PDA

View Full Version : Vai DVD live in Astoria



marc_o
30 maart 2004, 17:00
Eindelijk de live-dvd te pakken gekregen en je krijgt wat je eigenlijk verwacht.
Nu bewonder ik Vai al een jaar of 20 en ben altijd erg onder de indruk van zijn prestaties.
Eerlijkheid gebied me toch te zeggen dat het na anderhalf uur toch wel wat verveelt hoor, pffff, het gaaaaaaaaaaaaat maar door.
Ben naar zijn show geweest in de HMH en dat was te gek....alleen, de man heeft echt geen smaak whatsoever, die kleertjes en lampjes, dat is echt lachwekkend!
Wel mooi, maar erg vaak zal ik 'm dus niet kijken....alhoewel, For The Love Of God is wel erg tof om te zien.

Embryoyo
30 maart 2004, 19:21
Offtopic: En marc_odijk zit hier ook! Geweldig!

Ontopic: Nee, niet geïnteresseerd.

Pegasus
31 maart 2004, 00:47
Offtopic: En marc_odijk zit hier ook! Geweldig!

Ontopic: Nee, niet geïnteresseerd.

Als je toch niet geïnteresseerd bent dan reageer je toch niet?

slayurrr
31 maart 2004, 01:55
Offtopic: En marc_odijk zit hier ook! Geweldig!

Ontopic: Nee, niet geïnteresseerd.

Als je toch niet geïnteresseerd bent dan reageer je toch niet?

Let maar niet op DeAtHGrInDeR MeRijN.


En over die DVD:
Ik heb er heel wat stukjes van gezien en dat zag er allemaal heel cool uit, maar ik snap je punt dat het op den duur wel begint te vervelen, want hetgene wat je had verwacht van de DVD kreeg je ook, zo is het toch!?
Het zijn toch weer gewoon de nummers die je al van hem kent etc, dat speelt toch allemaal wel mee, maar ik vind het een uitermate "goede" DVD! 8-)

schaap
31 maart 2004, 01:58
Let maar niet op DeAtHGrInDeR MeRijN.

Een grindcore fan zn naam op zn BrEeZaH schrijven :o
Is er een grotere belediging !? :-?
En over dat vervelen, dat heb ik nooit, ik vind mooi om te horen EN om te zien :cool:

marc_o
31 maart 2004, 10:38
Offtopic: En marc_odijk zit hier ook! Geweldig!

Ontopic: Nee, niet geïnteresseerd.

Ach guttegut, het pisventje heeft zijn weg naar gitaarnet ook gevonden.....
nou....welkom hoor....wanneer ga je weer weg?

Super Slinky
31 maart 2004, 12:36
Vai laat hier zien veel gevoel voor show te hebben. Het rondslingeren van zijn gitaar schijnt hij dus van Dave Weiner geleerd te hebben. Ook leuk om te weten. Ik vind vooral bassist Billy Sheenan erg goed.

Meestal kijk ik niet meer dan 5 nummers achter elkaar anders krijg ik de kriebels :D

marc_o
31 maart 2004, 13:06
Dat rondslingerverhaal en Dave weiner moet je maar niet geloven, dat deed hij midden 80-er jaren al en toen scheet dave iedere dag braaf 3 luiers vol.
Sheehan is te gek, zijn jaren met Mr. Big zijn 'm vergeven bij dezen....brrrr

Embryoyo
31 maart 2004, 21:18
Yo1!!!!1!1 hIhI LoL DuZz *OnE LuV* 4L3Z FlEx??!??!?!! HiHi *OnE LuV*

Uhm… Hoe komen mensen er op dat dit breezer taal is? Ik bedoel, Dat "Death" staat voor Death metal en dat "Grinder" voor Grindcore. En Ik TyP TrOuWeNs HeLeMaAl NiEt Zo! En uhm..? Heelveel van dat soort breezer mannekes vergeten ook vaak de Hoofdletters te gebruiken, slayurrr? In jou nickname staat trouwens ook geen hoofdletter, mannetje. :lol:

Edit: En kijk is helemaal links boven in je scherm. Dat "GitaarNet" staat ook op de zelfde manier geschreven!

