PDA

View Full Version : Wat kan ik het beste doen?



Javaca
31 maart 2004, 12:03
Ik zit al een tijdje te verzinnen over het kopen van wat effecten.
Ik wil iig een volume, wah en distortion/overdrive.
Wat is het handigst om te doen?

Boss DS-1/2
Boss OS 2
Boss SD
Marshall Jackhammer

Morley WahVolume
Morley Wah + Boss volumepedaal
Crybaby + Boss volumepedaal

Of in plaats van een combinatie uit bovenstaande een goedkoop multieffect (zoom 505 / 9000 met floorboard oid) met een los wah en volumepedaal.

Lucky
31 maart 2004, 13:01
als je een volume booster wilt zou ik of een Zvex SHO of Fulltone Fatboost of een Boss Ge-7 nemen.
Voor een volumepedaal zou ik een Ernie Ball nemen.

voor distortion en overdrive zou ik serieus naar de Radial Tonebones gaan kijken. ... anders zou ik voor twee Ibanez ts9 of twee Menatone Red Snappers gaan (een voor od en beiden voor lead). Over het algemeen vindt de dirtpedalen van Boss niet zo waanzinnig.

Voor Wah zou ik naar RMC Teese of Vox gaan kijken. Als je meer de Morley klank leuk vindt dan schijnt de bad horsie wel goed te zijn.

BramVersteeg
31 maart 2004, 13:05
Ik ken alleen de moley wah en de dunlop wah dus kan je alleen daar advies(???) over geven. De geluiden zijn geheel verschillend. De morley gaat dieper en is duidelijker hoorbaar in je spel als ie op overdrive/distortion staat. Bovendien zit er een veer in zodat het pedaal altijd naar de beginpositie terug gaat. Ik ben er aan gewend en vind het best fijn maar het is wel ff wennen. Gisteren even m'n dunlop aangesloten wat weer raar was omdat ie veel kleiner is en zonder veer. Vel veel mooier op clean en voor funky dingen. Daar is die morley echt slecht in. Alleen op scheuren is ie minder vind ik. En verder is de morley optisch en de dunlop niet. Wat je fijner vind is puur smaak en wat je gewend bent. De dunlop stoort ook veel meer dan de morley. Dit is mijn mening en gebaseerd op de Morley Bad Horsie en de Dunlop CryBaby.
Succes ermee.
Grz. Bram

GuitarMaster
31 maart 2004, 16:42
als je een volume booster wilt zou ik of een Zvex SHO of Fulltone Fatboost of een Boss Ge-7 nemen.
Voor een volumepedaal zou ik een Ernie Ball nemen.

voor distortion en overdrive zou ik serieus naar de Radial Tonebones gaan kijken. ... anders zou ik voor twee Ibanez ts9 of twee Menatone Red Snappers gaan (een voor od en beiden voor lead). Over het algemeen vindt de dirtpedalen van Boss niet zo waanzinnig.

Voor Wah zou ik naar RMC Teese of Vox gaan kijken. Als je meer de Morley klank leuk vindt dan schijnt de bad horsie wel goed te zijn.

Ik denk niet dat ie daar allemaal geld voor heeft aan zn eigen selectie te zien.... :roll:

andy
31 maart 2004, 17:26
Tja, qua vervormers. Zelf ben ik niet zo wild van de DS 1. Ik vind de sound nogal korrelig.
IK heb zelf nog een overdrive distortion van Boss, of is dat die OS 2?, die vind ik wel redelijk goed klinken.

diengeman
31 maart 2004, 18:20
is een Boss GT6 iets voor je? ik heb er nog 1 te koop.

Lucky
31 maart 2004, 18:36
Geld is altijd een probleem...maar goed een hobby\passie kost altijd geld.
Maar ik heb er ook wat minder dure opties bij gezet.
Met een voxje, twee ts9tjes en een ge7 kun je jaren vooruit met goede tone en dat moet je, zeker op de tweedehandsmarkt, toch voor best een acceptabel bedragje voor elkaar kunnen krijgen.

tenzij je enkel originele mint ts808 met het kwijl van SRV erop wilt hebben.... een ri doet het ook heus wel prima

alhambra
31 maart 2004, 20:01
Toen ik las dacht ik meteen ME50 aangezien je bijna alleen maar Boss erbij heb staan en de ME50 een prima ding is zou ik zeggen probeer die is.

Javaca
31 maart 2004, 21:14
Ik heb nogal weinig inkomen en ben dus van plan dit in stappen te gaan kopen.

Het bovenstaande komt nogal vaak voor op marktplaats vandaar. Alles zit zo rond de 50,- (die wahs zijn wat duurder) en dat is voor mij net te behappen.

Mithrandir
31 maart 2004, 21:22
Op gitaar.net las ik dat je een snarling dog wilde, is die afgevallen?

Speeddemon
31 maart 2004, 21:40
Ik zeg:
Boss OD-3 (lekker voor overdrive, lichte distortion. hele smooth sound)
Boss BD-2 Keeley (voor t hardere werk)
Boss GE-7 voor solo boost ofzo.

