PDA

View Full Version : Angelo vs. Rusty?



Maiden Michiel
30 maart 2004, 13:04
Interessant, zag ik op het Vai forum, het topic ging in eerste instantie over hoe snel Vai is. Kom ik dit tegen:


Thats pretty scientific In that case, I wonder how many Michael Angelo, or Rusty Cooley could do per second!

Damn good question. It might soon be answered. I'm taking weekly lessons from Rusty and he mentioned he and Michael are going to have a speed competition sometime soon whenever the music store in Houston (the Woodlands) can set it up. A computer device of some sort will check the speed... If it happens I'll make sure I take a video of it. Personally, I feel Rusty is faster, but we'll see.

Gabe


Lijkt me lachen! Ze zijn beide heel snel!!

Negative K3 fan
30 maart 2004, 13:15
rusty denkik, angelo is al oud en over zn toppunt. angelo is ook iets slordiger. MAarja, je weet het nooit he.

Maiden Michiel
30 maart 2004, 14:01
Juist, van de week nog even Time Traveller van Angelo geluisterd maar dat is toch ook wel tyfussnel hoor!

Barret Wallace
30 maart 2004, 14:31
Als beckerboy nog zou kunnen spelen 8-) 8-) 8-)

Barret Wallace
30 maart 2004, 14:32
Dan zou hij ze allemaal ownen + 8-)

Maiden Michiel
30 maart 2004, 14:45
Ook qua speed pickings? Ik weet het niet hoor...

Barret Wallace
30 maart 2004, 15:03
qua alles 8-) 8-) 8-)

Bosch
4 april 2004, 19:04
I second that Barret. 8-)

Negative K3 fan
4 april 2004, 19:38
als god in menselijke gedaante op aarde zou zijn zou hij zelfs becker 0wnen, ik vind becker trouwens behoorlijk slordig, of zon filmpje waarop hij paganini speelt moet verkeerd genaamd zijn.

Mithrandir
4 april 2004, 19:49
damn, jij vind ze allemaal slordig, ik denk dat je alleen maar oefensessies van ze luisterd.

Negative K3 fan
4 april 2004, 20:34
rusty vind ik niet slordig, vai zeker niet, en zoveel anderen ook niet. Maar kijk, je moet niet boven je kunnen gaan proberen te spelen enzo.

schaap
4 april 2004, 21:52
Man heb je rusty zn bands weleens gehoord in die filmpjes van em, dat zuigt.... En tja Rusty is misschien wel sneller maar Angelo is beter :razz:

Barret Wallace
4 april 2004, 23:30
shawn is trouwens ook sneller dan angelo en rustey, maar besides that kan hij ook nog es muziek maken. Idem met howe, gambale, kotzen etc.

slayurrr
5 april 2004, 01:42
Ik denk dat Rusty sneller is dan Michael, maarja dat zien we dan wel weer in dat filmpje als ie online is.

Maiden Michiel
5 april 2004, 09:47
shawn is trouwens ook sneller dan angelo en rustey, maar besides that kan hij ook nog es muziek maken. Idem met howe, gambale, kotzen etc.

Maar Shawn doet eigenlijk nooit puur alternaten, hij combineert alternaten met legato's, telt niet echt vind ik.

Barret Wallace
5 april 2004, 10:06
Ja, dat doet hij voor de mooie sound en dynamiek in zen spel. Ik weet wel zeker dat hij ook gewoon snel alles zou kunnen alternaten.

Braindead
7 november 2004, 16:05
tja, al een wat oudere topic, maar ik heb gisteren Michael Angelo gezien bij MP en ja, hij is snel. Hij doet er ook een vette show bij, en ik kon eerlijk gezrgd soms mijn lachen niet houden.

DIe gast doet echt alles om op te vallen. Maar hij is technisch dan ook heel goed.
Ik weet dat Rusty ook fucking snel is dus ...... misschien zelfs wat sneller.

