PDA

View Full Version : Welke Singlecoil-elementen hebben jullie in je STRAT !!??



Dirtypool
1 april 2004, 22:16
Welke elementen hebben jullie en wat zijn de karakterestieken?

Richard

Mr.Bluesbreaker
1 april 2004, 22:24
Standaard strat elementen, '86 , niet veel meer over te zeggen. Klinkt als...strat?? Wel iets meer laag dan gebruikelijk, ligt ook beetje aan de amp. Tis n Japanse re-issue, '72 als ik het goed heb.

sash
1 april 2004, 22:29
Van Zandt Rock pickups all the friggin' way bro!

Alles gepushed tot de limit dus extra lekker :)

X-Pensive Wino
1 april 2004, 22:33
stock 57/62 pickups in me 57er
hail hail rock'n roll :-D

Dirtypool
1 april 2004, 22:35
ook iemand Hot Gold, CS'54, CS'69 of de masterwoundseries van mevr Ybarra?

BS
1 april 2004, 22:36
3 keer gold lace sensors. Zijn behoorlijk "chimy" = bell like tone.

Doen het single prima in middle en neck de combie brug + mid is mijn favoriet. Is ideaal voor rythem voor solo gaat ie meestal alleen op neck.
Maar brug alleen vind ik m dan weer minder klinken vreemd genoeg.

Vervang m nog wel een keer als ik weet wat ik er in wil .... nu twijfel ik nog ( suggesties ? :wink: )

RadiuS
1 april 2004, 22:39
standaard fender spul (mexicaanse strat), ben er echter nog nie echt tevreden mee, misschien iets van fralins of kinmans ooit... :roll:

sash
1 april 2004, 22:42
ook iemand Hot Gold, CS'54, CS'69 of de masterwoundseries van mevr Ybarra?

Nocaster had een setje Ybarra's in z'n CS strat. Staat nu te koop bij v/d Haar.

Kheb de CS'69 geprobeerd, maar was er niet weg van. Veel te dun IMO. Op de een of andere manier vind ik álle Fender elementen erg bagger. Missen altijd iets van het een of hebben te veel van het ander.

Kjiratsiekoedel
1 april 2004, 23:41
standaard '96 mex, met standaard elementen.

ik vind het brugelement een beetje iel, maar ik gebruik dus het nek of nek+mid element het meest

Dirtypool
1 april 2004, 23:58
Sash, waar heb je ze vandaan en hoeveel moest je daarvoor neerleggen?
Hier staan ze voor 170$, klinkt aanlokkelijk moet ik zeggen.

Grt Richard

sash
2 april 2004, 00:00
Die CS '69s had ik niet gekocht. Zaten in een Strat van een maat van me. Hij wilde niet geloven dat mijn Van Zandt's zo goed waren, dus zijn pickups in mijn Strat gezet.
Gelijk alle power weg toen die dingen erin zaten.

Dirtypool
2 april 2004, 00:01
http://www.joetheguitarman.com/van_zandt_picups_price_list.htm

hier dus.

andy
2 april 2004, 00:21
De orginele natuurlijk, anders had ik wel een andere gitaar gekocht.

JV
2 april 2004, 00:26
ik heb een kinman bluessetje in me squier zitten

bert k
2 april 2004, 01:20
Ik heb een Kinman Traditional setje. Erg strat, maar ook erg stil :-D Ik zocht een zo origineel mogelijk stratgeluid in mijn zelfbouwpruts, en dat is gelukt. Kinman heeft ook vettere setjes.

PeArLjAm
2 april 2004, 12:50
ik heb zelf een setje us fender singlecoils uit 1989 en ik moet zeggen dat ik daar erg tevreden mee ben. Klinken lekker zowel met drive als clean. Ik ben er nog erg tevreden mee, als zou ik wel eens iets van van zandt in mijn strat willen hebben, die vintage plus bijvoorbeeld, of de low peak v60's van Suhr.

BartL
2 april 2004, 13:43
2 lace sensors (en 1 SD humb.)

GuitarMaster
2 april 2004, 13:57
In mn USA strat 3 Tex Mex elementen, vind ik net iets warmer klinken dan de standaard USA elementen. Het brugelement klinkt alleen te schel.

Swan
2 april 2004, 14:04
echte originele squiersinglecoils :o

ToolRulez
2 april 2004, 14:18
IK heb volgens mij CS '54 (zaten er al in toen ik 'm kocht, zit trouwens in een MIJ strat). Ik vind ze heel goed: Doodstil en lekker funky, niet echt geschikt voor metal want vrij lage output, maar als je houdt van mooi clean en een echt strat-geluid zijn ze in mijn optiek echt goed.

sander666
2 april 2004, 15:00
Ik heb in een strat '65 reissue elementen zitten (zijn volgens mij vrij zeldzaam)
deze hebben het typisch oude fender geluid.
verder zijn ze:
-stil
-goed gebalanceerd

in mijn andere strat wil ik dus ook van zandt rock pick-ups zetten maar dit kan nog even duren.

Sicky61
2 april 2004, 15:49
2 uit een charvel en en Seymour Duncan....lekker janken met een Squier.
http://members.lycos.nl/bg0files/uploads/strat.JPG

marc_o
2 april 2004, 15:50
ook iemand Hot Gold, CS'54, CS'69 of de masterwoundseries van mevr Ybarra?

Nocaster had een setje Ybarra's in z'n CS strat. Staat nu te koop bij v/d Haar.

Kheb de CS'69 geprobeerd, maar was er niet weg van. Veel te dun IMO. Op de een of andere manier vind ik álle Fender elementen erg bagger. Missen altijd iets van het een of hebben te veel van het ander.


Eigenlijk wil jij gewoon een superstrat met vette humbuckers natuurlijk...

bert k
2 april 2004, 16:10
Wordt het niet eens tijd dat Line6 met modeling elementen komt? :-D

marc_o
2 april 2004, 16:44
Er is jaren geleden een merk geweest wat een soort van modelling-element op de markt had...ik dacht dat het Shadow heette, als je dan handig aan schoefjes hier en daar draaide, kon je wat aan de frequenties veranderen. Geen idee of het nog gemaakt wordt.

ieme
2 april 2004, 17:05
2 texas specials en een pearly gates (maar das geen singlecoil) ik denk dat in mn volgende strat suhr low peaks komen

Dirtypool
2 april 2004, 17:23
Die shadow elementen waren heel prettig voor de scheur alleen net zo lelijk als mijn buurvrouw en emg bijvoorbeeld.


ik weet nu nog steeds niet wat ik wil.
In ieder geval een Sprankelend, ademend clean maar zodra ik erom vraag moeten ze ook mooi gedefinieerd zwaar geweld kunnen verwerken.
Niet Metallica-zwaar maar toch wel een mooie strakke leadtone zoals bijvoorbeeld Joe Bonamassa

sash
2 april 2004, 19:02
In ieder geval een Sprankelend, ademend clean maar zodra ik erom vraag moeten ze ook mooi gedefinieerd zwaar geweld kunnen verwerken.
Niet Metallica-zwaar maar toch wel een mooie strakke leadtone zoals bijvoorbeeld Joe Bonamassa

Joe Bonamassa speelt gewoon met de standaard strat pickups die in z'n gitaar zaten toen ie van de fabriek af kwam.

Maar ik weet wel wat je met dat geweld bedoelt, dat zocht ik ook namelijk en na lang zoeken heb ik dat gevonden in de Van Zandt Rock pickups. Ze rocken echt, zoals de naam al doet vermoeden, maar blijven hun definitie behouden, omdat alles tot de limit (en dus niet verder) gepushed is.
Als je over die grens heen gaat krijg je hetzelfde effect als bij de Texas Special bijvoorbeeld. Omdat er ZO veel mid in zit mist ie veel in het laag en is het hoog erg creapy. Met de Texas Special wilde Fender een soort tubescreamer effect bereiken in een element.