Barret Wallace
1 april 2004, 10:55
Deze dvd is de beste muziek dvd uit men collectie. Gewoon een paar uur lang puur genieten van geweldig gitaarwerk 8-)

En super slinky snapte je niet dat Vai een grapje maakte :roll:

marc_o
1 april 2004, 11:05
Ik vind het gitaargeluid van Vai wel super..
Zeker als je het vergelijkt met de VHT-stack van Wiener en het boze bijtje in een jampotje van McAlpine.
Toen ik 'm live zag in de HMH samen met Lukather was zijn geluid ook al beter.

Heeft iemand hier ervaring met die versterker van Vai? Moeilijk te pakken te krijgen zijn ze in ieder geval wel, heb er vorig jaar eens achteraan gezeten en de prijs viel me eigenlijk best mee, affijn, goedkoop was ie nou ook niet, maar zat zo rond de 2000 euro voor de 100 watt combo.

Lordhar
1 april 2004, 12:51
Ik heb een Legacy 100 watt top (VL100), en die heeft mij ongeveer 1200 euro gekost om hier te krijgen. Voor info check www.carvin.nl.

Beste amp ooit, period.

Negative K3 fan
1 april 2004, 15:39
Heeft iemand hier ervaring met die versterker van Vai? Moeilijk te pakken te krijgen zijn ze in ieder geval wel, heb er vorig jaar eens achteraan gezeten en de prijs viel me eigenlijk best mee, affijn, goedkoop was ie nou ook niet, maar zat zo rond de 2000 euro voor de 100 watt combo.

ze hadden hem bij MP (duitsland) staan en ikd acht eerst dat hij vrij boutique was, dus ff spelen he :)

ik was er erg van onder de indruk, erg goede toon, echt waar, heel gedefinieerde scheur, echt een b eetje voor humbuckers ontworpen (clean kanaal) en lekker smooth maar ondanks dat enorm veel definitie. Zeker voor dat prijs kaartje is hij echt geweldig. Ik denk alleen dat je voor zwaar metal geriff een andere moet nemen, maar het is zeker mogelijk al zullen velen denken dat hij te weinig gain heeft, maar dat is echt niet zo.

Stratman70
1 april 2004, 15:44
Vertel eens wat meer over de dvd. Bijv. Is For The Love Of God net zo goed als dat hij speelde in Sevilla, tijdens The Night Of The Guitar. Ik ben nog steeds op zoek naar die video trouwens. Die vond ik beter als G3 live eigenlijk, vooral qua beeld (veel close ups van zijn gitaarspel.)

slayurrr
1 april 2004, 16:39
Yo1!!!!1!1 hIhI LoL DuZz *OnE LuV* 4L3Z FlEx??!??!?!! HiHi *OnE LuV*

Uhm… Hoe komen mensen er op dat dit breezer taal is? Ik bedoel, Dat "Death" staat voor Death metal en dat "Grinder" voor Grindcore. En Ik TyP TrOuWeNs HeLeMaAl NiEt Zo! En uhm..? Heelveel van dat soort breezer mannekes vergeten ook vaak de Hoofdletters te gebruiken, slayurrr? In jou nickname staat trouwens ook geen hoofdletter, mannetje. :lol:

Edit: En kijk is helemaal links boven in je scherm. Dat "GitaarNet" staat ook op de zelfde manier geschreven!

hI hI LoLLzZzz 0n3 lUv f0w y03 !¹¹!!!¡¡¡

En ja, ik ben een br33z4h sL4y4h fan.... Nuff said.

Embryoyo
1 april 2004, 19:31
Co0lL!!!!11

marc_o
2 april 2004, 11:47
Vertel eens wat meer over de dvd. Bijv. Is For The Love Of God net zo goed als dat hij speelde in Sevilla, tijdens The Night Of The Guitar. Ik ben nog steeds op zoek naar die video trouwens. Die vond ik beter als G3 live eigenlijk, vooral qua beeld (veel close ups van zijn gitaarspel.)

Of ie beter is dan Sevilla, weet ik niet zeker. Dat heb ik wel op video, maar dat is zelfs nog Betamax!!! (voor de echt jonge mensen, dat was ook een videosysteem met betere kwaliteit dan VHS of Video2000, maar verdween van de markt door de populariteit van VHS)
Anyway, al lang niet teruggezien dus.
Maar de uitvoeringen zijn allemaal prima hoor, als je fan bent, kun je 'm ongezien bestellen, je zult niet teleurgesteld zijn....al kreeg ik wel een Hans Klok gevoel na een uurtje, met zo'n blower op zijn wapperende haren....dat is nou niet echt cool.