Toevallig zag ik ook Victor Smolski spelen en zijn composities waren wel ff tien keer beter als Angelo.
Van Smolsky was ik echt onder de indruk. Supersnel, maar ook heel veelzijdig en melodieus.

Maar goed appels en peren...

Persoonlijk ga ik toch meer voor goede composities i.p.v. die overdreven snelheidsmaniakken.
:)

Braindead
7 november 2004, 16:07
dubbel

The_RockeR13
27 december 2004, 23:49
Over een paar jaar ownt Lacrimosa ze allemaal!!! :D :razz:

master of shred
28 december 2004, 16:31
Cooley = Sneller
Angelo = Betere techniek

Das Schaap
29 december 2004, 15:08
Cooley = Sneller
Angelo = Betere techniek
Dat betwijfel ik eigenlijk, zelfs Petrucci kijkt echt heel erg op tegen Cooley en had em ooit ook via via bedankt ofzo, omdat dankzij Cooley Petrucci sneller en strakker is gaan spelen. Dus kunnen we Cooley bedanken voor In The Name Of God. :roll: :P

Joe Satriani
30 december 2004, 17:57
tja, al een wat oudere topic, maar ik heb gisteren Michael Angelo gezien bij MP en ja, hij is snel. Hij doet er ook een vette show bij, en ik kon eerlijk gezrgd soms mijn lachen niet houden.

DIe gast doet echt alles om op te vallen. Maar hij is technisch dan ook heel goed.


Persoonlijk ga ik toch meer voor goede composities i.p.v. die overdreven snelheidsmaniakken.
:)

jah dat had ik nou bij speed kills
tis wel harstikke knap wat die gozer allemaal kan
maar sommige dingen zijn echt volkomen nutteloos
en het ziet er niet uit :razz: :razz:

master of shred
31 december 2004, 12:05
Cooley = Sneller
Angelo = Betere techniek
Dat betwijfel ik eigenlijk, zelfs Petrucci kijkt echt heel erg op tegen Cooley en had em ooit ook via via bedankt ofzo, omdat dankzij Cooley Petrucci sneller en strakker is gaan spelen. Dus kunnen we Cooley bedanken voor In The Name Of God. :roll: :P

Dat betwijfel ik weer ( niet het petrucci gedeelte.) Petrucci mag wel tegen Cooley opkijken maar Cooley en Angelo hebben allebei een zeer goede techniek, Cooley is vreselijk goed in sweepen en tremelo picken, maar Angelo is overal zo goed in + DUBBEL NECK. Daar kan zelfs Cooley niet tegen op :razz: Maar ik wou dat ze hun techniek anders zouden gebruiken, bijv. dan gaat Angelo ff een mooi stukje in Nou Boundries spelen ( bijv. Nou Boundries theme ) en vervolgens gaat ie weer met 200 km/h verder. :roll:

master of shred
31 december 2004, 12:08
Cooley = Sneller
Angelo = Betere techniek
Dat betwijfel ik eigenlijk, zelfs Petrucci kijkt echt heel erg op tegen Cooley en had em ooit ook via via bedankt ofzo, omdat dankzij Cooley Petrucci sneller en strakker is gaan spelen. Dus kunnen we Cooley bedanken voor In The Name Of God. :roll: :P

Dat betwijfel ik weer ( niet het petrucci gedeelte.) Petrucci mag wel tegen Cooley opkijken maar Cooley en Angelo hebben allebei een zeer goede techniek, Cooley is vreselijk goed in sweepen en tremelo picken, maar Angelo is overal zo goed in + DUBBEL NECK. Daar kan zelfs Cooley niet tegen op :razz: Maar ik wou dat ze hun techniek anders zouden gebruiken, bijv. dan gaat Angelo ff een mooi stukje in No Boundries spelen ( bijv. No Boundries theme ) en vervolgens gaat ie weer met 200 km/h verder. :roll:

Daevren
4 januari 2005, 14:38
shawn is trouwens ook sneller dan angelo en rustey, maar besides that kan hij ook nog es muziek maken. Idem met howe, gambale, kotzen etc.