De Van Zandts hebben het lekkerste van alles. Veel hoog, maar niet te schel. Zelfs op m'n Fender amp blijft ie op het brugelement lekker vet klinken. Niet echt fuzzvet, om het zo maar ff te noemen, maar meer het twangy vette van bv. een Esquire. Erg lekker om te gillen. ;)
Het mid valt in verhouding erg mee, maar ook hier weer net niet die grens van over the top overschreden, dus totaal niet neuzig.
Het laag vind ik geweldig. HEEL gedefinieerd, maar zó ontieglijk vet. Soort van aardbeien met slagroom effect :D

Ook de andere elementen van Van Zandt zijn erg goed. Kheb de Vintage Plus en Blues model ook gehoord. Het Blues model is een soort afgezwakte versie van het Rock model. Heeft vooral iets minder output, maar blijft lekker. Zal vooral goed werken voor mensen die met veel compressie spelen. Het Rock model heeft iets meer de neiging om de amp zelf te pushen. Heb je een Mesa Boogie oid dan zou het bluesmodel beter werken. Denk dat met jouw Bassman de Rock versie weer erg tot z'n recht komt (zie mijn Pro Reverb en Plexi... ;) )

De Vintage Plus kan het best omschreven worden als een fifties vintage Fender pickup (schel en vrij dun), maar met een vleugje Hot Sauce erdoorheen. Meer voor de mensen die houden van een fifties Strat sound, maar toch iets meer nodig hebben.

Zelf ben ik iets meer van de sixties strat sound icm een Marshall met vette Fuzz Face dus de Rock pickup was voor mij een duidelijke keus. Qua looks van Strats ga ik natuurlijk voor fifties, maar dat was al duidelijk dacht ik :D

nocaster
2 april 2004, 21:30
Nou je heb het van Sash kunnen horen en klopt, op mijn relic 60 kwamen ze niet tot zijn recht. De elementen die standaard op mijn relic 56 zitten zijn gewoon het non plus ultra, vraag me niet waarom. Speel vaak op een LP met Burstbuckers, dus weet hoe een vette lead moet klinken, en mijn strat redt het !!!!!!!!

green_day
2 april 2004, 22:00
heb er 2 57/62 fenders in.. van SASH! :D
ik vind het eigelijk best lekkere pickups, maarja ik ben ook niet zó'n t0nefreak. Lekker glassig geluidje, of het echt een vintage geluid geeft weet ik niet maar voor mij zijn ze primaa

Dirtypool
2 april 2004, 22:12
:o

Dirtypool
2 april 2004, 22:13
:o

Dirtypool
2 april 2004, 22:14
:evil:

Dirtypool
2 april 2004, 22:14
:oops:

Dirtypool
2 april 2004, 22:15
ok Sash, ik ben om :-)
Ik doe ook de Rockzandkruiwagen.
Wat heb jij daar voor betaald en waar, ik wil er niet te veel voor betalen.
Op die link die ik eerder plaatste kosten ze 170$ en 20$ indien de middle reversed moet zijn.
Plus verzend en de tax betaal ik al genoeg , daarom : gift :-)


Grtz Richard ( wat is dat toch met die #$^$^&site.ik word er doodziek van)

Dirtypool
2 april 2004, 22:17
Wat heb jij voor de set betaald Sash en waar?
Ik denk dat ik ze ga proberen.
170$ en 20$ voor reversed wound middle+ verzend is toch niet te veel?

