PDA

View Full Version : marshall jcm 900 head



Ronald
30 maart 2004, 15:20
test

Ronald
30 maart 2004, 15:26
hey

ik kan 2e hands aan een marshall jcm900 head + een behringer ultrastack 4x12 cab komen voor 650 euro

is dit een goeie deal? ik ben namelijk op zoek naar een versterker voor mn 7 snaar ( zie topic versterker voor lage tonen ). ik was op jemsite forum wezen kijken omdat je daar een apart forum hebt voor 7 snarige gitaristen en die zeiden dat als je ene goedkope maar toch goeie cab voor je 7 string zoekt dat behringer wel goed is. en toen kwam ik dus die advertentie tegen op internet.

is dit een goeie top? tis een 50 watt buizenbak. mijn oorspronkelijke plan was om een line 6 spider II head te kopen met een line6 closed back 2x12 cab, en dat zou 850 zijn , dus hiermee ben ik nog duurder uit zelfs en het is denk ik minder goed spul ( kheb het nu wel over 1e hands natuurlijk he )

en die marshall is ook best geschikt voor lage tonen aangezien de gitarist van coal chamber er op speelde op hun eerste album

en 650 is nie veel. wa vinden jullie er van ?

Raffel
30 maart 2004, 15:34
dat JCM900 gedeelte klinkt goed, dat Behringer gedeelte iets minder. Maar dat is mijn mening. Ben ook niet zo'n Behringer fan...

marc_o
30 maart 2004, 15:37
Voor die prijs lijkt het me een veilige aankoop, ook als de cab niet helemaal is wat je wilt, verpatsen en boxje naar smaak aanschaffen.

doncker
30 maart 2004, 15:42
Zeker doen als de behringer de S serie is wel ( dit is met de jensen speakers , is een verschil van dag en nacht met de andere cab's) Maar voor 650 is hij redelijk goedkoop en ga je wel wat geluid kunnen vinden.

Ronald
30 maart 2004, 15:45
ja er zitten jensen speakers in ja

http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/gitaarbasversterkers/16637.jpg

dit is hem

josh.vandenberg
30 maart 2004, 16:41
Voor 7 snarig klinkt 100 watt beter.Je hebt goede ,uitstekende en matige jcm 900's .

Voor dat geld kun je je geen buil vallen

Ronald
30 maart 2004, 17:20
ja ik ken niks perfects kopen he

het beste zou zijn een mesa boogie triple rectifier en rectifier cabinet

maar ja da zit dus wel zo'n 3000 euro boven mn budget he

ik snap ook wel dat je van da geld niet het aller beste professioneelste spul kan kopen dat er is. maar ik heb nu eenmaal een absoluut maximum van 1000 euro voor mn nieuwe versterker ( het liefste nog minder ) en ik wil dus dat geld in ieder geval zo goed mogelijk besteden. dus het beste dat er voor dat geld te verkrijgen is

dat je met een buizen top van 3000 euro beter af bent en een mooier geluid krijgt da snap ik ook wel

ik wil dus weten of dit goed is in vehouding tot mijn budget. ik weet wel dat jullie allemaal heel duur spul gewend zijn maar ik ben maar een arm scholiertje die da nie ken betalen

BLOK182
30 maart 2004, 17:23
Ach, luister, die JCM900 met een behringer cab, daar zul je voor die 650 echt wel een leuke sound uittrekken. Tja, het gras is altijd groener aan de overkant, maar dit is toch ook niet mis hoor :wink:

Nielsje
30 maart 2004, 17:24
ik denk dat josh bedoeld dat je de amp goed moet testen :)

ik heb ook wel verschillende gehoord.. de een klinkt voor geen meter, terwijl de ander toch best wel goed is, voor wat ze doen dan..
als ik het zo zie aan het plaatje is het zeker een dual reverb..

in mijn opinie is de sl-x beter, zo een zou ik misschien best ooit in de verzameling willen, deze heeft een preamp buis extra en klinkt daardoor wat lekkerder.

bovendien is dat een 1 kanaals amp, met 2 master volumes :) ideaal voor solo's enzo :)

Ronald
30 maart 2004, 17:34
ach ja ik soleer toch nie :)

maar laat ik het dan zo zeggen , stel dat je in mijn positie zou staan, wat zei jij dan voor je 7 snaar kopen , die marshall met behringer , of de line 6 spider II ?

of zou je ( voor dat zelfde bedrag ) iets totaal anders weten

Nielsje
30 maart 2004, 17:41
zowiezo de 7 snaar verkopen en voor een les paul gaan met een oude 1959 :)

maar antwoord op je vraag: de marshall met 4 x 12

klinkt echt wel beter.oke die lijn6 is wel veelzijdiger.. maar je moet je maar net afvragen of dat opweegt..

maar onthou.. once you go with tubes there's no other thing to choose!

