PDA

View Full Version : Ik heb een rick gekocht



AntY
30 maart 2004, 19:43
http://home.uva.nl/foto/P1010027.JPG

paul15
30 maart 2004, 19:49
Er zijn geen woorden voor hoe mooi ik die rick 4004 vind...

koen_V
30 maart 2004, 20:06
vertel eens, hoe, wat wanneer, hoeveel, 2dehands...

koen_V
30 maart 2004, 20:35
owja ik zou de proficiat nog vergeten!

jensie
30 maart 2004, 20:44
is dat geen rick 4003? bestaat er eigenlijk een rick 4004?

en zwaar proficiat, da vinne kik nu echt ies vette basjes spijtig dat ze zo duur zijn, en klinken ze even goed dan dat ze eruit zien?

The Mule
30 maart 2004, 20:45
:o Erg mooi, bij De Plug vandaan toevallig?

edit: oh nee, was een andere kleur... :oops:

GEFELICITEERD!! :-D

bassopotmus
30 maart 2004, 21:26
HAHA iedereen heeft de rick bij de Plug gespeeld, Ik, Anty, the Mule..iemand anders.

Anty, zoals ik al tegen je zei, gefeliciteerd en fireglow is toch een mooie kleur! (ja niet helemaal Burton, I know :wink: )
Ik heb me ook moeten "behelpen" met een 3tone sunburst, wilde een omlympic white....

I'm looking forward to discus some mods with you!! :razz:

Primitive
30 maart 2004, 21:46
wow fucking mooie bas:)

Easy Rider
30 maart 2004, 22:25
Congratulaties!

Daar ga je nog wel een hoop plezier aan beleven, zo te zien.

EZ

Clunk
30 maart 2004, 22:27
haha ":D
vet!!!

heb je em eindelijk 8-)

die kom ik binnenkort effe testen :cool:

AntY
31 maart 2004, 01:03
zoals je ziet niet helemaal fantastisch. voorkant is nog vrijwel helemaal goed, op een lelijk schroefje na ;)
kapje heb ik er wel bijgekregen, voordat ik m kocht had ik m al gevraagd het er af te slopen. dr zit een gummetje tussen t element, weet niet waarvoor. voor de looks? ik ga dr in ieder geval een thumbrest bij maken, misschien ook met een gummetje, of gewoon iets er tussen schroeven waar normaal het kapje tussen zit.

dan nog het verhaal van het brugelement. geen idee wat het is. een humbucker in ieder geval, zelfde maat als een originele rick single coil. verder weet ik t niet.

op de achterkant zoals je ziet wat beschadigingen aan de rand. weinig serieus, maar toch redelijk diep, in ieder geval door de lak heen. en bij de armrest een grote slijtplek (dat is pas relic basso haha, misschien zon rick toch iets voor jou?).

en dat was weer 700 euro achteruit, zonder koffer oid.

heb vanmiddag uitgerekend dat ik 2,5 jaar geleden begonnen ben en sindsdien 3000 euro aan gear heb uitgegeven :roll:

AntY
31 maart 2004, 01:18
jensie, er is ook een 4004 -> www.rickenbacker.com


overigens heb ik er ook nog een sleutel bij gekregen om de truss rod te verstellen, zit een omgedraaide imbus in zeg maar.

AntY
31 maart 2004, 10:58
I'm looking forward to discus some mods with you!! :razz:

o god, nee, jij en je relictools komen niet bij deze bas in de buurt. minimum afstand 1 meter 8-)

Javaca
31 maart 2004, 11:08
Geil!!!!

Alleen erg jammer van dat hoefijzerelement.

AntY
31 maart 2004, 11:33
welk hoefijzerelement?

die zitten alleen op reissues en vintage ricks van de jaren 60 of zo

Venomer
31 maart 2004, 11:55
Gadver Anty! Kan ik het kwijl weer van m'n toetsenbord gaan vegen! :razz:

Anavrin
31 maart 2004, 13:56
altijd mooi, maar waarom moet er zo'n gigantisch klomp ijzer om dat brugelement zitten?