Bouke
3 april 2004, 02:08
Hey,

Dvd net in één ruk uitgekeken :o en ik ga nog een keer denk ik! Ik ben van het type twee jaar lang maar 1 bandje in mijn walkman gehad (totdat die echt helemaal aan gort ging, incl. walkman) toen ik nog naar school ging een jaar of tien+ geleden. Ik weet ongeveer elke noot in Passion and Warfare te zitten dus dit is echt een DvD'tje voor mij. Cool + gaaf enzo.

Man....

Bouke

O ja, Vai Live zonder rare lampjes en wapperend haar is geen Vai. Hij mag dat allemaal, bij hem doet 't totaal geen afbreuk aan zijn muziek. Hij is de show.

Stratman70
4 april 2004, 18:25
O ja, Vai Live zonder rare lampjes en wapperend haar is geen Vai. Hij mag dat allemaal, bij hem doet 't totaal geen afbreuk aan zijn muziek. Hij is de show.

Ik heb anders een clipje gedownload van Tender Surrender, waarin hij alleen maar een saai pak aanheeft en kort haar draagt, maar die clip boeit me toch echt mateloos. Als je alleen al naar die vingerzetting van die man kijkt, dat is zo'n genot om naar te kijken. Mijn vriendin geeft niks om zijn muziek, maar komt spontaan klaar als ze ziet hoe hij zijn vingers over de hals beweegt.

Al die tierelantijn hoeft voor mij ook niet hoor, ik vind het juist wel eerder van de muziek afleiden, en dat heeft hij toch echt niet nodig.

Maar goed...hij doet maar. Het is zijn goed recht.

Lacrimosa
5 april 2004, 17:58
ik ben ook van plan om die dvd te kopen, ik heb de Alien Love Secrets dvd ook, die vink super... :wink:

Maiden Michiel
8 april 2004, 14:20
DIe is niks vergeleken bij Astoria

davinci77
8 april 2004, 18:32
Ben met bovenstaande verhaal helemaal eens! Een van zijn beste DVD's ooit. A.L.S. ook de moeite waard voor een Vai fan, maar dan meer nog de laatste G3...

Stratman70
29 april 2004, 00:15
Ik heb m nu ook. Hij is wel goed, maar die laserlichtjes aan zijn vingers en die lampies op zijn hoofd enzo hoeft voor mij niet.

sandman4justice
27 mei 2004, 20:56
Ik heb gehoord dat je een speciale dvd-speler nodig hebt voor de DVD Vai live in astoria te spelen, daarom heb ik hem nog altijd niet durven kopen. Is dit een fabeltje en kan ik gewoon op men pc spelen ofzo...

Pegasus
27 mei 2004, 23:49
Ik heb gehoord dat je een speciale dvd-speler nodig hebt voor de DVD Vai live in astoria te spelen, daarom heb ik hem nog altijd niet durven kopen. Is dit een fabeltje en kan ik gewoon op men pc spelen ofzo...

Of jij dat kunt weet ik niet, maar ik kan hem in ieder geval wel op mijn pc afspelen. Hetgeen ik inmiddels veelvuldig heb gedaan. Het lijkt mij dus inderdaad een fabel.

Lordhar
28 mei 2004, 12:35
Wanneer je de DVD koopt die werkt in jouw regio-code, dan werkt hij gewoon op je standalone DVD speler. Wanneer je DVD speler regio-vrij is werkt hij zowieso.

sandman4justice
28 mei 2004, 19:19
ja, maar overal staat erbij dat deze dvd regio 0 is en dat je een speciale NTSC-ondersteunende dvd-speler nodig hebt.

Pegasus
31 mei 2004, 21:10
ja, maar overal staat erbij dat deze dvd regio 0 is en dat je een speciale NTSC-ondersteunende dvd-speler nodig hebt.

Dan koop je de dvd toch gewoon niet?

sandman4justice
31 mei 2004, 21:19
jah, ik ben het niet zeker of ik deze al dan niet kan afspelen, en ik wil deze zo graag, er staat een nummer of 17 op!!! moet echt zot zijn...

