 2004, 14:49
hey!

Ik ben nu een half jaar bezig met gitaarspelen, zelf studie
Ik ben begonnen met notenlezen, dat kan ik best wel goed
Ook ben ik bezig geweest met me accoorden en de meest voorkomende kan ik nu allemaal snel spelen

Dus ik vroeg me af wat volgens jullie een goed idee is om te gaan oefenen???

Bins
2 april 2004, 14:54
Kan je al barre's? (spelling?) Ik vond wisselen tussen barre en normale accoorden altijd lastig toen ik begon met spelen. Als je dat al kan moet je mischien met de "wat minder vaak voorkomende" accoorden aan de slag.

Electrical Storm
2 april 2004, 14:59
Powerchords, barrés, minder voorkomende akkoorden, soleren, toonladders, fingerpicking je kunt zoveel gaan doen

Sam
2 april 2004, 15:03
Ja, ik kan simpele barre wel spelen, toch vind ik het vaak wel lastig het mooi te laten klinken

Maar ik heb ook een beetje zitten zoeken naar tabs die ik leuk vond om te spelen, en meestal ken ik ieder accoord wel dat word gebruikt voor het nummer..... ken je een paar nummers die moeilijkere accoorden gebruiken? misschien kan ik dat eens proberen

Sam
2 april 2004, 15:04
Ja, ik kan simpele barre wel spelen, toch vind ik het vaak wel lastig het mooi te laten klinken

Maar ik heb ook een beetje zitten zoeken naar tabs die ik leuk vond om te spelen, en meestal ken ik ieder accoord wel dat word gebruikt voor het nummer..... ken je een paar nummers die moeilijkere accoorden gebruiken? misschien kan ik dat eens proberen

Sam
2 april 2004, 15:04
Ja, ik kan simpele barre wel spelen, toch vind ik het vaak wel lastig het mooi te laten klinken

Maar ik heb ook een beetje zitten zoeken naar tabs die ik leuk vond om te spelen, en meestal ken ik ieder accoord wel dat word gebruikt voor het nummer..... ken je een paar nummers die moeilijkere accoorden gebruiken? misschien kan ik dat eens proberen

Sam
2 april 2004, 15:05
Ja, ik kan simpele barre wel spelen, toch vind ik het vaak wel lastig het mooi te laten klinken

Maar ik heb ook een beetje zitten zoeken naar tabs die ik leuk vond om te spelen, en meestal ken ik ieder accoord wel dat word gebruikt voor het nummer..... ken je een paar nummers die moeilijkere accoorden gebruiken? misschien kan ik dat eens proberen.

thijsov
2 april 2004, 15:22
toen ik probeerde barre's te spelen (op een spaanse gitaar) klonkt het ook niet mooi, daarna ging het op mijn elektrische gitaar veel makkelijker (logisch, smallere hals) maar nu klinkt het op mijn spaanse ook goed, veel oefenen dus.

ik heb barre akkoorden geleerd met:
nirvana - smells like teen spirit
the white stripes - seven nation army.

nirvana: het f barre akkoord: op de 1ste fret, 6de fret, 4de fret, 9de fret. dat achter elkaar spelen
white stripes: ook f barre op: 7-10-7-5-3-2 -- 7-10-7-5-3-5-3-2 (fret nummers)
:cool:

Anavrin
2 april 2004, 18:29
daar hoef je echt geen barré akkoorden voor te kennen, powerchords zijn genoeg.

@ Sam, wat voor muziek vind je leuk, da's misschien wat handiger voor het geven van tips.

thijsov
2 april 2004, 20:20
daar hoef je echt geen barré akkoorden voor te kennen, powerchords zijn genoeg.



das waar, maar ik heb ze dus geleerd met barre akkoorden :)

birt
2 april 2004, 21:28
Ja, ik kan simpele barre wel spelen, toch vind ik het vaak wel lastig het mooi te laten klinken

Maar ik heb ook een beetje zitten zoeken naar tabs die ik leuk vond om te spelen, en meestal ken ik ieder accoord wel dat word gebruikt voor het nummer..... ken je een paar nummers die moeilijkere accoorden gebruiken? misschien kan ik dat eens proberen.

http://users.pandora.be/vandijckheffen/bert/life%20on%20mars
21 verschillende akkoorden :)

Barret Wallace
2 april 2004, 22:47
barre(t) akkoorden 8-)

Sam
3 april 2004, 00:04
Ik vind Rock en punk goede muziek

Maar ik heb een beetje rond zitten neuzen naar die Barré accoorden, maar nou blijkt het iets heel anders te zijn dan dat ik dacht :razz:

Is er een overzicht ofzo iets van die accoorden?

birt
3 april 2004, 11:11
Ik vind Rock en punk goede muziek

Maar ik heb een beetje rond zitten neuzen naar die Barré accoorden, maar nou blijkt het iets heel anders te zijn dan dat ik dacht :razz:

Is er een overzicht ofzo iets van die accoorden?

www.chordfind.com

en vele boekjes