PDA

View Full Version : Topzwaar Fender Aerodyne Jazz Bass



onZ
30 maart 2004, 20:13
Mooie bas gezien en gespeeld vandaag:
Fender Aerodyne Jazz Bass.
http://www.fender.com/products/show.php?partno=0254500
Het probleem is dat ie naar beneden duikt (probleem van meerdere Fenders). Is dit te ondervangen door lichtere stemmechanieken? Zoja wat kost dat en wel merk?
Thnx

bassopotmus
30 maart 2004, 21:33
okee, ik ga je niet vertellen wat ik van deze bass denk, omdat je je voorkeur ervoor hebt en dit me niet gevraagd werdt.

Echter, de meeste Jazzbassen zijn redelijk tot goed gebalanceerd, mede door de a-symetrische body. Echter de aero is van licht hout gemaakt en kan dus wat hellen, zelf geen ervaringen mee overigens.

Heel belangrijk is een goede strap te gebruiken, een breede met liefst wat padding, tis niet voor mietjes want goede bassen zijn meestal zwaar en over 20 jaar ben je blij met wat steun.

Wat zou kunnen helpen ernaast, plus dat je betere tone krijgt is een vettere brug, een badd-ass 2 (ook in zwart te krijgen overigens) dat is redelijk wat gewicht en zou het recht moeten trekken.

Dan zou je kunnen kijken voor lightweight mechaniekjes, maar die zijn echt kostbaar, beste kun je kijken op http://basspartsresource.com/bass_tuners.htm voor orginele fender parts of passende parts.

Ik weet niet of dit de beste investering is, echt en laatste optie dus.

Basso

onZ
30 maart 2004, 22:06
Kan mij niet aan de indruk ontrekken dat je van deze bas niet onder de indruk bent. Misschien kan ik het geld dan beter investeren om een Seymour Duncan MM (alnico magneet) in te bouwen in mijn
Ww Rockbass.

Venomer
31 maart 2004, 12:03
Kan mij niet aan de indruk ontrekken dat je van deze bas niet onder de indruk bent. Misschien kan ik het geld dan beter investeren om een Seymour Duncan MM (alnico magneet) in te bouwen in mijn
Ww Rockbass.

Omdat Bassopotmus misschien vindt dat het niet zijn eerste keus zou zijn? Je mag best een eigen mening hebben hoor!

Als het 'duiken' jouw enige probleem is met de Aerodyne en je bent er verder helemaal verliefd op, dan zou je inderdaad met lichtere stemmechanieken en een zwaardere brug aan de slag kunnen gaan. Als je toch al niet helemaal zeker bent of deze bas jouw ding is, dan zou ik hem mooi in de winkel laten staan.

Anavrin
31 maart 2004, 15:19
hey basso, heb je toevallig ook zo'n site voor gitaaraccesoires, ik ben namelijk al een half jaar bezig om aan een Mustangbrug te komen, voor m'n Fender Jaguar, maar dat schiet niet op.










ik weet wel dat dit waarschijnlijk aan de verkeerde gevraagd wordt (een bassist), maar die site die je hier noemt is perfect, maar dan zou het voor gitaar moeten zijn

bassopotmus
31 maart 2004, 15:25
Ja check

www.allparts.com
www.warmoth.com
www.basspartsresource.com

of meteen:

http://www.basspartsresource.com/JAG6.jpg

wimpie
31 maart 2004, 19:58
Super lichte stemmechanieken

HIPSHOT Ulta Lite

http://www.stewmac.com/catalog/images_1lg/4241_1lg.jpg

http://www.stewmac.com/shop/Tuners/Bass/Hipshot_Elephant_Ear_Knob_Ultralite_Tuner.html

TIP: Als je voor de Hipshots gaat bestel ze dan aub niet bij VoxHumana. Ze kosten daar 38,59 euro per stuk :cry: , maar bestel ze bij StewMac.com (zie url). Kosten daar $ 19,43. Vooral met de huidige dollarkoers is dit veel aantrekkelijker :wink: en bespaart je een hoop euris. Kep laatst zelf 5 hipshots besteld , koste me incl verzending en invoerrecht 80 euro minder als dat ik ze VH had besteld !!! :-D

bassopotmus
31 maart 2004, 20:17
en wat zeggen we dan?? VUILE OPLICHTERS!!!