Maiden Michiel
31 mei 2004, 21:44
Bij mij deed hij het gewoon :)

ED BOB
4 juni 2004, 19:24
jah, ik ben het niet zeker of ik deze al dan niet kan afspelen, en ik wil deze zo graag, er staat een nummer of 17 op!!! moet echt zot zijn...

Gewoon kopen. Als ie het niet doet, koop je toch een andere DVD-speler. Die dingen kosten tegenwoordig bijna niets meer. De DVD is het echt wel waard.
Ik heb volgens mij zo'n beetje alle CD's en DVD's waar Vai enigzins op staat maar dit is toch echt wel te gek. Ik heb bijna hetzelfde concert met dezelfde band gezien in de Heineken Music Hall en heb toen met verbazing staan te kijken/luisteren. Geweldig om het weer terug te zien/horen. Vai is niet alleen een geweldig gitarist maar ook een geweldig entertainer. Hoort er gewoon bij. Ook de bijbehorende DVD met backstage-dingetjes is wel grappig om te zien.

By the way... Op het einde van het nummer Bad Horses heeft ie even die witte gitaar (zonder blauwe lichtjes). Is iemand dit opgevallen? Zou hier iets in getruukt zijn?

Lordhar
4 juni 2004, 19:34
Ze hebben bij het monteren van de DVD beelden gepakt uit de 2 dagen die opgenomen zijn. Vandaar dat er af en toe 'opeens' een gitaar wisselt.

ED BOB
4 juni 2004, 19:39
Ze hebben bij het monteren van de DVD beelden gepakt uit de 2 dagen die opgenomen zijn. Vandaar dat er af en toe 'opeens' een gitaar wisselt.

Daar was ik al bang voor. Vind ik overigens wel jammer. Geeft mij iets minder het 'live'gevoel. Maar ondanks dat blijft het overigens nog steeds een geweldige DVD!

Toffe gozer
6 juni 2004, 16:46
Erg mooie DVD, mooi om te zien hoe intens Vai aan het spelen is, en ook het samenspel tussen Vai en Tony Macalpine is ook mooi om te zien en ook de solo van Dave Weiner vond ik erg goed, kortom een top DVD op 1 ding na dan, en dat is het die waardeloze bassist Billy Sheehan die denkt echt dat ie op een 4-snarige gitaar speelt i.p.v een basgitaar ,al zijn solo's zijn niet om aan te horen en nog maar te zwijgen van over zijn stem aaaaaaaaaaahhhhhhhh vooral op het nummer Blue power verneukt ie de bassolo met zijn gepiel, ik had liever een echte bassist gehoord zoals bv. Stuart Hamm, dan zo'n waardeloze bassist als Sheehan, dus een top DVD op het basgepiel na dan.

Barret Wallace
6 juni 2004, 19:30
Z'n bass stukje in Blue Powder vind ik juist wel gaaf :)
Dat hij niet kan zingen ben ik het 100% met je eens :D

Lordhar
7 juni 2004, 12:48
Waardeloze bassist als Sheehan????????

Jij hebt er verstand van........ :-?

Barret Wallace
7 juni 2004, 15:04
hehe ik denk dat hij bedoeld dat hij meer van groovy laid back bassisten houdt, ipv supervirtuoos Sheenan. Het is maar waar je van houdt he, i like Sheenan 8-) 8-) 8-)

Stratman70
7 juni 2004, 17:42
Z'n bass stukje in Blue Powder vind ik juist wel gaaf :)
Dat hij niet kan zingen ben ik het 100% met je eens :D

Ik geloof dat hij Shy Boy beter bracht als Diamond Dave zelf.

Ik heb Vai erg hoog staan als gitarist, maar mijn uitvoering van "Little Wing" is boeiender. (niet beter, vooral technisch niet, maar wel boeiender.) Dat een gitarist van zo'n kaliber zo'n uitvoering neerzet vind ik echt jammer.

Maar ik heb dat al vaker gemerkt: Vai moet niet aan blues komen en al helemaal niet in die stijl gaan improviseren. dan doet hij bij mij echt afbreuk aan zijn status van de gitarist die verreweg alle andere rockgitaristen (op Blackmore na natuurlijk :razz: ) ownt!

mr.freeze
7 juni 2004, 17:58
Bwoh, die muziek van Steve Vai is niet mijn kop thee. Hij beheerst het achterlijk snel noten spelen als geen ander, maar mooie muziek maken moet hij nog maar eens leren.
Slechts mijn mening.