AntY
31 maart 2004, 17:10
om dat dat mooi is :)

t is geen ijzer trowens


de kap eroverheen is plastic. dat omhulser volgens mij ook maar weet niet zeker.

AntY
31 maart 2004, 17:53
het brugelement is een element uit een kopie van ibanez uit de jaren zeventig volgens iemand van talkbass.com

ik weet niet hoe de kwaliteit is, ik zal het eens aan wouter J vragen.

verder klinkt hij goed!

The Mule
31 maart 2004, 18:11
Da's niet gek, 700 euro, bij een particulier vandaan zeker? Weet je iets van leeftijd, en welk type is het nou? Nogmaals, schitterend ding. Nou nog op zoek naar een origineel element zeker...

AntY
31 maart 2004, 18:46
een '92 4003.

Het element blijkt uit een ibanez kopie geplukt te zijn, weet nog niet wat de kwaliteit is. misschien dat ik er nog een ander instop, kans is vrij groot inderdaad.

straks even in de band dat ding uitproberen.

Wouter J
31 maart 2004, 20:09
het brugelement is een element uit een kopie van ibanez uit de jaren zeventig volgens iemand van talkbass.com

ik weet niet hoe de kwaliteit is, ik zal het eens aan wouter J vragen.

verder klinkt hij goed!

Blazer van Talkbass.com en ondergetekende zijn een en dezelfde.

Persoonlijk was ik niet gecharmeerd van het geluid van die Ibanez elementen en heb ze vervangen door door Dimarzio's. Het probleem is dat ze erg microfonisch zijn en nogal dun klinken, maar ja echte rickenbacker elementen klinken ook zo dus in de opzet was Ibanez toen wel geslaagd.

AntY
1 april 2004, 00:10
dat van blazer wist ik :) daarom wist ik dat je daar nog kwam. je had steeds knooren in je onderschrift staan.

geef een bassist een bas en hij klinkt als een bassist. geef hem een stingray en hij klinkt als een bassist met een stingray. zoiets toch?

AntY
2 april 2004, 18:29
het brugelement is een element uit een kopie van ibanez uit de jaren zeventig volgens iemand van talkbass.com

ik weet niet hoe de kwaliteit is, ik zal het eens aan wouter J vragen.

verder klinkt hij goed!

Blazer van Talkbass.com en ondergetekende zijn een en dezelfde.

Persoonlijk was ik niet gecharmeerd van het geluid van die Ibanez elementen en heb ze vervangen door door Dimarzio's. Het probleem is dat ze erg microfonisch zijn en nogal dun klinken, maar ja echte rickenbacker elementen klinken ook zo dus in de opzet was Ibanez toen wel geslaagd.

waren die elementjes dezelfde als deze?

AntY
12 april 2004, 15:45
zaterdag eerste optreden gehad van mn bandje :)

ging fantastisch.

ik kreeg veel complimenten over de looks van het ding, en dat ie goed door de mix kwam en zo, en over mn spel natuurlijk :)


fotos en video volgen binnenkort.

5 minuten geleden werd ik bovendien nog opgebeld, een vent had in de jaren '70 zn 4001 kapot geslagen (dat was cool toen), hij heeft de elementen, brug, slagplaat en rick naamplaatje nog liggen voor me :)

off with that hideous bridge pickup :)

Wouter J
12 april 2004, 23:22
Mocht je wat onderdelen overhouden dan hoor ik dat graag. Ik ben nog op zoek naar een slagplaat, hals element, het raam van het brug element en het brugzadel. Ik ben bereid je er goed voor te betalen. Kan ik eindelijk die 1976' er Rick die ik hier incompleet heb liggen in ere herstellen.

AntY
14 april 2004, 01:28
foto's van t optreden: http://community.webshots.com/user/antz0r