PDA

View Full Version : Elementen verplaatsen



prs
31 maart 2004, 01:59
test

prs
31 maart 2004, 02:00
Hallo allemaal,

Als ik van onderstaande gitaar het neckpickup meer naar de hals toe wil zetten. Is dit dan mogelijk zonder dat het lelijk uit gaat zien?
Dit element zit toch maar met 4 schroeven vast, of zit er een gat onder? Zou dat lukken?
Bedankt,
PRS

http://www.vintage-guitars.se/1958_Levin_Model_330-M2_374493_front.jpg

Nielsje
31 maart 2004, 02:15
ik weet het niet precies, maar het kan volgens mij wel

echter, je pick up zit ook met draden vast, en die komen vast door een gat dat onder je pickup zit. als je je pup verplaatst, heb je de kans dat je draden zichtbaar worden (of dat gat) bovendien hou je in igg 2 schroefgaatjes over die je ziet

waarom zou je hem verplaatsen?!

iwan
31 maart 2004, 06:12
1958_Levin_Model_330-M2

Is dit een 1958 gitaar of een re-issue? Als het een originele is: niets aan veranderen dat is een doodzonde. Zeker met zo'n hollowbody met transparante lak zie je het, en dat wordt erg lelijk.

En voor je geluid zal het niet heel veel uitmaken, denk ik.

just my 2 cents.

ReinoutV
31 maart 2004, 10:13
Gewoon laten zitten. Hoogstwaarschijnlijk zit er een groot gat onder je pickup. Dat kan wel gerepareerd worden, maar het zal nooit onzichtbaar zijn. Ook je boverblad verandert daarmee en zal toch iets aan de klank veranderen (al zal het niet veel zijn). Waarom wil je hem sowieso een stuk verder naar de hals?

blimb
31 maart 2004, 10:45
al zou er geen gat onder je element zitten dan nogga je het ontzettend zien .. de lak is namelijk aanzienlijk verkleurd .. het lijkt misschien van niet .. maar verplaats die pup maar s..

bert k
31 maart 2004, 14:39
Ik snap zijn probleem. Het slagplaatje klopt niet. Dat is een slagplaat voor humbuckers! Maar dan zou ik een nieuwe slagplaat opzoeken.

Swan
31 maart 2004, 14:42
ik zou gewoon die monsterlijke slagplaat er afhalen

prs
31 maart 2004, 18:29
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik had deze gitaar bijna gekocht, maar heb er op het laatst toch vanaf gezien.
Waarom ik het pickup zou willen verplaatsen was inderdaad zoals Bert al zei omdat het heel lelijk uitziet met die te groot ingesneden slagplaat. Maar ook omdat ik estetisch mooier uit vind zien (niet dat dat een motief is). Latere Levins hebben het hals element helemaal tegen de hals aan zitten, ik weet niet wat dat met klank doet, maar het ziet gewoon fantastisch uit.
Zelf ben ik opzoek naar een later model (midden jaren '60 tot eind '60), maar het was gewoon een vraag die mij van het hart moest.
Bedankt voor de reacties!

prs
1 april 2004, 22:09
Als ik nu die knop (volume) die rechts bij de hals zit, bij die andere 3 schakelaars wil zetten (in een gibson-style), is dat dan wel zonder problemen mogelijk?

prs
1 april 2004, 22:09
Als ik nu die knop (volume) die rechts bij de hals zit, bij die andere 3 schakelaars wil zetten (in een gibson-style), is dat dan wel zonder problemen mogelijk?

prs
1 april 2004, 22:12
Als ik nu die knop (volume) die rechts bij de hals zit, bij die andere 3 schakelaars wil zetten (in een gibson-style), is dat dan wel zonder problemen mogelijk?

prs
1 april 2004, 22:12
Als ik nu die knop (volume) die rechts bij de hals zit, bij die andere 3 schakelaars wil zetten (in een gibson-style), is dat dan wel zonder problemen mogelijk?