PDA

View Full Version : North sea weg uit Den Haag !!!!!!!



Lucky
1 april 2004, 09:02
:evil: :evil: :evil: :evil:

Hier ben ik dus echt heeeel kwaat over!

NS hoort echt bij Den Haag.
En die enge Engering zal wel de woede van de lokale horeca op zich af hebben geroepen. Afgezien van een boel teleurgestelde muzikanten en muziekliefhebbers.
NS is echt een indoor gebeuren en dan komen ze met zo'n halfbakken tentenplan. Vervolgens koppig aan vast blijven houden en vervolgens melden dat ze alles uit de kast hebben gehaald om het festival hier te houden.

Wethouder Engering:
http://hagazine.denhaag.org/evenementen2002/popdebat/wiske.jpg

:evil: :evil: :evil: :evil:

Aat
1 april 2004, 10:15
Of het de goede plek is (Effecten forum) daar kunnen we over praten, maar ik ben het volkomen met je eens. Als bezoeker van het NSJ vanaf de jaren zeventig, doet het pijn om te horen dat ze het naar Rotterdam willen verkassen. Ik begrijp helemaal niets van de standpunten van de gemeente Den Haag !!!!
NSJ hoort bij Den Haag, als snaren bij gitaren !!!!!

Lucky
1 april 2004, 10:30
ja,
Mijn excuses voor het off-topic...
Ik kom eigenlijk nooit op de andere fori hier op gitaarnet...

Jullie zijn mijn "community" :oops:

grouphug !!!! :lol:

Ik vind het ook niet zo slim. Ze zullen toch ook een hoop inkomen in de regio kwijtraken....
Misschien draait de gemeente wel verlies op NSJ...maar de regio zeker toch niet.


ps.... mooie Beatles quote in je sig.

The Thumb
1 april 2004, 11:04
volgens mij was er niet veel keuze, de Statenhal wordt afgebroken in najaar 2005, en Den Haag kon volgens mij geen goed alternatief bieden. komt nog bij dat als je in 1 van de kleinere zalen een concert wilt zien je de laatste jaren minimaal een uur van tevoren in de zaal moest zijn, anders was het vol. Volgens mij heb je dan 2 keuzes, of de kaartverkoop naar beneden of uitwijken naar een grotere locatie.

los daarvan vind ik het sowieso een zeer goede keuze (zie woonplaats)

Helter Skelter
1 april 2004, 11:43
+1

Mitch
1 april 2004, 12:57
Lamaarkome ! :D

(Sorry Lucky, ik voel met je mee)

Lucky
1 april 2004, 13:13
Bastards !

:) :lol:

Ik gun iedereen een leuk jazzfestival in de buurt...maar ja...het was een soort traditie....mooie zomeravond, ff op je fietsje, naar een mooi verzorgde locatie naar jazzgoden gaan kijken en dan na afloop lekker onspannen...lichtelijk tollend, genietend van de de frisse zomeravond lucht naar huis fietsen met een onnodig t-shirt of poster in je hand....of een zooi te duur betaalde blue note (op vinyl) platen aan je stuur.

Ik ga dat missen!

plus...als het Ahoy wordt ....zucht
Het is zo'n sfeerloos gebouw, vinden jullie niet?

Nicci
1 april 2004, 13:48
Het gaat naar Rotterdam? Das voor mij wel zo handig. Daar woont mijn vriendin . . .

oh ja, kwaat is met een d.

8-)

Dirk_Hendrik
1 april 2004, 13:49
Dat fietsgevoel kan ik niet met je delen Lucky, maar...

Gratis parkerend, binnen 10 minuten de stad uit (via scheveningen) en even later weer in Amsterdam...

vs,

betaald parkeren, de onderkant van rotterdam (je weet hoe druk het verkeer na he NSJ is) en een grotere afstand. Ik baal ook Lucky

The Thumb
1 april 2004, 14:17
Bastards !

:) :lol:

Ik gun iedereen een leuk jazzfestival in de buurt...maar ja...het was een soort traditie....mooie zomeravond, ff op je fietsje, naar een mooi verzorgde locatie naar jazzgoden gaan kijken en dan na afloop lekker onspannen...lichtelijk tollend, genietend van de de frisse zomeravond lucht naar huis fietsen met een onnodig t-shirt of poster in je hand....of een zooi te duur betaalde blue note (op vinyl) platen aan je stuur.



ik kijk er nu al naar uit, ff op mijn fietsje, mooie zomeravond, etc! :-D

sash
1 april 2004, 16:51
Tss niet zeiken man. Ze gaan Rotterdam. Das tenminste een echte stad! :D

SiNiSTRaL
1 april 2004, 17:03
@ topicstarter, de noordzee weg uti den haag?
hoe doen ze dat?

@sash: half met je eens...het voelt wel meer als stad, maar niet een europese stad, bijvoorbeeld antwerpen ofzo heeft echt nog zo'n fucking oud 17e eeuws centrum enzo, dan voel je echt dat je in een stad loopt, in r'dam stond er nie zo veel meer na mei 1940...