Barret Wallace
7 juni 2004, 19:14
Z'n bass stukje in Blue Powder vind ik juist wel gaaf :)
Dat hij niet kan zingen ben ik het 100% met je eens :D


Ik heb Vai erg hoog staan als gitarist, maar mijn uitvoering van "Little Wing" is boeiender. (niet beter, vooral technisch niet, maar wel boeiender.) Dat een gitarist van zo'n kaliber zo'n uitvoering neerzet vind ik echt jammer.


:o :o :o :o @%@#%@#%^%@^%^!!!!!!~!!!!!! Heb je weleens goed geluisterd hoe hij die akkoorden volgt als hij over de little wing progressie soleert...
NIET BOEIEND, JOUWE BOEIENDER :o :o :x :o :o :o !!!!!$@$@@%%@ !!! GRGRK MSKSMKMKSAFKJSNFIPOEWIF WP FAHAHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAH

Toffe gozer
7 juni 2004, 19:19
Mischien heb ik mij een beetje ongenuanceerd uitgelaten over Billy Sheehan, zijn basstijl spreekt mij gewoon niet aan, ik hoor, zoals al eerder gezegd, liever een bassist zoals Stu Hamm(zijn solo op de DVD van Joe Satriani"live in San Francisco"vind ik gewoon mooier dan bassolo's in een "Billy sheenah stijl")Verder ben ik het eens met stratman dat de uitvoering van "little wing"niet erg sterk is terwijl de uitvoering van "fire"wel weer mooi gedaan is. Verder blijf ik erbij dat Billy geen goede zangstem heeft , en al zal hij beter zingen dan David Lee Roth, dan blijft het slecht want ook David Lee Roth kan naar mijn mening ook niet goed zingen, ik zie hem ook meer als een entertainer dan als een zanger.

Maiden Michiel
7 juni 2004, 19:49
Bwoh, die muziek van Steve Vai is niet mijn kop thee. Hij beheerst het achterlijk snel noten spelen als geen ander, maar mooie muziek maken moet hij nog maar eens leren.
Slechts mijn mening.

OK, wie gaat?

Barret Wallace
7 juni 2004, 19:56
Bwoh, die muziek van Steve Vai is niet mijn kop thee. Hij beheerst het achterlijk snel noten spelen als geen ander, maar mooie muziek maken moet hij nog maar eens leren.
Slechts mijn mening.

OK, wie gaat?

Niemand gewoon negeren die hap.. Ze blijven toch wel komen deze hersenloze pricks, het is een soort virus :wink:

Lordhar
7 juni 2004, 19:57
Hee, iedereen mag zijn mening hebben, ook al moet ik er erg hard om lachen :wink:

Ibanez
8 juni 2004, 22:00
Z'n bass stukje in Blue Powder vind ik juist wel gaaf :)
Dat hij niet kan zingen ben ik het 100% met je eens :D


Ik heb Vai erg hoog staan als gitarist, maar mijn uitvoering van "Little Wing" is boeiender. (niet beter, vooral technisch niet, maar wel boeiender.) Dat een gitarist van zo'n kaliber zo'n uitvoering neerzet vind ik echt jammer.


:o :o :o :o @%@#%@#%^%@^%^!!!!!!~!!!!!! Heb je weleens goed geluisterd hoe hij die akkoorden volgt als hij over de little wing progressie soleert...
NIET BOEIEND, JOUWE BOEIENDER :o :o :x :o :o :o !!!!!$@$@@%%@ !!! GRGRK MSKSMKMKSAFKJSNFIPOEWIF WP FAHAHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAH :lol: ik krijg hem trouwens binnenkort voor m'n verjaardag... kben benieuwd :)

Maiden Michiel
9 juni 2004, 10:08
You won't be disappointed.

Pegasus
10 juni 2004, 00:00
Het enige minpunt vind van de dvd ik het haar van Billy Sheehan, dat ziet er dus echt niet uit. Maar verder is het echt fantastisch.

Ibanez
10 juni 2004, 09:43
:lol: