PDA

View Full Version : Jaco Pastorius



moretel
22 maart 2002, 13:58
Paar dagen terug een stukje in de volkskrant gelezen over Jaco Patorius en het tragisch verloop van zijn leven en invloed op bassisten.
Als niet bassist zijnde zou ik graag willen weten wat en hoe de inpakt van zijn spel was op bassisten.
Is het te vergelijken met Jimi Hendrix op gitaar?

AllodoX
22 maart 2002, 15:56
Zo iets jah :smile:

't was gewoon een van de beste bassisten destijds.. heeft veel nieuwe dingen uitgevonden en dat soort sjit..

Ron C
22 maart 2002, 16:17
Jaco heeft de fretloze bass naar een nieuwe hoogte gebracht, zijn spel was destijds enorm vernieuwend en van invloed op enorm veel bassisten. Jaco is een legende....

Pork Soda
25 maart 2002, 11:49
Nadat ik zijn debut CD luisterde was ik verkocht. Hij was een genie van de melodie, en kon zijn gevoelens overbrengen in de muziek van zijn basgitaar. Ook het harmonisch gebruik van boventonen, was nooit eerder vertoond.

bj
25 maart 2002, 16:39
Als je iets meer van hem wilt weten dan moet je eens zijn biografie lezen, geschreven door Bill Milkowski. Echt een prachtig boek waarin je kunt lezen hoe groot zijn invloed, genialiteit en waanzin was...
--Ben

fleef
27 maart 2002, 16:40
Jaco pastorius behoort zeker tot een van de beste basgitaristen ter wereld. misschien wel de beste.
hij heeft het basgitaarspelen op een hoger niveau gebracht. door hem hebben de basgitaristen een belangrijke plaats ingenomen in een band.

en hij heeft inderdaad veel nieuwe dingen uitgevonden die je met een basgitaar kan doen.

oftewel: gewoon een legende!