Helter Skelter
2 april 2004, 23:14
Ik heb een Kinman Traditional setje. Erg strat, maar ook erg stil :-D Ik zocht een zo origineel mogelijk stratgeluid in mijn zelfbouwpruts, en dat is gelukt. Kinman heeft ook vettere setjes.

mooie gitaar die zelfbouwpruts :wink:

gjlp
2 april 2004, 23:34
Stock pickups in m'n '62 vintage ri en m'n standard usa, en 2x texas special en 1x custom '54 in m'n classic '60

ReinoutV
3 april 2004, 10:15
Fender Custom Shop Fat 50's in mijn Blade R(H?)-4

sash
3 april 2004, 13:31
ok Sash, ik ben om :-)
Ik doe ook de Rockzandkruiwagen.
Wat heb jij daar voor betaald en waar, ik wil er niet te veel voor betalen.
Op die link die ik eerder plaatste kosten ze 170$ en 20$ indien de middle reversed moet zijn.
Plus verzend en de tax betaal ik al genoeg , daarom : gift :-)


Grtz Richard ( wat is dat toch met die #$^$^&site.ik word er doodziek van)

Ik heb ze gekocht bij Musictoyz, gewoonweg omdat dat toen nog de enige manier was om te bestellen. Ik heb verder een hekel aan Musictoyz, want de service is kut, maar de prijs was goed.
Ze waren daar geloof ik 179 dollar en de middle pickup was standaard RW/RP.

Bij Musictoyz bestellen was een grote gok, want een vriend van me had ook Van Zandt Rock pickups besteld en hij had het bluesmodel binnengekregen. Heeft ze toen teruggestuurd en nog es 2 maanden moeten wachten totdat ie de juiste set binnenkreeg :roll:

Zelf heb ik 2 maanden moeten wachten op een Menatone Red Snapper. Pearljam 2 maanden op z'n ex-MJM Bluesdevil. Als je Ted van Toyz dan mailt krijg je of geen antwoord of een vaag mailtje terug.

Bottom line is dus, als je ze ergens anders kan bestellen (ook al zijn ze iets duurder) doe dat dan, want Musictoyz is echt kut. In Nederland zijn ze ook verkrijgbaar bij Hennie van Ochten van Texas 'n Tweed, maar die vraagt 273 Euro voor een setje. Rockinger vraagt ongeveer hetzelfde.

Wat betreft de tax, vraag of ze de waarde op 40 dollar zetten of er gift opzetten.
Een keer toen ik een pedaal kocht van ebay had ik ook gevraagd ofdat ze er gift op wilden zetten. Toen het pakketje aankwam was het ingepakt in fleurig kadopapier en hing er een kaartje aan 'For Dad' :D

The Thumb
3 april 2004, 19:33
in mijn ´62 reissue strat zitten:

Van Zandt Blues in de brug
Van Zandt Vintage Plus RW in het midden
Van Zandt VIntage Plus bij de hals.

Tikkie gejat van Ronnie Earl, maar klinken joh...

En ja, Musictoyz suckt behoorlijk, je moet ze bellen, als je mailt mag je van geluk spreken als je een reply krijgt, en dat is dan meestal een antwoord waar je geen ruk aan hebt...

sash
3 april 2004, 19:36
in mijn ´62 reissue strat zitten:

Van Zandt Blues in de brug
Van Zandt Vintage Plus RW in het midden
Van Zandt VIntage Plus bij de hals.

Tikkie gejat van Ronnie Earl, maar klinken joh...



Das geen verkeerde om van te jatten. Doe ik ook wel es :D

PeArLjAm
3 april 2004, 19:44
Zelf heb ik 2 maanden moeten wachten op een Menatone Red Snapper. Pearljam 2 maanden op z'n ex-MJM Bluesdevil. Als je Ted van Toyz dan mailt krijg je of geen antwoord of een vaag mailtje terug.



ja inderdaad ja. Jammer allemaal van zon online shop, email zou echtg de perfecte communicatie zijn, vooral voor mensen uit het buitenland omdat bellen zo fucking duur is :-? Maar ja dat snap meneer musictoyz niet. Ik heb inderdaad echt superlang op mijn bluesdevill gewacht, krijg ik na 7 weken te horen dat ie eindelijk bij hen binnen was omdat hij op was en ze weer nieuwe exemplaren moesten bestellen. Toen kreeg ik hem uiteindelijk binnen toen ik op Kreta zat :P Anyway, ik heb nu net als sas een red snapper, hij staat nu op het moment aan en ik blijf me verbazen hoe natuurlijk hij klinkt (ritme spel) > ik heb de bite (presence helemaal dicht) , level vol open (dus enorme volumeboost) en de gain op 9 uur. Klinkt super, lijkt net alsof mijn versterker een stuk harder staat. (qua gain.) whieehaaaa :evil: 8-) :cool:

R. Flagg
5 april 2004, 16:35
Iemand weleens van Jason Lollar pickups gehoord. Via deze link zijn wat sample's te luisteren. Ik vind ze erg lekker klinken. Zeker in vergelijking met de andere samples op deze site.

Alleen ze zijn wel ontzettend duur.

http://www.acmeguitarworks.com/store/pickup_samples_strat.asp

john.3001
5 april 2004, 17:32
...Als je over die grens heen gaat krijg je hetzelfde effect als bij de Texas Special bijvoorbeeld. Omdat er ZO veel mid in zit mist ie veel in het laag en is het hoog erg creapy. Met de Texas Special wilde Fender een soort tubescreamer effect bereiken in een element...


Hmm, ik wilde de elementen in mijn mex strat gaan vervangen, en heb me min of meer laten overhalen om voor de texas specials te gaan... Maar nu ik dit hoor... Als ik op de site van SD kijk, dan staat er een zinnetje waarmee ik me precies kan identificeren:

'Strat® players often complain that their low strings sound "mushy" and their high strings are too bright - especially in the bridge position.'

De oplossing van SD is alnico 5 magneetjes voor de 3 laagste snaren en alnico 2 magneten voor de hoge...

Klinkt goed, maar werkt het ook?

john.3001
5 april 2004, 17:33
...Als je over die grens heen gaat krijg je hetzelfde effect als bij de Texas Special bijvoorbeeld. Omdat er ZO veel mid in zit mist ie veel in het laag en is het hoog erg creapy. Met de Texas Special wilde Fender een soort tubescreamer effect bereiken in een element...


Hmm, ik wilde de elementen in mijn mex strat gaan vervangen, en heb me min of meer laten overhalen om voor de texas specials te gaan... Maar nu ik dit hoor... Als ik op de site van SD kijk, dan staat er een zinnetje waarmee ik me precies kan identificeren:

'Strat® players often complain that their low strings sound "mushy" and their high strings are too bright - especially in the bridge position.'

De oplossing van SD is alnico 5 magneetjes voor de 3 laagste snaren en alnico 2 magneten voor de hoge...

Klinkt goed, maar werkt het ook?

john.3001
5 april 2004, 17:33
...Als je over die grens heen gaat krijg je hetzelfde effect als bij de Texas Special bijvoorbeeld. Omdat er ZO veel mid in zit mist ie veel in het laag en is het hoog erg creapy. Met de Texas Special wilde Fender een soort tubescreamer effect bereiken in een element...


Hmm, ik wilde de elementen in mijn mex strat gaan vervangen, en heb me min of meer laten overhalen om voor de texas specials te gaan... Maar nu ik dit hoor... Als ik op de site van SD kijk, dan staat er een zinnetje waarmee ik me precies kan identificeren:

'Strat® players often complain that their low strings sound "mushy" and their high strings are too bright - especially in the bridge position.'

De oplossing van SD is alnico 5 magneetjes voor de 3 laagste snaren en alnico 2 magneten voor de hoge...

Klinkt goed, maar werkt het ook?

The Thumb
6 april 2004, 09:34
Iemand weleens van Jason Lollar pickups gehoord. Via deze link zijn wat sample's te luisteren. Ik vind ze erg lekker klinken. Zeker in vergelijking met de andere samples op deze site.

