PDA

View Full Version : wat zijn nou goede prijzen voor gt3 en gt5?



amon
29 maart 2004, 19:48
test

amon
29 maart 2004, 19:49
ik zie op internet, markplaats, gitaarmarkt, etc. verschillende advertenties met aanbideingen mbt de bos gt's, mar de prijzen lopen erg uiteen. dat de gt6 duurder is dan de gt3 en gt5 snap ik (dat kon ik zelf ook horen), maar de prijzen van de gt3 en gt5 verschillen erg van advertentie tot advertentie; op de ene advertentie staat een gt3 te koop voor 300 euro en op een andere een gt5 voor 200 euro...

wat ik me afvraag (met de bedoeling een gt5 of gt3 aan te schaffen) wat nou een goede prijs is, wat te duur en wat een spotprijs (2dehands dus!).
verder, wat zijn de grote verschillen tussen de 3 en 5?
en moet je nog op iets letten als je er een 2dehands wilt kopen?

Speeddemon
29 maart 2004, 23:07
Gt5 is ouder, heeft een 4 tal effecten minder, maar 5 patches per bank ipv 4, en een mogelijkheid tot custom od/ds.

Normale prijs voor GT5 zou +/- 250 zijn, voor GT3 ook 250-275. Minder dan 225-200 is spot prijs.

BartL
29 maart 2004, 23:45
Hmmm, er staan een paar gt-5's op marktplaats.nl. Op deze paar zijn er al bedragen van 300 euro geboden. GT-3 ligt meer rond de 225 - 250 (wat biedingen betreft...ik weet niet wat een nette prijs is. Ik heb zelfs geen idee wat ze nieuw hebben gekost :-? , zal wel een euro of 400 / 500 zijn geweest right?)

Nielsje
29 maart 2004, 23:53
Hm..

dat aantal effecten minder zou iik het verder niet om doen, grote voordeel van de GT 5 is dat je het 'pedalenbak' idee krijgt..dus als je niet te veel effecten gebruikt (zoals ik ) zou je mooi 5 verschillende effecten of combi's onder 1 bank kunnen plaatsen..erg handig.

ik hou zelf van losse pedalen (is volgens mij nu algemeen bekend) maar eerlijk moet ik zeggen dat de GT5 de enige is waarvan ik heb over wogen hem ooit aan te schaffen (kon hem toen krijgen voor 700 gulden)

Speeddemon
30 maart 2004, 11:38
Nielsje, same here.
Heb 4,5 jaar lang de GT-3 gehad, maar ben eind 2002 overgestapt op analoge pedalen (toen nog 3, nu 10 :o )

1 multi-fx unit die me tijdens die overgang nog wel intrigeerde was de Digitech RP20 (grote gouden bak). Die pre-amp sounds (met pre-amp buis maar ook SS) klonken ERRUG goed.

Nielsje
30 maart 2004, 17:18
ja idd..

dat zijn zeker die oude digitech bakken met 12 pedaaltjes en een expressie pedaal :)

die zijn gaaaf

amon
30 maart 2004, 19:30
ok, dus een gt5 voor 200 euro, is een spotprijs?
dan heb ik een spot-aanbieding)


waarom (overstap op) kleine pedaaltjes van jullie? ik heb er nou 3 en zat ook erg te twijfelen of ik het nou gewoon bij losse pedaaltjes houd of pedalen verkopen en gt* aanschaffen.
nadat mn gitaarleraar me wat dingen had uitgelegd over zijn gt5 wil ik daar nu toch voor gaan, maar ik hoor graag waarom jullie toch naar die losse pedaaltjes terug gegaan zijn. om echt specifiek DAT geluid te krijgen wat je wilt?

Nielsje
30 maart 2004, 19:33
juist, jij hebt het goed

een los pedaal vind ik meer gedefineerder (de betere dan)

een multi FX geeft overal een benadering van (vox wah, germanium fuzz, analoge tapeecho)..

een los pedaal is gewoon het 'echte' werk en klinkt gewoon voor die toepassing vaak gewoon beter

neemt niet weg dat multi FX voor het geld veel waar is en ook ideaal wanneer men in een coverband speelt

maar doe mij maar losse shit

ziet er ook veel stoerder uit lekker puh :razz:

BLOK182
30 maart 2004, 19:58
Ik heb nu een tijdje een GT6, en hoewel het helemaal geen slecht ding is, begin ik nu toch wel te neigen naar losse (boutique-kwaliteit) pedaaltjes :oops: Niet dat die GT6 zo slecht is hoor, maar het enigste wat ik echt gebruik is de wah en af en toe de tremolo/chorus, en ik heb het idee dat dat analoog van een goed merk toch wel wat lekkerder klinkt.

amon
30 maart 2004, 20:42
@nielsje:
ik snap je helemaal, dat waren dus ook de redenen dat ik zo twijfelde, maargoed, ik speel nu zo'n 6,5-7 jaar, in bands gezeten, nu weer op zoek, maar ik denk dat het voor op podium ook handiger is... als je met losse pedalen van distortion naar distortion wil, moet je 2 dingen indrukken (ene uit, ander aan). verder vind ik het wel leuk om zelf losse dingen bij elkaar te schrapen (en ziet er idd veel leuker uit), maar de prijs van een paar pedalen bij elkaar zal veel meer zijn dan een gt5 voor 200 (net afgepingelt naar 185)...


die losse pedalen, das iets om voor te sparen per pedaal en die komen later wel, als ik de gt5 beu ben of mn eigen sound beter wil uitwerken en meer van allerlei effecten weet!

Nielsje
30 maart 2004, 20:56
een gt 5 is wel onwijs handig met een jamsessie ofzo

waar je niet zoveel ruimte hebt... in pluggen en klaar
een complete pedalenbak + buizenkast installeren is ook niet alles...

Speeddemon
30 maart 2004, 23:24
en sowieso voor 185 :o
GT5=makkelijk hanteerbaar, presets, veel keuzemogelijkheden
losse pedalen=sound, mojo

Ik ben best een uitzondering, aangezien ik in een funk/soul/disco coverband zit met losse (vintage) pedalen, terwijl juist in die hoek men eerder neigt naar multi-fx of modelling amps.