PDA

View Full Version : microfoontje in acoustische gitaar



Marrencarp
21 maart 2002, 17:21
is het mogleijk om gewoon een klein microfontje in mijn acoustishce gitaar te zetten ? of is dat een erg lelijk geluid ?

greetingzz
marrencarp

sebass
21 maart 2002, 18:13
Gaat waarschijnlijk rondzingen maakt wel uit wat voor mike. Sommigen zijn er voor gemaakt, maar waarom zet je er dan geen element in??

Marrencarp
21 maart 2002, 22:11
aha....enne gaat dat veel centjes kosten?
ik ben nl. maar een arm studentje....
ik heb het merk E-ros....het is een handgemaakte spaanse gitaar....zo'n iets grotere....een jumbo....

maar komt een heel mooie, heldere klank vanaf..

Leen Kap
24 maart 2002, 09:21
Microfoontje kan wel. Fishman levert dat. Maar niet goedkoop! Kijk voor prijzen op http://www.benellyimport.nl

Wbremer
30 mei 2002, 21:08
Wil je een leuk setje voor niet al te veel geld (Combinatie van element en mike) is er van Shadow (Kijk op Internet; site weet ik zo niet uit mijn hoofd, iets met YO) Maar als je denk even de mike van je compjoeter in de gitaar te hangen kan ik je uit de droom helpen: Dat werkt dus niet......

Thomasvv
18 juni 2002, 21:49
Mijn Yamaha CPX8m heeft een ingebouwd microfoontje op een zwanenhals. Samen met de piezo geeft dat een ontzettend goed geluid. Bij hoge podium-volumes gaat ie wel gauw rondzingen, maar daar is genoeg aan te doen.

Nog wel een leuk verhaal: mn pa hing eens een dasspeldmicrofoon in zn Martin D1 en sloot die aan op de hifi-versterker... wat we toen hoorden..... de ruiten zaten er nog wel in.... maar verder.. mijn eerste echte ervaring met feedback :grin:

Grtz

alexgit
19 juni 2002, 22:29
Op 2002-03-21 17:21, schreef Marrencarp:
is het mogleijk om gewoon een klein microfontje in mijn acoustishce gitaar te zetten ? of is dat een erg lelijk geluid ?

greetingzz
marrencarp


Ja hoor, ik had er ook eentje eerst, bij een soort muziekschool, een klein rond dingetje, wat je met een klemmetje aan het klankgat klemt.
Dat is geen lelijk geluid en als je jezelf goed plaatst gaat het ook niet ronzingen