Alleen ze zijn wel ontzettend duur.

http://www.acmeguitarworks.com/store/pickup_samples_strat.asp

leuke site!

ik vind de lollars erg rond klinken, op zich mooi, maar als ik ze vergelijk met de fralins klinken ze wel erg netjes, ze missen wat attitude (o.b.v. de soundclips that is)

The Thumb
6 april 2004, 11:53
ik weet nu nog steeds niet wat ik wil.
In ieder geval een Sprankelend, ademend clean maar zodra ik erom vraag moeten ze ook mooi gedefinieerd zwaar geweld kunnen verwerken.
Niet Metallica-zwaar maar toch wel een mooie strakke leadtone zoals bijvoorbeeld Joe Bonamassa

wat je je in ieder geval moet realiseren is dat hoe meer wikkelingen een element heeft, hoe meer output hij zal hebben, je toon zal vetter worden. Andere kant van het verhaal: meer wikkelingen gaat ten koste van de zgn 'strat quack', je geluid heeft wat minder crispy hoog en gaat wat minder 'ademen'. Het is dus een compromis tussen ademen en vet... het evenwicht daartussen ligt voor iedereen anders

Dirtypool
6 april 2004, 12:03
Ik ga de VanZandts proberen , als dat het nog niet is koop ik een MesaBoogie, 19"zooi en een Jem :-D .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ...............................NOT!!! :-D Sorry Bas.

Quink
6 april 2004, 12:44
In mijn '57RI zitten de standaard elementen. Vindt de elementen in nek en midden positie erg lekker, maar het brugelement ben ik niet erg van onder de indruk. Klinkt m.i. te dun, te scherp. Op termijn iets met iets meer drive denk ik.

In mijn Squier zitten twee Seymour Duncan Alnico II Pro elementen in de hals en middenpositie, maar ik ben er niet echt kapot van. Klinken een beetje plat, een beetje flets zal ik maar zeggen. Dus die moeten er op termijn ook weer uit vrees ik.

Dus misschien een compleet setje van het een of ander, en dan splitsen over de beide gitaren.

telecastermaster
6 april 2004, 13:40
Kinman. Weet niet meer welke aangezien die kerel al 3 of 4 keer alle namen van zijn producten heeft veranderd geloof ik.

sash
9 april 2004, 13:11
Ik ga de VanZandts proberen , als dat het nog niet is koop ik een MesaBoogie, 19"zooi en een Jem :-D .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ...............................NOT!!! :-D Sorry Bas.

Hell yeah! Ibanez all the way!























:D

Mark S
9 april 2004, 19:59
Welke Singlecoil-elementen hebben jullie in je STRAT


Fender Gold Lace Sensors, getransplanteerd uit een '91 Strat Plus

Wouter J
12 april 2004, 01:00
Mijn huidige podium gitaar bij de Rattlesnakes en The Worst is een splinternieuwe Squier Affinity strat waarvan ik de hals en brug elementen heb vervangen door Dimarzio elementen een Red velvet singlecoil bij de hals en een PAF humbucker bij de brug.

een combinatie die me heel goed bevalt en voor de rest is de gitaar helemaal origineel, ik vind het goed van Squier dat ze niet meer die kut goedkope prul stemknoppen op hun gitaren zetten, de knoppen die ze er nu opzetten zijn veel beter.

staavie
12 april 2004, 18:53
Custom wound fender pickups in mijn teambuild strat. :)

bat
12 april 2004, 20:12
Gewoon, standaard mexicaanse elementen in m'n 95-er stratje. In de brug wel vanaf het begin iets zwaarders.

Speel nu vooral over het middenelement. Precies goed voor mij.

Casey
12 april 2004, 20:17
Samarium Cobalt Noiseless (SCN) , zitten standaard in m'n AM DLX Strat , er zit ook een S1 schakelaar in de volume pot .
Zie :http://www.fender.com/products/s1/ , maakt het geluid een stuk warmer , leuk als extra'tje om af en toe op een single coil strat te scheuren !

hassent
12 april 2004, 20:35
2x lace sensor gold en een fasttracks 2 in de brug! Gillen...........

Jeee
16 april 2004, 01:40
2 texas specials en een pearly gates (maar das geen singlecoil)

Idem dito!

http://www.student.kuleuven.ac.be/~m0118654/fatstrat.jpg

Ben zéér tevreden van de Texas Specials. Veel meer ballen dan de standaard strat pickups, I love it!
Heb absoluut geen last van een "ingebouwde tubescreamer".

Rutger
21 april 2004, 00:41
wat wel duidelijk is, is dat iedereen loopt te klagen over de schelle brug pu. nu is dat vlg mij gewoon een strat kwaal, maar daar lijd ik wel een beetje onder.

welk element is de ultieme oplossing voor dit probleem? hij moet gewoon voller en hotter imo. mijn std brug-pu in m'n tele streeft hem op dit moment ver voorbij, en ik vraag me af of ik een vergelijkbare sound kan krijgen uit mijn strat brug-pu.

Rutger
21 april 2004, 00:44
wat wel duidelijk is, is dat iedereen loopt te klagen over de schelle brug pu. nu is dat vlg mij gewoon een strat kwaal, maar daar lijd ik wel een beetje onder.

welk element is de ultieme oplossing voor dit probleem? hij moet gewoon voller en hotter imo. mijn std brug-pu in m'n tele streeft hem op dit moment ver voorbij, en ik vraag me af of ik een vergelijkbare sound kan krijgen uit mijn strat brug-pu.

Rutger
11 juni 2004, 10:40
bovenstaand bericht heb ik ooit gepost in de tijd dat hele topics plotseling verdwenen, berichten niet konden worden geplaatst etc.

maar de vraag staat nog steeds, dus...

The Thumb
11 juni 2004, 12:21
ik ben zelf erg tevreden over de bassplate optie van fralin voor het brugelement. installatie van de bassplate leidt tot een betere bas respons. Ik heb zelf nu vintage hots op mijn strat en het brugelement, incl bassplate en het brugelement klinkt bijna als een tele (bijna)

Stratman70
11 juni 2004, 13:25
Je zult het beste je oren de kost moeten geven. Iedereen zal een ander antwoord hebben. Ikzelf ben bijv. weer erg tevreden met het strakke en niet schelle geluid van Fender Lace sensors. Ze hebben toch het karakter van een strat element, maar klinken toch ietsje moderner, minder schel en strakker.

Mark S
11 juni 2004, 13:36
Ik heb 2 strats: 1 met Rio Grandes (Muy Grande) en 1 met Lace Sensors, vind ze allebei goed m.u.v. de LS in de brugpositie, dat vind ik een armoedig, krasserig geluid en die gaat binnenkort dan ook het veld ruimen ten faveure van een PJ Marx 'Blackjack'

dejohan
11 juni 2004, 17:40
wat wel duidelijk is, is dat iedereen loopt te klagen over de schelle brug pu. nu is dat vlg mij gewoon een strat kwaal, maar daar lijd ik wel een beetje onder.

welk element is de ultieme oplossing voor dit probleem? hij moet gewoon voller en hotter imo. mijn std brug-pu in m'n tele streeft hem op dit moment ver voorbij, en ik vraag me af of ik een vergelijkbare sound kan krijgen uit mijn strat brug-pu.

Toen ik een strat had heb ik nog overwogen een mini-humbucker aan de brug te plaatsen. Heb je toch nog een extra vol geluid buiten de strat single coils, en humbuckers aan de brug scheuren lekker IMO.
Maar je, toen kwam er iemand langs die zijn Jazzmaster wou ruilen voor mijn Strat,...

Rutger
13 juni 2004, 23:06
k zit te twijfelen tussen een single coil met baseplate (is fralin de enige?) en de SD little '59. wat zijn de belangrijkste verschillen in sound, voor/nadelen?

het gaat me er vooral om dat de brugpu veel meer ballen krijgt en ik er lekker mee kan scheuren. nu is dat gewoon armoedig.

Negative K3 fan
13 juni 2004, 23:08
lil 59 is heel wat anders dan een SC met baseplate!

maar met de 59 kun je denk ik beter scheuren, ik zou zelf die kiezen. Maarja, dan heb je ook niet echt of ec ht niet de traditionele strat sound...

