PDA

View Full Version : Teese wahs, wie wat waar wanneer en waarom?



LordRiffenstein
31 maart 2004, 10:25
Ok, ik ben er vrijwel uit dat mijn nieuwe wah een Teese zal worden. Ik twijfel enkel nog over welke ik wil. De RMC3 is natuurlijk tweakers paradise en de Picture wah klinkt gewoon subliem in de clips die ik al hoorde. De RMC1 valt af, als je veel geld uitgeeft, dan ga je ook voor DE beste en meest uitgebreide (tenzij de PW zo lekker klinkt).

Voor ik ze zelf ga testen, wil ik hier de meningen eens horen. De enige die nog in aanmerking komt behalve Teese is de Budda!!

Spill the beans dudes!!!

Yoeri

Lucky
31 maart 2004, 10:44
Ik heb bewust de Picture genomen omdat ik een wah moet hebben met een goede tone, die ik gewoon aan en uit kan zetten en klaar. Zonder mijzelf continue af te vragen of dat als ik heb open maak en een beetje tweak, ik er wellicht een betere tone uit krijg.
De PW vind ik ideaal. Het hoog is bruikbaar tot de voluitstand en het laag blijft strak tot in de laagste stand. Ook met een flinke dot gain blijft hij lekker en warm.
Dat is de kern van het verhaal: de PW is met name erg warm ... en lekker gutteral zonder onbruikbaar te worden in het hoog, mid en laag.

hij doet het ook erg goed in fixed positions en tremolo effecten.

een super no-nonsence wah.

Mitch
31 maart 2004, 12:51
Best of both worlds: de RMC3LE. Heeft i.p.v. de stack of dimes inductor de HALO inductor zoals die ook in de Pic gebruikt wordt.
Ik ben het eens met Luca dat de Pic erg goed klinkt, ik ben het oneens dat je door de mogelijkheden jezelf gaat afvragen of het niet beter kan dan je al had ingesteld :)
Ik heb er waarschijnlijk in totaal twee en een half uur mee zitten klooien, waarvan een deel gewoon 'for the fun' was. Wel heb ik, zoals bij vrijwel al mijn wahs, de pot zelf nog een slagje gegeven, want dat heeft zelfs met de dip switches voor de sweep nog wel degelijk effect.
Nog één keer het juiste volume ingesteld en nooit meer naar omgekeken. Werelds.

Hé, als jij nou mijn 3 koopt en ik bestel een 3LE ? :D

Lucky
31 maart 2004, 13:15
WAT !!!!!!!

Niet eens met MIJ !!!!

:-D :-D :-D

LordRiffenstein
31 maart 2004, 13:41
Hé, als jij nou mijn 3 koopt en ik bestel een 3LE ? :D

Thanks Paul! Wat mottie kostte? :-D

LordRiffenstein
31 maart 2004, 13:42
Luca,

ik hou wel van wat tweaken en klooien dus is die RMC3 wel iets voor mij denk ik!

Robbert
31 maart 2004, 14:05
Luca,

ik hou wel van wat tweaken en klooien dus is die RMC3 wel iets voor mij denk ik!

Gezien je rack foto's geloof ik dat wel!

Heeft iemand voor mij ook nog een Teese wah liggen (voor weinig :D)

Lucky
31 maart 2004, 14:11
"Teese" en "weinig" in een zin ????

Fat chance!

:) :( :)

sash
31 maart 2004, 14:12
Ja hoor, tonetoyz.de

Geloof iets van 190 euro :D

Robbert
31 maart 2004, 14:14
Wordt pas een koopje bij 1.90 Euro.

sash
31 maart 2004, 14:57
Oei... weinig kans dan :D

Robbert
31 maart 2004, 15:03
Oei... weinig kans dan :D

Ben jij niet toe aan een nieuwe wah zo ondertussen :seriousf:

ieme
31 maart 2004, 21:56
MUAHAHAHAHHA GAS WILL LAST FOREVER

LordRiffenstein
31 maart 2004, 22:59
MUAHAHAHAHHA GAS WILL LAST FOREVER

Wanneer koop je die Shiva??? :razz:

ieme
1 april 2004, 14:28
MUAHAHAHAHHA GAS WILL LAST FOREVER

Wanneer koop je die Shiva??? :razz:
Nah, eerst een vd haar strat...

