PDA

View Full Version : Vraagje over monteren potmeter Boss pedaal



Maiden Michiel
31 maart 2004, 16:25
Ik ben aan het proberen een nieuwe balance potmeter te zetten in mijn Boss PS-2 (Digital Pitch Shifter & Delay)

Nu zitten die in een plastic plaatje geschoven en aan de achterkant vastgesoldeerd.
Hoe haal ik dit los? Het tin is niet voldoende weg te krijgen met een soldeerbout, moet ik het gewoon wegknippen ofzo?
Iemand dit al eens eerder gedaan?

SteavisSmokin
31 maart 2004, 16:50
beetje desoldeer litze gebruiken en je hebt hem zo los.

Maiden Michiel
31 maart 2004, 16:52
Wat is dat voor spul en waar kan ik het halen?

Maiden Michiel
31 maart 2004, 17:46
Jongens advies: koop een TINZUIGER, werkt fantastisch, slechts 4,95!

Robbert
31 maart 2004, 20:26
Ben ik niet met je eens.

De passieve, dus met een springveer, werkt prima met dikke vette klodders soldeer, zeg maar residu van doe het zelf projecten.

Echter wanneer je op een Ibanez of Boss printje zit te werken, is een desoldeer-lint (soort koper gaasje) veel beter.
Alleen niet te lang tegen de print houden, wordt snel warm.

Misschien dat een electrische soldersucker beter werkt, maar de akoustische iedergeval niet.

Maiden Michiel
1 april 2004, 09:25
Ok, potmeter succesvol vervangen.
Alleen 1 probleem: nou doet hij het via de adapter niet meer, maar via een batterij wel :???:

Maiden Michiel
1 april 2004, 11:48
Alles gecheckt, alleen de input van het pedaal niet, maar ik had straks al gekeken of er draadjes los waren ofzo maar dat was neit zo...

Maiden Michiel
8 april 2004, 14:26
Effe een update, want het probleem is er nog steeds.
Ik heb de input laten doormeten maar die is gewoon goed.
Hij werkt nog steeds echter slechts op batterij.
Nu heb ik gezien dat de potmeters niet helemaal identiek zijn (oude en nieuwe):

- wel allebei M50kBH
- op de ene staat 04 V en op de andere 78 V

Kan iemand met zekerheid zeggen of dit de oorzaak van het probleem is?

Maiden Michiel
8 april 2004, 14:46
Kutforum... *kick*

Negative K3 fan
8 april 2004, 15:58
heb je de adapter al gecontroleerd (zijn vaakst de domste dingen die je over het hoofd ziet)

en misschien heb je wel iets verbogen binnenin waardoor die geen goed contact ofzo meer maakt.

Maiden Michiel
8 april 2004, 16:48
heb je de adapter al gecontroleerd (zijn vaakst de domste dingen die je over het hoofd ziet)

en misschien heb je wel iets verbogen binnenin waardoor die geen goed contact ofzo meer maakt.

De adapter die ik gebruikte werkt nog steeds prima.
Ik zou neit weten waar ik iets los heb gemaakt dan, ik heb het ding al 3 keer bekeken en nergens iets los zien zitten.
Misschien de eilandjes eens bijsolderen...