BartL
31 maart 2004, 22:37
Ik zeg:
Boss OD-3 (lekker voor overdrive, lichte distortion. hele smooth sound)

Klinkt ie niet zo dun als een DS-1? Issie een beetje met een Carl Martin te vergelijken?(die ik achteraf toch wel wil houden, want ik heb de goede combinatie 'pedaal-amp' gevonden)

phx
1 april 2004, 08:54
de od-3 van boss is een GROTE verbetering t.o.v. de od-2. Nieuw is het dual circuit, waarmee je meer bottom in je sound krijgt.

Als wah, zet ze gewoon naast elkaar bij de gitaarboer en test ze allen. Koop de lekkerst klinkende vervolgens bij marktplaats ofzo :wink:


PHX

Speeddemon
1 april 2004, 11:28
Ik zeg:
Boss OD-3 (lekker voor overdrive, lichte distortion. hele smooth sound)

Klinkt ie niet zo dun als een DS-1? Issie een beetje met een Carl Martin te vergelijken?(die ik achteraf toch wel wil houden, want ik heb de goede combinatie 'pedaal-amp' gevonden)
BartL, ik heb een Tubefactor, Ibanez SM9 en modded DOD 250 als vergelijking. 8-) Geloof me, die OD-3 is mogelijk de beste Boss OD ooit! En houdt zich prima staande naast de grote jongens.

T is trouwens sowieso al technisch bewezen dat asymmetrische clipping (zoals toegepast in de meeste Boss overdrives) meer lijkt op de vervorming van een buizenbak, dan symmetrische clipping (zoals een TS9 heeft).

Javaca
1 april 2004, 13:55
Op gitaar.net las ik dat je een snarling dog wilde, is die afgevallen?

Nee.
Ik vind hem nog steeds erg gaaf (bedankt skabouter voor dit virus :wink:) .
Maar wel qwa prijs :oops:

Javaca
1 april 2004, 22:04
Hoe denken jullie trouwens over de Marshall Jackhammer?
Ook ten opzichte van de boss pedalen?

Lucky
1 april 2004, 23:12
ik heb ooit eens zo'n oude swarte Guv'nor gehad...die was te gek.

jackhammer heb ik nooit gehoord. schijnt best heel prima te zijn.

Speeddemon
2 april 2004, 00:01
ik heb ooit eens zo'n oude swarte Guv'nor gehad...die was te gek.
.
Vertel meer. Binnen een week ofzo heb ik er een! :)

Antal
2 april 2004, 00:34
T is trouwens sowieso al technisch bewezen dat asymmetrische clipping (zoals toegepast in de meeste Boss overdrives) meer lijkt op de vervorming van een buizenbak, dan symmetrische clipping (zoals een TS9 heeft).

Je zal best gelijk hebben, maar dan vind ik het toch vreemd dat heel veel mensen de tubescreamer lekkerder vinden klinken dan de meeste boss od's e.d. :???:

Speeddemon
2 april 2004, 02:13
ik persoonlijk niet.
Ik denk eerlijk gezegd ook dat een hoop mensen de hype achterna lopen.

Dat soort mensen zouden eigenlijk onderworpen moeten worden aan een blind test met overdrives.
Ik kan je nu al vertellen dat de Menatone Red Snapper, Klon Centaur, Boss OD-3 en H&K Tubefactor er beter uit komen dan een TS9.
Ik heb de Reverend Drivetrain II en Marshall The Guv'nor nog niet persoonlijk gehoord, maar daar verwacht ik ook wel van dat ze t beter doen.

Antal
2 april 2004, 12:50
Ok, die pedalen zullen best beter zijn, maar op die od-3 na zijn al die dingen die je noemt ook wel minstens 2 keer zo duur. Dus ik vind dat niet helemaal een eerlijk vergelijk. Maar goed, van die dingen (helaas) nog nooit 1 in m'n handen (of onder m'n voeten:wink:) gehad. Ik zal binnenkort die od-3 eens proberen als ik hem ergens zie staan.

Ik heb zelf een ts-9 (die ik momenteel aan het verbouwen ben naar ts808 specs. Kijken of het idd wat uitmaakt. Ben benieuwd) en een BD-2. En dan vind ik die tubescreamer toch net iets bruikbaarder. Vind hem iets milder en hij komt ook beter uit de mix. De boss vind ik dan weer iets korreliger. Klinkt op zichzelf wel ok, maar blijft nix van over met een band.

Lucky
2 april 2004, 13:37
Guv-nor:

ik gebruikte hem met een oude vibroverb. en hij gaf die buizen een mooie kick. de od klonk (op die amp) erg romig en warm...weinig vervorming en veel sustain. maar ze zijn nogal picky over over de amp-axe combi.
Ik gebruikte hem met een oude Les Paul dus dat wil wel.... mega lekkere seventies lead tone met de gain helemaal open.
Met een strat en een tech21 klonk hij bout.

oh....en ik zal je ff een handje helpen ;)
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=22021

Speeddemon
2 april 2004, 14:00
;)
Dan heb ik weer wat geld voor die Guv'nor. :wink: