PDA

View Full Version : Versterker!!! LONDON CITY??



Frans
23 augustus 2001, 22:49
Ik ga beginnen met elektrische en wil een versterkertje kopen om tot op een klein podium te kunnen spelen( maar ook gewoon thuis), kan een nieuwe london city kopen voor
F 600 als ik er ook een gitaar koop, maar ik weet nou niet echt iets van t merk, behalve dat het van een late serie is om te kijken of er nog markt was voor dit merk, maar ik kan met mijn geld ook een andere versterker kopen, wil niet veel boven de F750 uitkomen voor de versterker. iemand suggesties? en vertel er plz ff bij waarom die.. ok?? dacht aan iets van >50 (soms wel 30, zoals vox) watt, en als t ff kan 1 of 2 12" speakers tnx

Ic3gl0vE
24 augustus 2001, 00:30
Op 2001-08-23 21:49, schreef Frans:
Ik ga beginnen met elektrische en wil een versterkertje kopen om tot op een klein podium te kunnen spelen( maar ook gewoon thuis), kan een nieuwe london city kopen voor
F 600 als ik er ook een gitaar koop, maar ik weet nou niet echt iets van t merk, behalve dat het van een late serie is om te kijken of er nog markt was voor dit merk, maar ik kan met mijn geld ook een andere versterker kopen, wil niet veel boven de F750 uitkomen voor de versterker. iemand suggesties? en vertel er plz ff bij waarom die.. ok?? dacht aan iets van >50 (soms wel 30, zoals vox) watt, en als t ff kan 1 of 2 12" speakers tnx


Ik heb een London City 10watt + gitaar(copystrat), band en kabel voor 400,- bij Meibergen in Almelo. Leuke beginnersset voor niet zoveel geld (tegenwoordig 450,-) Maar die versterker heeft 1 6" speaker, dus is denk ik niet wat je bedoeld. Het geluid kan er wel mee door (beginner versterkers zijn allemaal niet zo fantastisch) Best vette distortion uit zo'n klein kasjie

Frans
26 augustus 2001, 20:27
kweet t. lekkere distortion, maar wel een beetje duf (vind ik toch nog..) maar deze is ff wat groter hehe

Ibanez
27 augustus 2001, 20:55
Op 2001-08-23 23:30, schreef Ic3gl0vE:
Ik heb een London City 10watt + gitaar(copystrat), band en kabel voor 400,- bij Meibergen in Almelo. Leuke beginnersset voor niet zoveel geld (tegenwoordig 450,-) Maar die versterker heeft 1 6" speaker, dus is denk ik niet wat je bedoeld. Het geluid kan er wel mee door (beginner versterkers zijn allemaal niet zo fantastisch) Best vette distortion uit zo'n klein kasjie
m
maarre wat voor merk gitaar heb je dan??

Ic3gl0vE
28 augustus 2001, 14:53
[/quote]m
maarre wat voor merk gitaar heb je dan??
[/quote]

Probe.
Niet bekend, niet speciaal :wink:

anoniem
28 augustus 2001, 16:33
Hey guys,

Ik hoor nu al voor de tweede keer dat iemand een "nieuwe" London City kan kopen. Worden die dingen alweer gebouwd of hoe zit dat. Weet iemand misschien een URL waar je informatie over die bakken kunt vinden? Zover mij bekent is, worden ze al heul lang niet meer gebouwd

Frans
29 augustus 2001, 15:40
datis al een tijdje geleden, er is een nieuwe serie uitgebracht, ik weet alleen van een 100 watt (denk transistor) en een 50 watt(zeker weten buizenbak) maar dat is afgekapt omdat er niet genoeg verkocht werden. is het dan zo een goed merk?? ik kan namelijk nergens iets vinden en niemand kent t merk...
en in krommenie(voorbij amsterdam) staan er een stuk of 6... als je wil kan ik wel ff ene adres zoeken en tel.nummer..
doen??

Outshine
2 september 2001, 21:26
Ik heb een London City 10watt + gitaar(copystrat), band en kabel voor 400,- bij Meibergen in Almelo. Leuke beginnersset voor niet zoveel geld (tegenwoordig 450,-) Maar die versterker heeft 1 6" speaker, dus is denk ik niet wat je bedoeld. Het geluid kan er wel mee door (beginner versterkers zijn allemaal niet zo fantastisch) Best vette distortion uit zo'n klein kasjie


Ja sorry hoor, maar ik heb die LC 10 watt ook maar die distortion lijkt echt nergens op.

Maar tis dan ook een echte beginnersversteker.

