PDA

View Full Version : CATHARSIS MP3



CHMC
2 april 2004, 11:24
Catharsis MP3 horen? :p De demo is zo'n beetje aan het afronden, dus zeg maar even wat je er van vindt.

http://www.catharsis1.tk ,
Helemaal bovenaan in de newssectie, kan niet missen!

Greetz

CHMC

Bosch
3 april 2004, 18:40
Leuk gedaan! Af en toe mooie, catchy zanglijnen. Beetje pop-rock-(punk)-(hapymetal). "Overall" mis ik een beetje een overgave waarmee je zou moeten spelen; dwz het lijkt wel alsof iedereen zich een beetje inhoudt: spelen op 71 % ipv 110%.
Over de mix: gitaar mist punch, bas is wollig, drum is te dun (blikken trommeldoos), zang is prima maar klinkt soms wel wat (te) droog (zonder galm). Maar de muziek op zich is zeker prima te luisteren!

Phyrexian
6 april 2004, 11:37
Zeer goed voor een demo zou'k zeggen.
De zang is héél goed; prachtig zuiver. Het nummer op zich ook wel, vrij catchy zelfs. Muziekaal niet echt m'n ding, maar ik kan me inbeelden dat jullie wel aan wat radio airplay geraken, ooit., mits de nodige promo.

Soundwise:
de gitaarsound mag veel helderder en zuiverder... je hoort moeilijk wat er gespeeld wordt nu. De gitaar mag ook hoger in de mix.
De bas klinkt dof en wollig, de bas mag wat scherper klinken. Meer mids/highs; meer attack in de sound, meer in het geluid zitten dan die dragende functie die er nu maar alleen door de bas gedaan wordt.
Drums zijn ok.

Nog even over jullie bandname. Leuke naam, maar midden jaren negentig was er al een hardcore/metalcore band met deze naam. Ze zijn/waren uit Cleveland, USA en waren in de underground vrij bekend. Ze hebben oa in Europa getourd. Just to let you know.

CHMC
6 april 2004, 13:13
Hey!

Bedankt voor de reacties! Het is nog niet helemaal af, maar is al aardig op weg, dus er kan nog het een en ander aan veranderd worden! Wat die gitaar betreft, daar ben ik het mee eens! Leuke feitje is dat in de zang GEEN autotune is, maar wel expres als effect in couplet 2, bij de 2e stem. We waren ook erg onder de indruk ;)

Binnenkort verschijnt er wel wat meer op de site, dus ik post t vanzelf ;)

Bas Gitaar
7 april 2004, 14:15
Dit is echt gaaf! Heb er weinig op aan te merken (alleen dat het gaaf is maar dat zei ik net al) :cool:

CHMC
7 april 2004, 15:15
Da's fijn om te horen natuurlijk! :)

Ik heb zelf nog wel dingen die je na 100x luisteren wilt veranderen, maar goed, over het algemeen valt het me alles mee

Bedankt voor het luisteren natuurlijk!

BlackSun
7 april 2004, 15:44
Hele leuke demo!! Goeie zang, bass lekker duidelijk. Alleen de gitaar mag ietsje tja..zwaarder, met wat meer punch, zoals Bosch al zijn. maar klinkt nu ook behoorlijk goed hoor. Thumbs up!

CHMC
7 april 2004, 19:20
Dankjewel voor de kritiek hoor, want zo kunnen we dus die gitaar nog aanpassen!

:)!!!

FNaRK
7 april 2004, 20:36
jullie hebben toch opgenomen in Steelworks Studio ?
In dat geval moet je gitaargeluid veel vetter kunnen, technicus Fred is een genie op het gebied van gitaargeluid :wink:

Als het goed is staan er al wat nummers van ons op zijn harddisk :D
en binnenkort gaan we rest van zijn vrije schijfruimte volproppen !

succes met een eventuele re-mix

Stitch
7 april 2004, 20:59
Goed gedaan! Ik vind de gitaar wel goed zo eigenlijk, volgens mij niet de bedoeling bij dit soort muziek dat de gitaar er echt bovenuit knalt toch?