Ronald
30 maart 2004, 17:52
ja die veelzijdigheid van de line 6 is wel heel erg leuk , maar die kun je toch alleen maar optimaal benutten met een extra floorboard van 300 euro. bovendien laat je hem waarschijnlijk toch het grootste deel van de tijd in dezelfde stand staan

de marshall is bovendien buizen , enne dies nog goedkoper ook.

kdenk dat het vooral kwestie is van testen, ik zet binnekort trouwens toch dimarzios in mn 7 string dus dan klinkt de lage snaar sowieso al helderder en beter

bovendien wat beter klinkt is wel erg subjectief , de een vind dit mooier de andere vind dat mooier. ik denk dat het een kwesitie van uitprobere is

maar met die marshall ben ik met 650 , min toch wel zeker 150 euro voor mn ouwe peavey toch wel erg lekker uit moet ik zeggen

ToTaL FaKe
30 maart 2004, 21:35
huh :???:

BG 412S is tog met Jensen Speakers??
Op die foto is een BG 412H..

Ronald
31 maart 2004, 20:46
nou dat stond in de advertentie dat er jensen speakers in zaten

kheb hem een mailtje gestuurd en terug gekregen. hij zei dat hij de versterker al 2e hands gekocht had van een vriend van hem. hij zegt dat er nooit aan gesleuteld is behalve dat voor dat hij hem had de buizen vervangen zijn. hij heeft hem zelf trouwens een jaar.

de kop heeft wat krassen en dergelijke en de reverb doet het niet meer. maar de cab is nog zo goed als nieuw


eerlijk gezegd weet ik het nu allemaal ook nie meer , ik heb deze vraag op 2 forums gesteld en ik krijg echt van iedereen een andere mening :-? ik weet het zo ook nie. iedereen heeft er wel iets negatiefs over te zeggen. en ik heb ff geluisterd naar een live optreden van coal chamber ten tijden van hun eerste album, en ik moet zeggen dat da echt geen mooi geluid is.

maar wat is er dan wel goed voor mijn budget ? mischien kan ik beter vragen wat uberhaupt mijn opties zijn voor mijn 7 snaar ?

doncker
9 april 2004, 11:11
Volgens mij moet je eens kijken naar de warp 7 van hughes & kettner . Die is toch speciaal voor lage tonen gemaakt dacht ek.

Indien die deal niet doorgaat laat me dan is iets weten , kben wel geïnteresseerd voor 650 €


greets

BLOK182
9 april 2004, 11:21
Je kan ook gewoon die set kopen, en als de jcm900 scheur je niet bevalt er een fatsoenlijk pedaaltje bijkopen, doet onze zanger/gitarist ook, en hij heeft met een marshall guvnor en een ibanez tubeking toch wel een gaaf soundje.

Mark S
9 april 2004, 11:28
is dat een goede combi dan?

ik blijf het altijd een vreemd verhaal vinden, een JCM 800/900 met een scheurpedaal ervoor... :o

Phyrexian
9 april 2004, 11:32
Een boost pedaal voor het overdrive kanaal van een JCM800/JCM900 klinkt mooier dan een distortion pedaal over de clean.

Ik gebruikte destijds, toen ik m'n JCM900 4100 nog had, een GE-7 om de input van die amp te boosten en dat gaf een mooi, volle klank.

andy
9 april 2004, 14:37
is dat een goede combi dan?

ik blijf het altijd een vreemd verhaal vinden, een JCM 800/900 met een scheurpedaal ervoor... :o

Hangt van de muziek af die je maakt. Ik heb ook jaren over een JCM 800 gespeeld. Maar ik vond de scheur van de amp zelf niet voldoende voor heavy metal. Daarom had ik er ook een scheurpedaal voor hangen.

yhcmarc
9 april 2004, 14:54
ik vat het ook nog niet helemaal .. dat van die pedaaltjes, want mijn jcm800 2210 scheurt echt als een beest, en binnenkort ga ik er ook nieuwe buizen inzetten, JJ ecc83s , lekker highgain :) en JJ El34 .. ben echt benieuwd hoe hard het dan wordt ... :)

ps, ik zoek nog een extra 2210 met jcm800 1960 kast .. heb leuk ruilmateriaal

Mark S
9 april 2004, 15:05
is dat een goede combi dan?

ik blijf het altijd een vreemd verhaal vinden, een JCM 800/900 met een scheurpedaal ervoor... :o

Hangt van de muziek af die je maakt. Ik heb ook jaren over een JCM 800 gespeeld. Maar ik vond de scheur van de amp zelf niet voldoende voor heavy metal. Daarom had ik er ook een scheurpedaal voor hangen.

jaaa...ok, dit is de bekende gitaristen-spraakverwarring voor de term 'scheur' :D

ik heb zelf ook een JCM-800 gehad maar ik heb bij lange na nooit het gevoel gehad van hier moet een pedaaltje bij maar ik heb dan ook weinig (of eigenlijk helemaal geen) verstand van het zware metalengeluid

andy
9 april 2004, 16:20
Als je de vervorming van een stevige rock band wilt, dan is de pre amp van de JCM 800 wel ideaal en een distortion of overdrive pedaal overbodig.