Eko
2 september 2001, 23:52
In de jaren 70 kochten we London City omdat de originele van Marshall niet te betalen waren. De London City`s waren bijna het zelfde , goedkoper en alleen maar meer voor handen.Zo hier en daar vind je er nog wel een.De buizen zijn er links en rechts ook nog dus niets houd je tegen.
Eenmaal op temperatuur scheurt het als de hel dus mocht je vet willen dan past het bij je.

AutoStatic
3 september 2001, 17:32
Je kan dus beter een tweedehandsie aanschaffen en daar niet meer dan f400,- voor betalen. Dat nieuwe LC spul, zou er niet aan beginnen.

Frans
3 september 2001, 18:29
autostatic: waarom niet aan dat nieuwe london city beginnen... any arguments??
kzou ze graag willen horen..
en 2e hands omdat ik beginner ben??
als k eerlijk ben wil ik liever nieuw spul, dan weet ik tenminste wat er mee is gebeurd...

Frans
3 september 2001, 18:30
.Zo hier en daar vind je er nog wel een.De buizen zijn er links en rechts ook nog dus niets houd je tegen.
Eenmaal op temperatuur scheurt het als de hel dus mocht je vet willen dan past het bij je.


Maar tis geen hele buizen, volges mij zelfs helemaal transistor...

Prolific Frog
3 september 2001, 21:05
Inderdaad buizen/transistor, vandaar de prijs waarschijnlijk.

Frans
4 september 2001, 15:40
Denk datik ga proberen tussen de 25 en de 70 watt iets te zoeken, zodat ik nog wel goed mee kan horen in een band, iemand suggesties(nog steeds geen marshall->prijs + smaak)
en weet iemand een betaalbare mesa boogie??tnx frans

anoniem
5 september 2001, 13:09
Hi Frans,

Voor zover ik weet moet je niet hopen op een redelijk betaalbare Mesa?Boogie want die zijn er bij mijn weten niet. Mocht je een versterker zoeken van ongeveer 50-75 watt, dan zou je eens kunnen denken over een Sessionette 75 (twee kanalen, clean en overdrive) of een Roland Jazz Chorus.

Succes met zoeken!

BTW. ik heb op marktplaats.nl een Sessionette zien staan!

AutoStatic
5 september 2001, 15:17
Frans schreef: autostatic: waarom niet aan dat nieuwe london city beginnen... any arguments??
kzou ze graag willen horen..
en 2e hands omdat ik beginner ben??
als k eerlijk ben wil ik liever nieuw spul, dan weet ik tenminste wat er mee is gebeurd...

Goed argument, maar zelf ben ik dus iemand die dus tweedehands spul prefereert. Alhoewel ik dit helemaal niet opperde omdat je een beginner bent. Ik ben ook met nieuw spul begonnen maar omdat ik later meer begon te eisen van m'n gitaar en versterker ben ik verder gaan zoeken en tot de conclusie gekomen dat het merendeel van het huidige aanbod van gitaren en versterkers uit massaprodukten bestaan en dus ook van dito kwaliteit zijn. Ik weet ook zelf niet of het nou beter is om op tweedehands spul of op nieuw spul te beginnen. Dat is iets wat je zelf ook het beste kan bepalen. Toch blijf ik erbij dat er heel wat leuke tweedehandsjes worden aangeboden. Het scheelt je een hoop geld en vooral met gitaren kan er weinig fout zijn. Zolang de hals nooit gebroken is geweest en de elektronica in orde is dan is de gitaar op zich wel ok. Even naar een gitaarboer brengen om 'm af te stellen en vaak spelen ze dan weer als nieuw. Versterkers wordt wat moeilijker natuurlijk. Ik heb ooit een nieuwe Marshall Valvestate gekocht en weer verkocht aan een vriend van mij. Die kreeg er meteen problemen mee, bleek dat er een printplaat in tweeën was. En nu dat gerepareerd is doet dat ding nog steeds moeilijk. Al die draadjes en weerstandjes en spul, blijft gevoelig voor van alles en nog wat. Diezelfde jongen heeft laatst wel een Laney basversterker bij het grof vuil gevonden die het dus nog perfect doet. Geen pijl aan te trekken dus. Maar over het algemeen zijn die ouwe London City's veel beter dan de nieuwe, alleen qua geluid al. Die nieuwe serie lijkt me vrij cheapo. Hmmm, ga stoppen anders wordt het een heel epos....

Ic3gl0vE
5 september 2001, 15:19
Op 2001-09-02 20:26, schreef Outshine:


Ja sorry hoor, maar ik heb die LC 10 watt ook maar die distortion lijkt echt nergens op.

