PDA

View Full Version : Fender Classic Series



Valvestate
24 augustus 2001, 01:15
Ik speel nu al enkele jaren elek. gitaar. Ik heb een Fender Squier Strat. Die speelt best wel goed maar na al die jaartjes wil je wel wat meer. Nu weet ik wel dat Fender USA grote klasse is maar rekening houdend met mijn budget is mijn oog gevallen op een 70s re-issue classic strat (en die worden gemaakt in Mexico). Heeft er iemand ervaring met zo'n gitaar? zo ja, graag een reactie. Ook andere tips zijn altijd welkom!

taylor
24 augustus 2001, 13:26
je zegt je oog is er op gevallen.

als je en nieuwe wilt zul je gewoon moeten proberen heel wat ook vershillende merken daarna maak je en keus.

ik zou zeker niet afgaan op wat je oog wil,niet dat die mex strat verkeerd is ofzo maar in het algemeen.

MissAlexa
25 augustus 2001, 15:59
Over het algemeen van hele goede kwaliteit en hebben een hele redelijke prijs kwaliteit verhouding. Waarom wil je eigenlijk een '70 model?
(Worden tegenwoordig trouwens in Ensenada in Baja California gemaakt

B_FORCE
25 augustus 2001, 16:06
er zijn ook andere merken (strat) gitaren die zijn minstens zo goed als fender, of beter. Het is NIE dat fender de beste is, het heeft alleen een naam. En er speelden goede artiesten op (wat soms ook maar de vraag was of ze dat ook echt deden , of alleen op podium.Je weet wel, fender zecht, hiet heb je een mooie gitaar met wat poen en dan mag je daar mee opdreden)

MissAlexa
25 augustus 2001, 17:20
G&L is een aanrader

taylor
25 augustus 2001, 17:28
Op 2001-08-25 14:59, schreef MissAlexa:
(Worden tegenwoordig trouwens in Ensenada in Baja California gemaakt

klopt maar worden in mexico geassembleerd

Ibanez
26 augustus 2001, 13:34
Op 2001-08-25 15:06, schreef B_FORCE:
er zijn ook andere merken (strat) gitaren die zijn minstens zo goed als fender, of beter. Het is NIE dat fender de beste is, het heeft alleen een naam. En er speelden goede artiesten op (wat soms ook maar de vraag was of ze dat ook echt deden , of alleen op podium.Je weet wel, fender zecht, hiet heb je een mooie gitaar met wat poen en dan mag je daar mee opdreden)

Bijv. een jackson superstrat is mooier dan een gewone strat kweet alleen niet hoe duur hij is.

taylor
26 augustus 2001, 19:01
de superstart van jackson wat al jaren niet meer gemaakt,mischien alleen via hun custom shop.

ik bedoel dus die jackson die precies als en fender strat er uit zit alleen met humbucker en meestal en floyd.

fender heeft niet alleen en naam het is en blijft gewoon goed spul,maar er zijn natuurlijk ook wel goeie(goedkoopere) copy strats.

Ibanez
26 augustus 2001, 19:35
Op 2001-08-26 18:01, schreef taylor:
de superstart van jackson wat al jaren niet meer gemaakt,mischien alleen via hun custom shop.

ik bedoel dus die jackson die precies als en fender strat er uit zit alleen met humbucker en meestal en floyd.

fender heeft niet alleen en naam het is en blijft gewoon goed spul,maar er zijn natuurlijk ook wel goeie(goedkoopere) copy strats.
okee, maar ik vind wel dat je evengoeie kwaliteit van andere merken voor minder geld kan krijgen, fender is gewoon te duur. En die superstrat was alleen maar een voorbeeld van een mooier gitaar met een stratmodel.

taylor
26 augustus 2001, 21:03
nee ik vind fender niet te duur.

de usa standaard is van zeer hoge kwaliteit voor een massa productie gitaar en goed/beter hout geen bass wood zoals ibanez :smile:

en je betaald daar iets van ƒ2000,00+ voor.

ik heb ook en custom shop tele die was elke cent waard.

maar er zijn natuurlijk zeer goeie copy's zeker van de duurdre a-merken.

B_FORCE
26 augustus 2001, 21:05
wat dagten jullie van een fernandes met sustainer erin, super cool gewoon

taylor
26 augustus 2001, 23:09
ja is ook wel leuk.

Valvestate
26 augustus 2001, 23:47
Hey, alvast bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik een dezer dagen die 70s strat eens ga testen...

k'heb nog wel een klein vraagje dat los staat van mijn eerste vraag: mijn vorige gitaar heeft een rosewood fingerboard (donkerbruine kleur). Na enige tijd begint er zich altijd een laagje vuil te ontwikkelen. Ik heb dat er allemaal is afgekrapt en nieuw snaren op gezet. Na een week waren mijn snaren echter weer verkleurd en begon er zich weer vuil te vormen...
tips om dit te vermijden?
en heb je dit ook bij een maple fingerboard?

En oh ja...het is niet zo dat ik met vuile handen speel ofzo :smile: Ik denk dat het een laagje vernis ofzo is dat loskomt...

Ibanez
27 augustus 2001, 20:28
Op 2001-08-26 20:03, schreef taylor:
nee ik vind fender niet te duur.
[quote/] jij misschien niet.

[quote/]maar er zijn natuurlijk zeer goeie copy's zeker van de duurdre a-merken.

Inderdaad.