Ronald
9 april 2004, 22:11
de gitarist van papa roach ( ja daar noem ik nu wel weer een band he :roll: ) gebruikt ook een jcm900

en hun gitaar geluid is toch wel erg strak vind ik

de gitarist van coal chamber gebruikte op hun eerste album ook een jcm900 , maar zijn geluid ( ik heb eht live gehoord ) was echt vreselijk

Guinness
11 april 2004, 22:43
De JCM 800 (en speciaal de 2203) wordt over het algemeen hoger gewaardeerd dan de jcm 900. Vooral de horizontal input modellen. Tov van de 900 heeft de 800 veel minder gain, eigenlijk een sissy gain. En klinkt de 900 veel moderner en zijn er betere cleane geluiden uit te halen (de dual reverb dan, niet de SLX) en heeft reverb. En kun je schakelen tussen clean en een brute scheur. De 800 is dus veel beperkter in zijn mogelijkheden.

Ben ik nu de 900 op aan het hemelen?


Helemaal niet.

De 800 2203 heeft misschien dan een sissy gain maar als..

als..

je er een cleane boost aan hangt, dus geen distortion of een overdrive met de drive open maar alleen de level open zodat je de voorversterker buizen gigantisch op hun flikker geeft en hem hard genoeg zet (en geloof me de 2203 gaat gigantisch hard) zodat de eindversterker gaat duwen en je een goede gitaar er aan hangt (LP standard, niet minder) dan..

dan...

hoor je een de beste zo niet de beste versterker op deze planeet. Dan begint de 800 te brullen met een geluid dat helemaal af is. Je kloten worden erbij afgeschroeid. Deze versterker heeft ballen vol testosteron.

Veel profs gebruiken deze versterker terwijl ze toch duurdere kunnen betalen. Gewoon een 2203 met een booster, en no shit, ze hebben gelijk.

Gewoon eens zelfs luistern of de versterker je bevalt. En niet kopen omdat anderen dat doen.

RaDical
14 april 2004, 19:12
Ik zou sowieso niet afgaan op het geluid wat een bepaalde band er live mee heeft, dat kan ook aan andere dingen liggen zoals de uitversterking bijvoorbeeld... je moet em gewoon uitproberen.

Jeee
16 april 2004, 01:46
Wat voor een JCM900 is het eigenlijk?
Als het een SL-X is, ga er zeker voor!

Ronald
16 april 2004, 14:03
om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee.

maarre ik heb hier eigenlijk toch nie al te veel vertrouwen meer in, bovendien moet ik heel nederland door om da ding alleen al uit te kunnen proberen. en bovendiener schijnt da ding echt ruk te klinken op lage volumes

Guinness
16 april 2004, 15:20
Om op lage volumes te spelen koop je ook geen marshall ...:-?

ieme
18 april 2004, 19:24
Gewoon kopen man!

BLOK182
18 april 2004, 20:12
Vandag de JCM900 gehoord van de zanger van mun band, op full throttle, enne, voor 650 inc cab, KOPEN!!!! Met versie buisjes en een beetje gitaar haal je der vette sounds uit hoor!

Soulflyhigh
18 april 2004, 21:37
Om op lage volumes te spelen koop je ook geen marshall ...:-?
Idd waarom koop je een head? Toch niet voor lage volumeen zo wel dan gooi er toch iets als een powerbrake tussen.

StereoX
18 april 2004, 21:54
ik heb zelf ook een jcm 900. op lage volumes klinkt het scheurkanaal niet echt lekker. vrij dof en niet direct.
dan kan je op laag volume (meestal thuis dus) er een pedaaltje tussenhangen en dan is dat probleem ook opgelost. zelf heb ik er thuis een Boss MD voor staan, en dat is goed genoeg.

maar treed ik er mee op en ik zet hem op +- half vermogen en dan brult hij de hele tent bij mekaar. ik kan er een vrij goede stevige (nu)metal sound mee berijken, ook zonder pedaaltjes, eq's en weet ik het wat