PDA

View Full Version : Fulldrive 2 binnen . . . .



Nicci
31 maart 2004, 18:53
Helaas heb ik hem nog niet kunnen uitproberen op mijn Rivera, maar heb me moeten behelpen met de Cube. Kon in ieder geval de mogelijkheden eens goed bekijken . . . .
Ik heb hem puur gekocht als aanvulling op mijn huidige setup. Je kan je versterker niet voor elk nummer anders instellen, daarom heb ik de fulldrive gekocht: die stel ik in op die nummers die niet goed uit de verf komen met de standaard instellingen van mijn setup.
Voorlopig ben ik tevreden.
In de CompCut positie heb je een cleane boost die er wat beter door knettert dan alleen de strat door het cleane kanaal van mijn versterker. handig voor cleane solo's. De ninja-boost van mij Rivera is eigenlijk een beetje onbruikbaar, want die geeft een veel te groot volume verschil.
De 2 overdrives (FM en Vintage) van de fulldrive zijn subtiel in te stellen. De tone werkt als een presence en dat is zeer handig. De drive doet na 50% niet zo heel veel meer, maar dat kan op een buizenversterker anders zijn. Hoe dan ook: een mooie transparante en drive die van crunch tot redelijk 'over the top' is in te stellen. Reageert zeer goed op de volume knop van je gitaar (cleans up nicely!) De boost werkt in de drive positie niet als een volumeboost, maar geeft domweg meer gain. Ik wist dit (seymour paul), maar daar heb ik hem dan ook niet voor gekocht.
Al met al denk ik dat ik er wel mee uit de voeten kan. Even afwachten hoe hij door de Rivera klinkt . . . . .
Wel een beetje een gemiste kans dat de boost in de drive stand niet als een volume boost werkt.