wimpie
31 maart 2004, 20:40
Dat bedoel ik maar ........................!!!!! :evil: :evil:

onZ
1 april 2004, 09:11
Zal Peer Dellen eens bellen.

buuck
1 april 2004, 13:42
straplock verplaatsen heeft ook wel eens zin

Anavrin
1 april 2004, 13:54
da's waar, dan moet je strapbutton (die bij de hals) dus naar beneden, of die andere (bij de brug) naar boven. 4 of 5 cm kan al genoeg zijn, maar je zit wel met een gat te kijken, wat je dan meteen in je nieuwe gitaar hebt zitten.

onZ
1 april 2004, 15:08
straplock verplaatsen heeft ook wel eens zin

Het gaat het er meer om als je zittend speelt. Die Fenders kukelen gewoon om, en ik heb geen zin om zittend met een band te spelen. Maar ik denk dat ik maar andere elementen ga (laten) zetten in mijn Rockbass.

Chris Wolstenholme
1 april 2004, 15:51
maar zittend spelen? dan ga je toch staan?

basswasp
1 april 2004, 16:40
Staand spelen houd je ook niet lang vol. Maar wat is er mis mee om zittend met een band te spelen?

onZ
1 april 2004, 17:39
Tja, dan hangt die aan me rug. En ik heb last van mijn rug, vandaar...

Chris Wolstenholme
1 april 2004, 19:29
oowh kijk oke dan is het logisch ja dat je goed naar de balans kijkt. :)

frenske
2 april 2004, 12:10
En waarom kijk je dan meteen naar lichtgewicht bassen, gemaakt van Basswood of misschien zijn er nog lichtere houtsoorten.
En daar komt ie weer: de MTD Kingston/Heir bassen (http://www.mtdbass.com/) wegen zo'n 5 kilo (gok ik) en zijn goed gebalanceerd.
Ongetwijfeld zijn er meer van dit soort bassen.

onZ
2 april 2004, 16:43
Ik heb een lichtgewicht bas, een Warwick Rockbass Corvette. Ik denk dat die ongeveer 3,5 kg weegt. Maar die MTD ziet er wel errug mooi uit. Waar vindt je die in Nederland?

frenske
2 april 2004, 18:25
Ik heb 'm tweedehands gekocht!
Maar ik geloof dat een van de muziekzaken in Den Bosch ze verkoopt. Ik geloof dat hij de officiele dealer is in Nederland, zal waarschijnlijk ook in de lijst van dealers van mtdbass.com staan.

Oh ja, bijna vergeten. In m'n eigen voormalige Utrecht is er een zaakje die ook MTD verkoopt! Geen idee hoe de zaak heet en het staat ook niet in de Gouden gids! Wie weet het? Goede zaak, ideale service.

me2
2 april 2004, 19:39
Gokje:
Stand by, oude gracht

Weet niet je dat bedoeld, maar voldoet wel aan de voorwaarden goede zaak, ideale service, en utrecht. Gouden gids weet ik niet.

Bazz
5 april 2004, 09:32
Hey onz

Staat die aerodyne toevallig bij rock palace??

Ik wil hem namelijk ook wel eens uitproberen (zal hem niet voor je neus wegkapen, beloofd :wink: )
Heeft er iemand verder wat ervaring mee, het lijkt me namelijk een coole bas

onZ
5 april 2004, 20:02
Yep, bij Rock Palace voor 860 euro, ik ga hem toch niet kopen, dus als je het niet laten kan... Hij heeft een mooi geluid (is passief) en veel sustain. Ze moeten hem alleen nog even goed afstellen, want dat gaat zoals ie er nu hangt, is ie vrijwel onbespeelbaar.

Bazz
7 april 2004, 10:13
Nou ben ik even langs geweest bij rock palace, maar die bas doet het toch niet bij me, op papier (nou ja, computer) zag het er goed uit, maar jammer genoeg voelt de bas als een zware budget bas!

Jammer dan

Bazz
7 april 2004, 10:14
Nou ben ik even langs geweest bij rock palace, maar die bas doet het toch niet bij me, op papier (nou ja, computer) zag het er goed uit, maar jammer genoeg voelt de bas als een zware budget bas!

Jammer dan