Helter Skelter
1 april 2004, 17:23
@sash: half met je eens...het voelt wel meer als stad, maar niet een europese stad, bijvoorbeeld antwerpen ofzo heeft echt nog zo'n fucking oud 17e eeuws centrum enzo, dan voel je echt dat je in een stad loopt, in r'dam stond er nie zo veel meer na mei 1940...


Wees onze oosterburen maar dankbaar anders hadden we nou ook een bouwvallige binnenstad gehad zoals bv. in 020

hoofd
1 april 2004, 18:08
De enige echte stad blijft Amsterdam, overige 'steden' zijn genetisch gemanipuleerde dorpen, waarvan Rotterdam het genetische afval heeft gekregen.

M.a.w. NSJ moet naar Amsterdam komen want dan kan ik lekker op de fiets erheen :D

SiNiSTRaL
1 april 2004, 18:48
ook al vind ik amsterdam een klotestad, ik ben het wel met yasser eens :)
tis de enige stad in nl die een beetje echt als een stad aanvoelt, centrum van delft misschien ook een beetje in het klein...
@yassie: ik zou nog steeds een keer langskomen he? :D

Ibanez44
1 april 2004, 20:18
Ja hoor het heen en weer gezeik is begonnen. R'dam tegen A'dam en andersom. Als rasechte Rotterdammer doe ik er niet aan mee. Ennu ik dacht dat we muzikanten onder elkaar waren.
Ja, in Den Haag was North Sea sfeervol, maaruh jongens ik ga ook op de fiets. Waar spreken we af, op de Erasmusbrug.

Lucky
1 april 2004, 20:39
grrrrrrrrrrrrr

sash
1 april 2004, 21:26
Ja hoor het heen en weer gezeik is begonnen. R'dam tegen A'dam en andersom. Als rasechte Rotterdammer doe ik er niet aan mee. Ennu ik dacht dat we muzikanten onder elkaar waren.
Ja, in Den Haag was North Sea sfeervol, maaruh jongens ik ga ook op de fiets. Waar spreken we af, op de Erasmusbrug.

Dude, je kan geintjes blijkbaar niet onderscheiden van serieuze opmerkingen.

Aat
2 april 2004, 00:03
Vorig jaar werd mij door iemand uitgelegd dat het grootste probleem is dat de Statenhal, de rest van het jaar te weinig opbrengt. Het gaat dus hoofdzakelijk om drie dagen NSJ en daarvoor en daarna gebeurt er, volgens zeggen, weinig. Ik heb me trouwens wel vaker afgevraagd waarom er niet vaker concerten worden georganiseerd in de Statenhal ??
Daarnaast moet enkelen van jullie wel gelijk geven, het is de laatste jaren wel erg druk geworden, maar wat me altijd weer opvalt is de waanzinnige sfeer die het NSJ uitademt. Luca, ik bergijp wat je bedoeld over die zomeravonden, ik kom dan wel met de auto uit Leiden, maar ik snap wel wat je zegt.

P.S. nu je het zegt, ik had er niet eens over nagedacht dat het een qoute van The Beatles is.

Antal
2 april 2004, 00:27
grouphug !!!!

Wat lief....:-D

maar ff ontopic.... Voor mij is dat dus weer dichterbij. Nu kan ik op de fiets :)

Lucky
2 april 2004, 10:41
Aat, ik ben geboren en getogen in Leiden!
ik heb er gewoond tot mijn 24ste

ga je nog wel eens jammen in La Rokka of Sus?
en is Jannie (just music) nog steeds sjaggo?

Aat
2 april 2004, 12:57
Wat grappig Luca. Ik zelf ben geboren en getogen in Amsterdam, maar ik vind Leiden absoluut niet slecht om te wonen. Zelf jam ik niet zo veel (behalve thuis met vrienden), maar de drummer (Richard) en de gitarist (Colin) van het bandje waar ik hier in Leiden mee gespeeld heb, jammen volgens mij elke zondag en woensdag avond in Sus (blues). Dus daar ga ik wel eens kijken. Ja, wat zal ik zeggen over Jannie, niet de meest klantvriendelijke, maar verder valt ze wel mee, en met Dick kun je altijd wel een dealtje maken. En daarbij komt dat er nog voldoende andere muziek zaken in de buurt zijn (Music All in, Noordwijk, Soundwave, Katwijk die is dus echt helemaal tof).
On topic.....het zal pijn doen als het NSJ weg gaat uit Den Haag !!!!

Lucky
2 april 2004, 13:14
Richard...
Die vroeger bij de Vibe heeft gedrumd?
We hebben ooit nog eens een oefenhok gedeeld met The Vibe.
grappig!

NSJ ...Den Haag..Rotterdam...
mijn mening is bekend...
take it away, boys !!!!!!