PDA

View Full Version : Lage snaren muten met duim??



Pilitev
31 maart 2004, 00:45
Wanneer ik een powerchord speel zoals bijvoorbeeld deze D5

|---------
|---------
|---2-----
|---0-----
|---------
|---------

kan ik dan de laagste twee snaren dempen met m'n duim voor het geval ik er toch een per ongeluk meepik. Ik zie namelijk in al die beginnersboekjes dat je je duim per se achter de nek moet houden :-?

slayurrr
31 maart 2004, 00:51
Wanneer ik een powerchord speel zoals bijvoorbeeld deze D5

|---------
|---------
|---2-----
|---0-----
|---------
|---------

kan ik dan de laagste twee snaren dempen met m'n duim voor het geval ik er toch een per ongeluk meepik. Ik zie namelijk in al die beginnersboekjes dat je je duim per se achter de nek moet houden :-?

Niet op die beginnersboekjes letten, gewoon doen wat je zelf wilt.
Maar ok, je begrijpt wel dat je beter je duim achter je hals kunt houden en als je je daaraan wilt houden moet je gewoon goed picken.
In het begin sla je misschien wat meer snaren aan dan je wilt, maar oefening baard kunst. 8-)

schaap
31 maart 2004, 00:55
Er zijn ook meer dan genoeg akkoorden waarbij je je duim echt nodig hebt, dus altijd achter de hals is voor mietjes :cool:
Alleen in deze context zeg ik ook maar gewoon hou em weg en oefen oefen oefen je picking, dan hoor je het beter wanneer je het fout doet en of je verkoopt je gitaar weer omdat je het zat bent of je raakt er meer bedreven door :cool:

Pilitev
31 maart 2004, 01:28
Neeee! ben het niet zat, ik heb 'm nu net 1 maandje en speel elke dag 3 tot 4 uur en ik vind het super!
Maar tot nu toe hou ik die duim altijd achter m'n nek en probeer ik gewoon altijd de juiste snaren te picken, gaat steeds iets beter, maar ik vroeg het me gewoon af hoe de rest dat doet.
Ben overigens begonnen met een boekje van Stetina 'Left-handed guitar' :-D en heb 'm al bijna uit, staan een beetje basic dingen in zoals standaard en tab notatie lezen, akkoorden (7th, power, barré), ritme's, blues, patroontjes van major, minor, blues scales, enz. Watvoor boek is hierna eigenlijk een beetje aan te raden?

BlackSun
31 maart 2004, 10:25
Niet alleen uit boekjes spelen he :wink: Je kan af en toe ook proberen wat simpele nummers van tabs te spelen, leer je erg veel van! Voor de theorie gebruik je dan boeken. Ik kan echter geen boek aanraden omdat ik die zelf nog nooit gerbuik heb(heb gewoon les), maar dit is misch nuttige tip.

theo!
4 april 2004, 02:57
zelf simpele nummers proberen uit te zoeken op het gehoor is ook een goede training, en leuker dan boekjes:)

Ronald
5 april 2004, 16:10
op mn 6 snaar deed ik altijd precies het zelfde, de lage e deed ik altijd afdempen met mn duim en da vond ik altijd het handigst, ik snap nie waarom in da boekje staat dat je je duim achter de hals moet houden , kzie het nut daar nie van in, je moet gewoon doen wat het fijnst is