PDA

View Full Version : Peavy classic 50



Daniël_san
31 maart 2004, 14:19
weet iemand iets over deze versterker? Hoe vinden jullie hem klinken
enz.

maylingjv
1 april 2004, 11:26
heb hem is gehoord bij een optreden van een coverband,op een goeie p.a
met een tele en ik vond dat zeer goed klinken, en op harmony central was er iemand die zo eentje gekocht had,daar wat andere tubes in gestoken had en een klein modificatie en die vergeleek het dan met tophat's en bogner,hoewel ik zo'n dingen met een korrel zout neem.

nicoverduin
1 april 2004, 13:11
Alleen een keer een reparatie gedaan. En dat was niet leuk. allemaal printplaten. En voordat je eindelijk bij de plek was waar je moest wezen (onder de moederprint) ben je zo een uurtje verder.

Ik vond de reverb niet echt geweldig (solid state drivers).

Nico

niels5150
3 april 2004, 10:03
reverb is idd geen fender, en clean is hij iets minder sprankelend, maar al met als is dit best een goede versterker voor wat hij moet kosten...
Het scheurkanaal lijkt niet zo veel gain te hebben, maar als je hem flink opendraaid wil hij wel. Ik heb jarenlang op het conservatorium met deze versterkers gespeeld, en er echt alle stijlen uitgehaald.

Dude
6 april 2004, 15:24
Ik heb dr ook een gehad en als je van plan ben er andere muziek mee te spelen dan clean of softe rock waar je geen of weinig gain bij nodig hebt laat hem dan staan.

Het is duidelijk GEEN buizen amp en heeft ook totaaaal niet de karakteristieken van een buizen amp.

Ik vond hem echt bagger, alleen de clean is netjes en mooi vol.

Dude
6 april 2004, 15:29
Ik heb dr ook een gehad en als je van plan ben er andere muziek mee te spelen dan clean of softe rock waar je geen of weinig gain bij nodig hebt laat hem dan staan.

Het is duidelijk GEEN buizen amp en heeft ook totaaaal niet de karakteristieken van een buizen amp.

Ik vond hem echt bagger, alleen de clean is netjes en mooi vol.

Anthony
8 april 2004, 21:42
Ik heb er ook op gespeeld...

1 equalization is heel matig: weinig basgeluid etc.
2 reverb is inderdaad niet mooi en effectief

positieve punten: clean klinkt vol, overdrive is ook wel aardig.

Deze versterker komt overeen met fender alleen de peavey heeft een zacht karakter...

marc_o
10 april 2004, 11:45
Ik heb dr ook een gehad en als je van plan ben er andere muziek mee te spelen dan clean of softe rock waar je geen of weinig gain bij nodig hebt laat hem dan staan.

Het is duidelijk GEEN buizen amp en heeft ook totaaaal niet de karakteristieken van een buizen amp.

Ik vond hem echt bagger, alleen de clean is netjes en mooi vol.

Vergis jij je niet met het hele oude classic-model? Die had namelijk een solidstate voortrap en alleen een buizen-eindtrap, vreemd genoeg..

Dude
12 april 2004, 00:40
Ja die heet classic 50 toch ?? die heb ik gehad, 2 6L6GC buizen in de eindtrap en een SS preamp. 2 Grote 12 inch speakers met vierkante magneten...

Dat ding ging zo vreselijk hard maar er zat echt geen tone in zeg maar, ding was volgens mij echt alleen gemaakt om hard te gaan en volume te pompen

Dude
12 april 2004, 00:40
Ja die heet classic 50 toch ?? die heb ik gehad, 2 6L6GC buizen in de eindtrap en een SS preamp. 2 Grote 12 inch speakers met vierkante magneten...

Dat ding ging zo vreselijk hard maar er zat echt geen tone in zeg maar, ding was volgens mij echt alleen gemaakt om hard te gaan en volume te pompen

Anthony
12 april 2004, 11:45
Het is naar mijn mening geen slechte versterker. het is namelijk een goede basisversterker als dat is wat je zoekt.

Ik denk met een goede voorversterker dat je er heel wat uit kan halen...

Anthony
12 april 2004, 11:45
Het is naar mijn mening geen slechte versterker. het is namelijk een goede basisversterker als dat is wat je zoekt.

Ik denk met een goede voorversterker dat je er heel wat uit kan halen...

marc_o
12 april 2004, 14:22
Ja die heet classic 50 toch ?? die heb ik gehad, 2 6L6GC buizen in de eindtrap en een SS preamp. 2 Grote 12 inch speakers met vierkante magneten...

Dat ding ging zo vreselijk hard maar er zat echt geen tone in zeg maar, ding was volgens mij echt alleen gemaakt om hard te gaan en volume te pompen

Dat was inderdaad de eerste serie, maar sinds een jaar of 10 zijn ze volledig buizen en het zijn erg goede versterkers.

Daniël_san
12 april 2004, 15:49
Het is naar mijn mening geen slechte versterker. het is namelijk een goede basisversterker als dat is wat je zoekt.

Ik denk met een goede voorversterker dat je er heel wat uit kan halen...

Ik ga dus een Strat kopen in Januari (heb k 900 aan een versterker te besteden namelijk en eerst een lakewood) Dus het wordt dan m'n eerste versterker maar k koop er toch een overdrive pedaaltje bij hoor. Maar een domme vraag: Wat is ook weer een voorversterker? :oops:

Anthony
12 april 2004, 17:03
Eeen voorversterker is bv. een scheurpedaaltje. Een scheurpedaaltje overstuurt jouw geluid op de versterker.

In jouw combo of top zit een voorversterker(kleine buizen) en eidversterkers (grote buizen bv. EL34)

De tip voor vele gitaristen: "De Gitaar" van Ralph Denyer
Hier staat ook van alles in over gitaren etc.

Anthony
12 april 2004, 17:03
Eeen voorversterker is bv. een scheurpedaaltje. Een scheurpedaaltje overstuurt jouw geluid op de versterker.

In jouw combo of top zit een voorversterker(kleine buizen) en eidversterkers (grote buizen bv. EL34)

De tip voor vele gitaristen: "De Gitaar" van Ralph Denyer
Hier staat ook van alles in over gitaren etc.

Anthony
14 april 2004, 10:27
Jimi hendrix gebruikte soms op het podium een hele marshall-top als voorversterker. Dan speelde hij gewoon 1 gitaar op 2 versterkers.

marc_o
14 april 2004, 15:46
Dit gaat natuurlijk nergens meer over...



Het ging dus over de volledig buizen Peavey Classic.
Je hebt ze al vanaf 20 watt combootje, 30 watt combootje, 50 watt 4 keer 10" combo en 50 watt 2 keer 12". Verder als 50 watt top en ik dacht dat ze ook een 100 watt top hebben gemaakt. Echt goede versterkers, die zeer onderschat zijn.
Verder in die serie heb je dan in zekere zin ook de Delta blues, een 30 watt class A combo (uit mijn hoofd), welke ook erg goed klinkt voor het geld.