Maar Shawn doet eigenlijk nooit puur alternaten, hij combineert alternaten met legato's, telt niet echt vind ik.

Hij sloeg net zo makkelijk alle noten wel aan. Legato ging hem enkel om articulatie. Trouwens waren zijn patronen zowiezo veel moeilijker te spelen dan dat wat Micheal en Rusty gewoonlijk spelen.

Ik vind niet dat je Shawn met Angelo of Cooley kunt vergelijken. Idem voor Holdsworth.

Ik moet bij dit topic terugdenken aan dat wat Micheal Angelo op zijn instructievideo zegt over langzaam spelen.

Langzaam spelen is moeilijker dan snel spelen. En het schijnt dat Rusty daar nogal slecht in is.

Das Schaap
4 januari 2005, 16:21
Dat betwijfel ik weer ( niet het petrucci gedeelte.) Petrucci mag wel tegen Cooley opkijken maar Cooley en Angelo hebben allebei een zeer goede techniek, Cooley is vreselijk goed in sweepen en tremelo picken, maar Angelo is overal zo goed in + DUBBEL NECK. Daar kan zelfs Cooley niet tegen op :razz: Maar ik wou dat ze hun techniek anders zouden gebruiken, bijv. dan gaat Angelo ff een mooi stukje in No Boundries spelen ( bijv. No Boundries theme ) en vervolgens gaat ie weer met 200 km/h verder. :roll:
Ja daar zet ik het nummer ook altijd af, bij die break en dan gaat ie weer ff sweepen. :-D

Maar ach Cooley is wel meer gericht op snelheid enzo ja, maar je hoort ook nooit iets anders van em. Maar dat geldt bij Angelo ook over het algemeen, en die dubbelnek, tja ik heb em er nooit echt veel boeiends op zien doen. Ik zie het gewoon weer als een van zīn trucjes. :roll:
Het zou ook wel een saaie battle zijn met die 2. :cool:

master of shred
5 januari 2005, 18:58
^^ volgens mij pickt hij t , niet sweepen :razz: zo doe ik t tenminste

Brianmayrulezzz
8 januari 2005, 12:39
IMHO zijn die gitaristen leuk om te zien (voor een uurtje), maar ik vind ze echt niet om aan te horen.
Het gaat hierbij om een circus, die speed kills is gewoon vet om te zien, maar je moet niet je ogen dicht doen en er naar gaan luisteren, is niet om aan te horen :wink:

Dan maar minder snel, Vai en Satch zeggen mij veel meer, daar zit nog melodie in en is tenminste nog te volgen.

Die speedbattle lijkt me trouwens wel grappig om te zien :o

Roy K.
10 januari 2005, 16:15
Ik ben er van overtuigd dat Angelo die contest gaat winnen, hij is gewoon de snelste gitarist (misschien op Francesco Fareri na, die is helemaal ziek snel, maar zijn nummers klinken echt werkelijk nergens meer naar).

Ben beniewd hoe ze dat trouwens gaan doen, gewoon nummers van hen zelf spelen of moeten ze allebei hetzelfde spelen (dat zou wel het eerlijkst zijn).

Maar Rusty is natuurlijk veel leuker om naar te luisteren. The Duel bijvoorbeeld is gewoon een lekker nummer. En zijn 4-notes-per-string technieken zijn veel indrukwekkender dan het gewoon ladder aflopen van Angelo.

Das Schaap
11 januari 2005, 16:05
^^ volgens mij pickt hij t , niet sweepen :razz: zo doe ik t tenminste
Dan hebben we het over een ander stuk. :P

The_RockeR13
11 januari 2005, 16:09
Komt die wedstrijd nog?