PDA

View Full Version : Rrrrrronkende bassen.



frenske
30 maart 2004, 18:27
Mag ik ook een post posten???? :???:

Oh, het werkt weer eens.

Heeft iemand een idee hoe het ronkende basgeluid te verkrijgen van het N*E*R*D nieuwe single: She wants to move. Het is bijna hetzelfde geluid als Spybreak van Proppelerheads (The Matrix soundtrack).

Ongetwijfeld is het digitaal bewerkt, maar het blijft een vet geluid! Ik vind het heerlijk. 8-)

basssssplayer
30 maart 2004, 18:45
just try a Fender P-Bassss!!!

J! 8-)

bassopotmus
30 maart 2004, 19:26
NERD is volgens mij slap, Maar die gasten zijn meester in het digitaal bewerken, dus kan van pro-tool tot live recording zijn...

Easy Rider
30 maart 2004, 22:32
Laat ik de mening dat het een geslagen Precisiebas afgemixt door twee studio-genieen is dan ook maar bijvallen.

Sommige mensen vinden dat je op een P niet kan slappen... :o :???:

Nou ben ik ook van mening dat je op iedere bass kan slappen als je je actie maar niet huizenhoog zet, maar een P-bass klinkt geslapt toch wel pretty damned funky.

EZ

MuNKeY
30 maart 2004, 23:08
rickenbacker ?

maarjah , hoe een slap daarop klinkt.... geen idee

AntY
31 maart 2004, 00:47
slap klinkt kut op een rick.

te veel mids.

basssssplayer
31 maart 2004, 01:07
Jah, maar 't is toch echt een P-bass

kijk hier maar ff:

http://boss.streamos.com/wmedia/virg001/nerd/video/fly_or_die/sat_night_live_300.asx?siteid=artistsite

J! 8-)

Venomer
31 maart 2004, 11:59
En wel gewoon geplukt, niet geslapt.

bassopotmus
31 maart 2004, 15:43
vreemd on the record klinkt het wel erg geslapt, dis niet zomaar een P-bass het een golden pickgaurd, maple neck '57...in 2-tone..GEIL (die danseres ook wel..)

frenske
31 maart 2004, 17:24
Aha één vraag al beantwoord, dan zit ik met een andere. Het ronkende geluid is ongetwijfeld een effect (gedubt en gedelayed of zo iets)!

Ben ik de enige die liever de danseres heeft dan die lekker klinkende '57 P-bass?

All Dirt
31 maart 2004, 19:18
Ik kan dat geluid heel goed produceren met mijn Warwick fortress one, over mijn trace combo met 15" speaker. Je moet gewoon keihard aanslaan niet slappen.

All Dirt
31 maart 2004, 19:19
Oh ja over dat meisje en die bas, doe ze mij beide maar. :P

Surferboy
1 april 2004, 16:05
slap klinkt kut op een rick.

te veel mids.

Valt mee....met een Rick kan je de toon van Stu Hamn echt "nailen"......(ik niet overigens hoor.... :razz: )

frenske
1 april 2004, 16:37
Ik kan dat geluid heel goed produceren met mijn Warwick fortress one, over mijn trace combo met 15" speaker. Je moet gewoon keihard aanslaan niet slappen.

Ah .... kwijl op mijn laptop. Ik had bijna een Warwick Fortress One (5-string) gekocht voor 650 euro, maar ik had te weinig geld of althans ik had het geld nodig voor andere dingen.
Oh god ... stupid,stupid, wat kan het leven toch verschrikkelijk zijn. :cry:

BramVersteeg
2 april 2004, 14:31
Warwick heerst! :P

frenske
2 april 2004, 14:37
Warwick heerst! :P

Ennuh waarom verkoop je dan je Warwick??? :???:

basswasp
2 april 2004, 14:47
Warwick heerst! :P

Ennuh waarom verkoop je dan je Warwick??? :???:
Omdat hij er 2 heeft?

Easy Rider
3 april 2004, 14:23
Tja idd gewoon geplukt zo te zien!

Dan zit er een of andere overdrive op, zo te horen een overstuurde buizenamp, of iets wat dat simuleert.

EZ