PDA

View Full Version : SG Supreme '57



Boom666
31 maart 2004, 14:42
test

Boom666
31 maart 2004, 14:42
Ik ben een beetje aan het rond kijken voor een nieuwe gitaar.
Mijn voorkeur gaat uit naar een Gibson SG, speelt erg fijn en ik vind hem ook erg mooi klinken. Nu is mijn oog gevallen op de
SG Supreme '57 ik vind hem erg vet, maarja ook erg duur ;-).
Nu ben ik er één tegen gekomen www.music123.com
Mijn vraag is: Heeft iemand ervaring met deze gitaar of tips,
en zijn er mensen die ervaringen hebben met www.music123.com of andere online gitaar winkels?


Hier een link naar de gitaar:
http://www.music123.com/Gibson-SG-Supreme--57-i19567.music

Thanks!

p.s. heb twee keer geprobeert om dit topic te maken, maar kreeg de melding "Geen actie aangegeven" Hoop dat ie er nu niet tig keer staat :???:

Josdevos
31 maart 2004, 14:54
Music 123 werkt perfekt heb ik horen zeggen.
$150 verzendingskosten toevoegen en taks en invoerrechten niet vergeten mee te rekenen natuurlijk.

De gitaar kan ik je enkel aanraden. Ik heb de '61 reissue en dat ik quasi dezelfde gitaar met dezelfde pickups. De supreme heeft een mooi topje meer en wat exta inlays en bindings. Op een degelijke buizenversterker kunnen zulke SG's alles aan...

Boom666
31 maart 2004, 15:23
ok,
met de $150 aan verzendingskosten enz. Zijn ze toch nog steeds goedkoper dan hier in nederland bij gitaar winkel...volgens mij

Ik speel nu over een Engl fireball met Engl standard cabinet, dus dat moet dan wel goed komen met die SG :wink:

birt
31 maart 2004, 15:44
emerald green! en dan fotos posten, dan heb ik iets om op te geilen :)

Vexx
31 maart 2004, 18:17
emerald green! en dan fotos posten, dan heb ik iets om op te geilen :)

+1

Maar in de andere kleuren vind ik ze ook supergaaf... Deze gitaar heeft een tijdje bovenaan mijn GASlijstje gestaan.. totdat ik de prijzen zag..

WAAROM MOETEN VERSCHRIKKELIJK MOOIE GITAREN ALTIJD ZO DUUR ZIJN??? GITAARFABRIKANTEN: DENK EENS AAN AL DIE ARME SCHOLIEREN/STUDENTEN.

Boom666
31 maart 2004, 18:26
Yep, goedkoop zijn ze niet :(
Ik hoorde een verkoper zeggen dat er binnen een maand of drie de
gibsons in de benelux goedkoper worden i.v.m. eigen importeurschap van gibson zelf. Maarja ik kan dit niet bevestigen en zag er ook niks over op de gibson site ofzo...

Mr. Michiel
31 maart 2004, 18:40
Boom666 ik heb je een Private Message gestuurd!

Boom666
31 maart 2004, 19:20
Yep, heb em gezien.
Thanx!

Joop M
31 maart 2004, 20:00
Hier staat ie iets goedkoper,
http://guitarsguitars.com/gibson/guitars.cfm/guitar/SGSVEDGH%20C%20Stock/
Daar komt nog bij ong 150 dollar verzendkosten a € 0,82
En over dat bedrag inklarings en BTW kosten ong 25%
Dus kan je het zelf uitrekenen
Gr Joop

THW
31 maart 2004, 20:32
ik had mijn Gibson SG special gekocht voor 735E maar als je er 1 soort gelijk is aan de supreme moet je mischien ff kijke naar een ESP Viper
www.espguitars.com

Boom666
31 maart 2004, 20:50
De Vieper lijkt er inderdaad erg veel op.
Een mooie gitaar vind ik zeker wel prettig maar het gaat me vooral om het typische SG geluid.
Zelf vind ik ESP te metal klinken op een buizen versterker, ben meer voor de rock sound :lol: ...maar das mijn mening

Mr. Michiel
31 maart 2004, 23:28
Yep, goedkoop zijn ze niet :(
Ik hoorde een verkoper zeggen dat er binnen een maand of drie de
gibsons in de benelux goedkoper worden i.v.m. eigen importeurschap van gibson zelf. Maarja ik kan dit niet bevestigen en zag er ook niks over op de gibson site ofzo...

Ik hoorde juist dat Gibson zn prijzen gaat verhogen omdat ze zo constant goede gitaren bouwen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Fender

gerrekat
1 april 2004, 08:31
HAHHAHA, ja er zit wel meer vakmanschap in een GIBSON dan in een FENDER maar goed..........ze blijven enorm wisselvallig qua kwaliteit!

Ik heb zoveel productie GIBSONS gezien dei belachelijk slechte maple flametops hebben, de bookmatching is vreselijk slecht!

Alleen op de allerduurste modellen kan het door de bocht!

cas121
1 april 2004, 09:58
ik vind die opmerking juist weer kort door de bocht, er zitten idd vaak wat lelijke tops tussen maar even vaak ook uitzonderlijk mooie, en dat gewoon op de productie gitaren!

gerrekat
1 april 2004, 10:20
Alleen op LP supreme's heb ik echt mooie tops zien zitten, en op custom shop modellen...

de tops op standaard productiemodellen van GIBSON zijn vaak hooguit AA soms nog niet eens, en de bookmatching laat vaak te wensen over.

Ik heb ze gezien waarbij de ene helft van ed top mooi figured maple is en de andere helft bijna plain....sorry maar dat ziet er niet uit!


Ik bedoel zoiets als deze LTD.

http://elderly.com/images/new_instruments/30N/V1000FM-STBC_body-front.jpg


en bij sommige GIBSONS is het verschil nog erger!

gerrekat
1 april 2004, 10:25
Nou ik heb alleen echt mooie tops gezien op LP supremes en Custom shop modellen (en zelfs die nog niet eens altijd!!!)

vaak is de bookmatching ook slecht op de productiemodellen er zitten natuurlijk ook positieve uitschieters tussen, maar over het geheel vind ik het matig, zeker gezien de prijs!

dat neemt niet weg ddat een mooie Les Paul supreme niet zou misstaan in mijn huiskamer HAHHAH

Boom666
1 april 2004, 10:54
Wat kan er dan precies fout gaan met de top?
De afwerking? stemmachanisme?

hmm, is dit een antwoord op mijn eigen vraag? :razz:
Ik bedoel wat kan ik verwachten?

Boom666
1 april 2004, 10:57
Of hebben jullie het over de body?