Mr.Bluesbreaker
1 april 2004, 18:21
Waarom niet kijken naar de rmc-1 ? Heb hem kortgeleden aangeschaft en ben absoluut tevreden met de toon die dr in zit, hoef je ook niks af te stellen iod. Of moet je per se die rmc-3? Als een wah zonder knoppies het goed doet, en je houdt van de toon, dan is dr toch niks mis mee?

Antal
2 april 2004, 13:49
Iemand hier die een RMC en een Budda naast elkaar gebrobeerd heeft? Verschillen?

vinni
2 april 2004, 14:24
Hee Sash,

Heb zelf een RMC 1 gehad en nu een Wizzard wah.
Ook nog een Cry Baby maar die vond ik veel te schel.

De RMC1 klonk in combinatie met de apparatuur die ik toen had erg goed.
(MB Tremoverb + Vigier met SD's) Grappig was dat ik de Wah in de FX-loop had zitten. Klonk beter.

Nu met mn ENGL Ritchie Blackmore welke opzich een beter geluid heeft vond ik de RMC niet goed klinken. een Wizzard klinkt wel goed....deze heb ik nu tussen gitaar en versterker. Wil dat Teese eens met een rack-wah uitkomt.....een soort programmeerbare RMC3 met midi....maar ja....heb al eerder gezegd....moet nodig in de productontwikkeling......

Moraal van het verhaal....de combinatie met de rest van je apparatuur bepaald welke wah beter klinkt en ook de plek in je keten.
dus....uittesten....uittesten en nog eens uittesten!

Groet,
Vinni

vinni
2 april 2004, 14:24
Hee Sash,

Heb zelf een RMC 1 gehad en nu een Wizzard wah.
Ook nog een Cry Baby maar die vond ik veel te schel.

De RMC1 klonk in combinatie met de apparatuur die ik toen had erg goed.
(MB Tremoverb + Vigier met SD's) Grappig was dat ik de Wah in de FX-loop had zitten. Klonk beter.

Nu met mn ENGL Ritchie Blackmore welke opzich een beter geluid heeft vond ik de RMC niet goed klinken. een Wizzard klinkt wel goed....deze heb ik nu tussen gitaar en versterker. Wil dat Teese eens met een rack-wah uitkomt.....een soort programmeerbare RMC3 met midi....maar ja....heb al eerder gezegd....moet nodig in de productontwikkeling......

Moraal van het verhaal....de combinatie met de rest van je apparatuur bepaald welke wah beter klinkt en ook de plek in je keten.
dus....uittesten....uittesten en nog eens uittesten!

Groet,
Vinni

vinni
2 april 2004, 14:25
Hee Sash,

Heb zelf een RMC 1 gehad en nu een Wizzard wah.
Ook nog een Cry Baby maar die vond ik veel te schel.

De RMC1 klonk in combinatie met de apparatuur die ik toen had erg goed.
(MB Tremoverb + Vigier met SD's) Grappig was dat ik de Wah in de FX-loop had zitten. Klonk beter.

Nu met mn ENGL Ritchie Blackmore welke opzich een beter geluid heeft vond ik de RMC niet goed klinken. een Wizzard klinkt wel goed....deze heb ik nu tussen gitaar en versterker. Wil dat Teese eens met een rack-wah uitkomt.....een soort programmeerbare RMC3 met midi....maar ja....heb al eerder gezegd....moet nodig in de productontwikkeling......

Moraal van het verhaal....de combinatie met de rest van je apparatuur bepaald welke wah beter klinkt en ook de plek in je keten.
dus....uittesten....uittesten en nog eens uittesten!

Groet,
Vinni

vinni
2 april 2004, 14:25
Hmm ...gaat weer lekker....

PeArLjAm
2 april 2004, 21:20
ja wat vinni zegt klopt helemaal. Ik heb de wizard wah gehad en vond hem eigenlijk alleen lekker klinken met hoge output elementen. Mijn mijn strat klonk het ook wel OK, maar niet goed genoeg voor wat je van de prijs kan verwachten. Dus heb ik een RMC1 gekocht, lekker simpel, klinkt super en ik hoef niks in te stellen. Ik heb trouwens ook een rmc3 gehad, sja wat kan ik erover zeggen. Leuk voor de tweakers, ikzelf ben niet zo iemand die veel wilt experimenteren en pielen. Ben nog steeds tevreden met de rmc1, als zou ik de rmc2 en picture wah wel eens willen proberen (dan heb ik de hele Teese collectie gehad haha) De budda heb ik overigens geen ervaring mee. En als afsluiter heb ik ook de crybaby gehad, maarja als je eenmaal een teese hebt gehoord wil je niks anders meer :D

Antal
5 april 2004, 12:54
Is er dan helemaal niemand hier die de Budda geprobeerd heeft???

vinni
5 april 2004, 13:37
Zelfe zou je kunnen zeggen van de Fulltone wah....
Daar hoor ik ook niet zoveel over.