CHMC
7 april 2004, 21:06
wat betreft de opname van de gitaar zat het wel goed hoor! Dat is allemaal perfect door Fred gedaan ;)! Het hangt alleen van de producer af hoe ie m erin mixt natuurlijk; nu is het zo dat deze demo alleen nog door studiomonitors is beluisterd en nog niet op homesystems of caraudio; dat geeft een heel ander geluid, dus dan kan je aan de hand daarvan weer wat tweaken ;)

Predator
15 april 2004, 22:17
Goed gedaan hoor, mooie mixdown ook, zang alleen net iets te hard.. Of anders te gitaren net iets te zacht.. Één van de twee. :wink: Als ik de mp3 namelijk heel zacht zet, hoor ik alleen nog maar de zang duidelijk.

Over de muziek valt niets op aan te merken eigenlijk, gewoon goed!

choc-addict
16 april 2004, 13:02
Hey, wat stoer dat er zoveel reacties zijn!

Ik weet dat onze naam inderdaad niet errug origineel is, ondertussen zijn we daar wel achter gekomen, maar we wachten even met het veranderen totdat onze duizenden flyers op zijn als je het niet erg vindt ;P!!!!! Nee, hoor, just kidd'n, denk dat ut wel even duurt voor we iets gaan veranderen...

O ja, ben trouwens de zangeres van Catharsis, dus vandaar (was even vergeten dat dat natuurlijk nergens terug te vinden is :P!). iig, bedankt voor de reacties, is kewl om te horen wat mensen ervan vinden!

Sarina

maylingjv
16 april 2004, 14:12
ik vind het echt wel goed maar kzou de gitaar ook veel beter door de mix laten komen wanr tlijkt nu wel een stelletje ruis op de achtergrond,de klank van uw gitaar is wat dun lijkt het,mischien kunnen een paar fatsoflex kabels oplossing bieden en wat meer mid instellen ook,maar ik kan mij ook vergissen hoor :wink:

slayurrr
16 april 2004, 14:23
Klinkt lekker hoor!

/offtopic: En ik vind de site er best tof uit zien (alleen een beetje wit)

CHMC
16 april 2004, 18:04
Nou, ik moet zeggen dat ik jullie erg dankbaar ben voor de tips en kritieken, want zo kunnen we dingen natuurlijk naar een nog hoger niveau tillen! :)

Wat betreft de site; die wilde ik wel eens anders dan dat altijd maar zwarte, hahahah ;) maar goed, smaken verschillen natuurlijk! Ben er zelf wel aardig blij mee :)

CHMC
16 april 2004, 18:05
Nou, ik moet zeggen dat ik jullie erg dankbaar ben voor de tips en kritieken, want zo kunnen we dingen natuurlijk naar een nog hoger niveau tillen! :)

Wat betreft de site; die wilde ik wel eens anders dan dat altijd maar zwarte, hahahah ;) maar goed, smaken verschillen natuurlijk! Ben er zelf wel aardig blij mee :)

CHMC
16 april 2004, 18:05
Nou, ik moet zeggen dat ik jullie erg dankbaar ben voor de tips en kritieken, want zo kunnen we dingen natuurlijk naar een nog hoger niveau tillen! :)

Wat betreft de site; die wilde ik wel eens anders dan dat altijd maar zwarte, hahahah ;) maar goed, smaken verschillen natuurlijk! Ben er zelf wel aardig blij mee :)

CHMC
16 april 2004, 18:06
Nou, ik moet zeggen dat ik jullie erg dankbaar ben voor de tips en kritieken, want zo kunnen we dingen natuurlijk naar een nog hoger niveau tillen! :)

Wat betreft de site; die wilde ik wel eens anders dan dat altijd maar zwarte, hahahah ;) maar goed, smaken verschillen natuurlijk! Ben er zelf wel aardig blij mee :)

Super Slinky
26 april 2004, 19:26
Hé, hebben jullie die topic over de Bad Dream MP3 ge-delete?

Lag toch niet aan mijn commentaar mag ik hopen?
Het was juist zo'n lekker nummer.