Maar tis dan ook een echte beginnersversteker.




ik heb een MVG100...
Maar ik ga wel een andere versterker kopen

Frans
5 september 2001, 19:14
ik heb nog nooit van een sensiontette gehoord. wat is t?? geschiedenis en geluidtint? prijs??

Outshine
6 september 2001, 11:32
K ben toevallig op zoek naar een nieuwe versterker.
Ik kan je een paar dingen vertellen:

1) Mesa Boogie kun je vergeten qua prijs.
2) tussen 25 en 70 watt zit niet zo gek veel.
ik ken wel een ibanez 25 watt 2x10 voor 350 ofzo. Maar ga je richting 50-70 zit je al gauw aan 600-800 piek. Heb laatst nog een H&K 50 watt geprobeerd voor 700 en da was nie veel.
Ik denk persoonlijk dat je die Ibanez eens moet checken (gezien je budget).
3) 2e hands moet je altijd mee oppassen, maar als je gewoon naar een grote gitaarzaak gaat (bijv. feedback), dan kun je ze ten eerste altijd testen, ten tweede koopt feedback alleen maar produkten in die ze kunnen verkopen en ten derde krijg je ook nog 3 maanden garantie.

Outshine
6 september 2001, 11:35
Op 2001-09-05 14:19, schreef Ic3gl0vE:


Op 2001-09-02 20:26, schreef Outshine:


Ja sorry hoor, maar ik heb die LC 10 watt ook maar die distortion lijkt echt nergens op.

Maar tis dan ook een echte beginnersversteker.




ik heb een MVG100...
Maar ik ga wel een andere versterker kopen


Waar ga je nu voor Marshall?
Heb gisteren nog op een 2 x 12" VS 232 gespeeld :smile::):) kwijl;

Frans
6 september 2001, 16:47
Kheb ook ff verder gekeken en ze zijn niet te betalen als je voor de versterker niet meer dan 1000 wil betalen... Andere ideeen?? gil maar wat, dan kijk ik ofk t wat vind.. O ja, kheb Godin Radiator gezien...weet iemand er wat van, afgezien van de standaard feedback commentaren en prijs..? tlijkt me wel wat als t lekkerder speelt dan strato...
Maar als iemand een idee heeft voor versterker of adres voor een oude london city... scream it to me
tnx frans

Frans
6 september 2001, 16:51
Op 2001-09-05 14:17, schreef AutoStatic:
Alhoewel ik dit helemaal niet opperde omdat je een beginner bent.

tot de conclusie gekomen dat het merendeel van het huidige aanbod van gitaren en versterkers uit massaprodukten bestaan en dus ook van dito kwaliteit zijn.

Toch blijf ik erbij dat er heel wat leuke tweedehandsjes worden aangeboden. Het scheelt je een hoop geld en vooral met gitaren kan er weinig fout zijn.

Maar over het algemeen zijn die ouwe London City's veel beter dan de nieuwe, alleen qua geluid al. Die nieuwe serie lijkt me vrij cheapo.

Hmmm, ga stoppen anders wordt het een heel epos....


Kdacht vanwege budget 2e hands, maar ik snap je nu..

Kben t denk k met je eens dat t iets te massa produktie is..

Khoop t, maar kweet niet waar en wat een goeie 2ehands versterker (te vinden) is...

En ik ben eigenlijk ook van mening dat de nieuwe london city 100 watt een beetje duf klinkt, beetje stoffig.. maar die distortion is nix mis mee...
mzls frans

Ic3gl0vE
8 september 2001, 17:54
Waar ga je nu voor Marshall?
Heb gisteren nog op een 2 x 12" VS 232 gespeeld :smile::):) kwijl;


Waarschijnlijk wordt 't een H&K Attax 100.
Ik ben ook maar een folderbezorger en dan is een 2x12 Marshall toch wel erg duur hoor (vooral die naam volgens mij)

Outshine
8 september 2001, 19:43
H&K is ook errug mooi, waar ga je die kopen??

Die 2x12" marshall kost trouwens 'maar' 999.

Eko
9 september 2001, 11:59
Frans,
Neem van mij aan dat het materiaal wat ik gehad heb in de jaren 70 echt buizenbakken waren. Samen met de 4 x 12`` kasten klonk het als een.......
Aangezien we er wel eens een buisje versleten weet ik dat er echt lampen inzaten.
Er staat er trouwens een gebruikte bij Penterman in Geesteren(Borculo).
Greetz Martin