PDA

View Full Version : passen rechtse pickups in een linkse gitaar?



Tim Huybreckx
1 april 2004, 14:16
Het gaat hier over single coil pickups voor een stratocaster.

Chris Wolstenholme
1 april 2004, 14:32
ik heb ze er gewoon op de kop ingedaan, dus dat kant voor t laag wel onder de lage snaren zit en vice versa :)

Tim Huybreckx
1 april 2004, 14:49
Ik denk ook dat het wel moet lukken, maar ik ben niet zeker. Op het zicht moet het wel lukken aangezien ze symmetrisch zijn en je ze dus gewoon kan omdraaien. Alleen dat de bedrading misschien aan de verkeerde kant zit. We zullen het maar riskeren zeker. :wink:

Javaca
1 april 2004, 14:50
@Tim: Ja dat kan.
Er zit geen verschil tussen beide kanten van een standaard pickup. Anders wordt dit natuurlijk bij vaste P-bass elementen maar die zet je niet in een standaard gitaar.

Tim Huybreckx
1 april 2004, 14:50
Ik denk ook dat het wel moet lukken, maar ik ben niet zeker. Op het zicht moet het wel lukken aangezien ze symmetrisch zijn en je ze dus gewoon kan omdraaien. Alleen dat de bedrading misschien aan de verkeerde kant zit. We zullen het maar riskeren zeker. :wink:

Tim Huybreckx
1 april 2004, 14:50
Ik denk ook dat het wel moet lukken, maar ik ben niet zeker. Op het zicht moet het wel lukken aangezien ze symmetrisch zijn en je ze dus gewoon kan omdraaien. Alleen dat de bedrading misschien aan de verkeerde kant zit. We zullen het maar riskeren zeker. :wink:

Tim Huybreckx
1 april 2004, 14:53
Leuk dit forum. Nu zullen ze wel 1 van de 3 posts lezen zeker :-D !
OMG

Chris Wolstenholme
1 april 2004, 15:49
gelukkig zijn de P bas elementen van de grote merken los toch?

( anders heb ik straks een probleem :D)