PDA

View Full Version : Technisch vraagje...?



Heineken
1 april 2004, 21:43
test

helleke
1 april 2004, 21:45
:razz:

Rooligan
1 april 2004, 21:59
Neuh... daar zal het niet aan liggen. Kijk eens naar bijv. de speaker... :o

Goed topic! :-D

Heineken
1 april 2004, 22:00
Een vriendin van me heeft pas een versterker van iemand gekregen. Het is een transistor-combo van het merk Torque. Die amp is in geen jaren gebruikt en nou heeft ie een probleempje. Wanneer je er over speelt krijg je samen met je gitaargeluid een ontzettende ruis te horen. Het is geen constante ruis maar echt zo wanneer je aanslaat hoor je 'm, als je harder aanslaat hoor je 'm harder, als je de amp harder zet wordt het ook harder, en wanneer je niks aanslaat ook geen ruis..? Dus het ligt echt bovenop je gitaarsound. Het lijkt me geen opgeblazen speaker want dan zou hij meer blubberen en zoemen toch? De potmeters lijkt me ook niet waarschijnlijk want dan krijg je meer dat gekraak wanneer je aan de knoppen draait toch..? Misschien weet iemand wat er mis zou kunnen zijn met deze amp..?

B.v.d. :amp:

Heineken
1 april 2004, 22:01
Een vriendin van me heeft pas een versterker van iemand gekregen. Het is een transistor-combo van het merk Torque. Die amp is in geen jaren gebruikt en nou heeft ie een probleempje. Wanneer je er over speelt krijg je samen met je gitaargeluid een ontzettende ruis te horen. Het is geen constante ruis maar echt zo wanneer je aanslaat hoor je 'm, als je harder aanslaat hoor je 'm harder, als je de amp harder zet wordt het ook harder, en wanneer je niks aanslaat ook geen ruis..? Dus het ligt echt bovenop je gitaarsound. Het lijkt me geen opgeblazen speaker want dan zou hij meer blubberen en zoemen toch? De potmeters lijkt me ook niet waarschijnlijk want dan krijg je meer dat gekraak wanneer je aan de knoppen draait toch..? Misschien weet iemand wat er mis zou kunnen zijn met deze amp..?

B.v.d. :amp:

Heineken
1 april 2004, 22:05
Bijdehandjes... :D

Diedo
1 april 2004, 23:27
mijn oude ampje had er een soort pruttelend geluid in zitten, en dit kwam wel doordat de speaker was opgeblazen... als je nog ergens een andere speaker(kast) hebt zou ik evne testen of het echt het geval is...

andy
2 april 2004, 00:17
Eerste waar ik aan dacht is een aardeprobleempje. Maar als je niet aan slaat dan ook geen ruis??? Vreemd. Al een poging gewaagd met een ander snoer en een andere gitaar?? Het kan ook een aardlus zijn. Maar hoe los je dat ook al weer op?? Ik heb een keer de stekker open gedraaid en de plus en min omgedraaid. Dat werkte op een of andere manier.

nicoverduin
2 april 2004, 12:42
Ik heb zoiets een keer gehad met een keyboard op mijn SR. In mijn geval waren het gewoon rotte kabels. Nieuwe gemaakt en het probleem was weg.
Nico

Diedo
2 april 2004, 16:35
Eerste waar ik aan dacht is een aardeprobleempje. Maar als je niet aan slaat dan ook geen ruis??? Vreemd. Al een poging gewaagd met een ander snoer en een andere gitaar?? Het kan ook een aardlus zijn. Maar hoe los je dat ook al weer op?? Ik heb een keer de stekker open gedraaid en de plus en min omgedraaid. Dat werkte op een of andere manier.
is het dan niet makkelijker om gewoon de stekker er andersom in te steken? :???:

Chris Wolstenholme
2 april 2004, 17:43
:lol:

Wilson
2 april 2004, 20:22
is het niet gewoon een versterker zonder clean kanaal en een heel erg kut distortion kanaal :wink: ?

andy
3 april 2004, 01:20
is het dan niet makkelijker om gewoon de stekker er andersom in te steken? :???:

In principe wel, daarom vroeg ik eigenlijk aan mezelf, hoe deed ik dat ook al weer........ Maar stekker omdraaien werkte dus niet, maar de aansluitingen veranderen wel. Bij een adapter met een verlengstukje werkte het wel om een brom weg te krijgen door plus en min om te draaien door het stekkertje om te draaien zonder geklooi. Laat de echte techneuten hier maar wat over zeggen........ :wink:

Diedo
3 april 2004, 10:39
ik wil nou ook wel weten hoe dat zit ja... wel vreemd gedrag voor een stekker... :razz:

hadv
6 april 2004, 23:22
transistor bakken bevatten vaak ook ic's, kan zijn dat er een transistor of ic gaar is, dan kunnen ze best zomaar gaan ruisen
ic's eerder dan transistors in mijn ervaring
***klus om uit te zoeken

doncker
7 april 2004, 00:32
Het kapotte onderdeel is meestal snel gevonden , maar weten wat je ervoor in de plaats moet zetten is pas moeilijk. Meestal is de plastic met de aanduidingen op weggesmolten en is er op de print ook alleen maar brandrestanten te zien. Dat vind ik het moeilijkste

Dude
8 april 2004, 01:11
is het dan niet makkelijker om gewoon de stekker er andersom in te steken? :???:

In principe wel, daarom vroeg ik eigenlijk aan mezelf, hoe deed ik dat ook al weer........ Maar stekker omdraaien werkte dus niet, maar de aansluitingen veranderen wel. Bij een adapter met een verlengstukje werkte het wel om een brom weg te krijgen door plus en min om te draaien door het stekkertje om te draaien zonder geklooi. Laat de echte techneuten hier maar wat over zeggen........ :wink:


hahahhaahahha wat een diepgaande discussie zeg.. mooie shit dit