Rutger
13 juni 2004, 23:16
nou ja, de lil 59 kun je splitten en dan heb weer de single coil sound. ben alleen benieuwd naar mensen met ervaring met dat ding in de brugpositie.: hoe is de humbucker en hoe is de gesplitte single coil?

op zich ben ik niet erg te spreken over de originele sound van de brugpu, dus die hoef ik ook niet te behouden. al mag de brug-mid stand qua sound wel zoveel mogelijk intact blijven.

Rutger
13 juni 2004, 23:16
nou ja, de lil 59 kun je splitten en dan heb weer de single coil sound. ben alleen benieuwd naar mensen met ervaring met dat ding in de brugpositie.: hoe is de humbucker en hoe is de gesplitte single coil?

op zich ben ik niet erg te spreken over de originele sound van de brugpu, dus die hoef ik ook niet te behouden. al mag de brug-mid stand qua sound wel zoveel mogelijk intact blijven.

Negative K3 fan
13 juni 2004, 23:20
gesplit klinkt niet hetzelfde als een goede SC.

sash
14 juni 2004, 20:40
Licht vooral ook aan de instelling van je amp, hoe je speelt en met hoeveel gain. Met m'n Fender op Marshall op 5 zou ik een hele avond een bluesgig kunnen spelen met alleen de brugpickup zonder verdere overdrive erbij. Dat vereist wel een flinke aanslag en behoorlijk tegen de brug aanslaan. Krijg een behoorlijke vette twangy sound, luister eens naar Ronnie Earl.

Met een flinke distortion kan je ook zonder problemen op je brugpickup spelen.

Mocht je je bright switch op je amp aan hebben staan: uitzetten! ;) Scheelt een boel in 'irritant hoog'. Gewoon je treble wat meer open draaien. Believe it or not, maar het treble want van je treble pot afkomt klinkt anders dan de treble die van de bright switch afkomt.

Rutger
16 juni 2004, 09:51
klopt, dat doe ik ook al. :) maar het is mij te dunnetjes.

ik praat nu over mn Tokai strat, en de pu's daarvan hebben een vrij lage output. ik denk dat ik gewoon hottere pu's nodig heb om te bereiken wat ik horen wil. pu's met een hogere output die wel nog steeds erg stratlike klinken, met genoeg twang enzo.

_Grŕve_Łord
16 juni 2004, 14:49
ik ben best tevreden over de rode lace aan de brug op m'n stratplus
voor men mex heb ik net enkele nieuwe SD's bestelt, benieuwd wat dat gaat geven

sash
16 juni 2004, 15:53
klopt, dat doe ik ook al. :) maar het is mij te dunnetjes.

ik praat nu over mn Tokai strat, en de pu's daarvan hebben een vrij lage output. ik denk dat ik gewoon hottere pu's nodig heb om te bereiken wat ik horen wil. pu's met een hogere output die wel nog steeds erg stratlike klinken, met genoeg twang enzo.

Duidelijk Van Zandt ;)

Kom eens luisteren naar mijn Van Zandts, je zal gelijk verkocht zijn ;) Mail maar ff, kunnen we wat afspreken.

Stratman70
16 juni 2004, 20:24
Häagen-Dasz elementen klinken echt superkoel!

Nicci
18 juni 2004, 14:27
chris white elementen

sash
19 juni 2004, 00:21
Häagen-Dasz elementen klinken echt superkoel!

En smaken ook lekker :D

ninja
19 juni 2004, 19:24
heeft iemand ervaring met bill lawrence l280 of l290 single coils?

sash
20 juni 2004, 23:39
En ook Rutger gaat aan de Van Zandts :)

Rutger
21 juni 2004, 00:28
zekers 8-)

Fenderstrat
8 juli 2004, 16:02
ik heb nu delta tones in mijn american series strat zitten, ben zeer tevreden! maar toch over een jaartje overstappen op texas specials