Teese.....gewoon goed.


Groet,
Vinni

Lucky
8 april 2004, 07:03
Olle op HC heeft een rmc3 te koop...


het lijkt wel WO2 code...

anyway, there's the headsup

LordRiffenstein
8 april 2004, 07:59
Olle op HC heeft een rmc3 te koop...


het lijkt wel WO2 code...

anyway, there's the headsup

I know :) De onderhandelingen lopen, niet met Olle maar met mijn boekhoudster :o :-?

Bedankt Luca!

Mitch
8 april 2004, 12:39
Je bedoelt die hij zelf voor $150 uit de HC classifieds had ? :D

Lucky
8 april 2004, 14:03
No problem!

volgens mij maken de sommige van die pedalen een boel frequent flyer miles.
we zouden een wah-tje moet ringen (gelijk een trekvogel) en een jaar later kijken waar hij tevoorschijn komt.

jpb
8 april 2004, 16:29
het lijkt wel WO2 code...

"...Wegwezen!! De zaak is verraaie!!!!...."

LordRiffenstein
26 april 2004, 11:59
Even een update voor dit topic!!!

Afgelopen zaterdag heb ik een wah-test gedaan. Teese vs Fulltone. Stratje met de Clyde Deluxe en een RMC3 naast mekaar in een Shiva combo :-D

De Teese was de duidelijke winnaar, smoother en zachter, niet scherp in het hoge gebied, lekkere travel van het pedaal en dus SUPER instelbaar. Ik heb dan ook een Teese RMC3 Lim Edt besteld bij VD Haar :-D :cool: Iemand een Boss GX-700 kopen?? :-D

BramVersteeg
26 april 2004, 13:32
Gefelici :cool: met je wah.
Ik moet ook eens naar een wah gaan kijken. Die Bad Horsie klinkt ronduit bagger op clean. Waar hebben ze ergens een hele berg goede wah's?? Maar ik zie de foto's vast wel een keer verschijnen. Je blijft aan je rack knutselen he :P

BramVersteeg
26 april 2004, 13:32
Gefelici :cool: met je wah.
Ik moet ook eens naar een wah gaan kijken. Die Bad Horsie klinkt ronduit bagger op clean. Waar hebben ze ergens een hele berg goede wah's?? Maar ik zie de foto's vast wel een keer verschijnen. Je blijft aan je rack knutselen he :P

vinni
26 april 2004, 23:43
Hee Sash,

Gefeliciteerd......tís toch zo'n goud model?

Eh....je weet wel dat T-rex binnenkort met een midi-wah komt?

hihi.....jij rackaspiraties kennende


Groet,
Vinni

LordRiffenstein
27 april 2004, 07:49
Hee Sash,

Gefeliciteerd......tís toch zo'n goud model?

Eh....je weet wel dat T-rex binnenkort met een midi-wah komt?

hihi.....jij rackaspiraties kennende


Groet,
Vinni

SASH????????? :o

Ja tis zo'n goude, past vast goed bij mijn Goldtop :razz:

Ik denk niet dat die T-Rex beter gaat klinken dan een Teese dus...

BramVersteeg
27 april 2004, 11:20
ja sash :-D
je had toch al zo'n teese?? :razz:
En heb je ook goldtop fenders?? :lol:

vinni
27 april 2004, 12:06
Umm.....sorry Riff en Sash..... :oops:

Tja kweet niet of die midi wah goed is. T-rex heeft'm alleen aangekondigd.
Hoe het exact in elkaar steekt weet ik niet maar ik las onlangs een hele verhandeling over het aansturen van een kenton midi -> CV box om een wah aan te sturen die in een rack zat. Het midi signaal kwam van een midipedaal.


Groet,
Vinni