PDA

View Full Version : trem vastzetten



idno
29 maart 2004, 10:22
test

idno
29 maart 2004, 10:23
op mn rg7420 met lo-trs7 trem wil ik graag de trem 'vastzetten' omdat ik m toch nooit gebruik. Kan dit door wat veren toe te voegen?
zelf denk ik van niet, omdat je dan de trem naar achter/onder trekt en zo je snaren spant.
Is het nog op een andere manier mogelijk?

AntY
29 maart 2004, 10:30
blokje hout onder de trem

idno
29 maart 2004, 14:28
:) maar dan zit je toch met je stemdingen (je weet wel bij een Floyd Rose, die boutjes die je aandraait op je trem, om je gitaar te stemmen) deze drukken een soort metalen staafje naar beneden waardoor je snaar strakker of minder strak komt te staan. Deze zitten dus niet op dezelfde hoogte, of maakt dat niets uit.

idno
29 maart 2004, 14:29
:) maar dan zit je toch met je stemdingen (je weet wel bij een Floyd Rose, die boutjes die je aandraait op je trem, om je gitaar te stemmen) deze drukken een soort metalen staafje naar beneden waardoor je snaar strakker of minder strak komt te staan. Deze zitten dus niet op dezelfde hoogte, of maakt dat niets uit :-?

Swan
29 maart 2004, 14:33
finetuners heet zoiets
je moet dat hout aan de onderkant er instoppen...waar de veren zitten, maakt dus nix uit

idno
30 maart 2004, 08:53
:oops: oh ja, finetuners, ik was de naam ff kwijt :)

maarehh, hoe moet dat stuk hout erin dan en op welke plaats

Nielsje
30 maart 2004, 08:57
dat zegt ie net

aan de onderkant, waar je veren zitten.


een blokje hout tussen de trem en de body, zodat je hem blokkeert in een bepaalde richting.
plaats je hem bij de veren, dan zal je trem alleen nog maar omlaag kunnen
plaats je hem aan de andere kant, dan kan ie alleen nog omhoog.

Arnie
30 maart 2004, 10:04
Ik heb er 1 veer in laten zitten en een blokje er achter gedaan. Werkt heel goed, het stemt fijner en de sustain is bij mij iets beter.

Aangezien je de trem dan toch niet meer gebruikt kan je die veer het beste ook nog "dempen", dan hoor je die ook niet meer. Heb ik gedaan met een soort schuimrubber. Het is t zelfde spul als wat aan de onderkant van muismatten zit. Gewone watten zal ook wel werken.

Nielsje
30 maart 2004, 11:22
waarom koop je eigenlijk een gitaar met floyd rose als je het kreng toch niet gebruikt?

BLOK182
30 maart 2004, 11:54
Misschien een fijne nek of sound ofzo? Maarre, idd, een blokje hout onder de tremolo en dan de veren lekker aandraaien zou genoeg moeten zijn om die tremolo stevig vast te kunnen zetten.

Laurens314
30 maart 2004, 15:29
Heb destijds 2 munten er tussen geklemd. De trem veren waren sterk genoeg om ze vast te houden. Speel al 2-3 jaar zo (op en Charvel Charvette), en als ik ze nodig heb dan weet ik alsnog waar is 2*2pence tevoorschijn van kan halen :).... Ik zou in ieder geval iets stijfs (hout/metaal) gebruiken ipv rubber, ivm acoustic demping van het geheel

Akira
30 maart 2004, 16:39
je kan ook bij www.rockinger.com een "backbox" bestellen.
Ik heb dit gedaan op advies van Fred Dons.
Morgen krijg ik ze binnen, dan kan ik er meer over vertellen.
http://www.rockinger.com/database/pics/16060.jpg

idno
31 maart 2004, 09:38
Tja, die FR heb ik gekozen, vanwege het ontstemmen van de gitaar. op mn Squier Stratje had ik daar best wel last van en nu is het een heel stuk minder. Maarja, ik ben nooit een gebruiker geweest van een tremolo, dus hij zit er voor de rest voor Jan L*l op :lol:
Het probleem is, als ik een beetje te hard demp, dat ik dan mn tremolo indruk en mn toon omhoog gaat. In die richting moet ik m dus blokkeren. Maar omdat ik dat ding toch helemaal niet gebruik, leek het me gelijk wel handig (als ik toch bezig ben) om m helemaal vast te zetten :wink:

Heeft er niet iemand foto's ofzo van zijn/haar oplossing, dan zou ik wat af kunnen kijken :razz:

BartL
31 maart 2004, 15:32
...even een ander vraagje, wat ook in deze catagorie thuishoort :razz: ;
Het 'pookje' (stangetje van de tremolo) is kapot. Waar kan ik een nieuwe krijgen & wat zou dat kosten? :-D Als het te duur is, dan hoef ik het nie persee...gebruik hem op zich niet, maar een complete gitaar is altijd leuker :)

sash
31 maart 2004, 16:09
Misschien een fijne nek of sound ofzo? Maarre, idd, een blokje hout onder de tremolo en dan de veren lekker aandraaien zou genoeg moeten zijn om die tremolo stevig vast te kunnen zetten.

Floyd Rose en fijne sound? Door die gigantische ruimte die dat ding nodig heeft hou je haast geen sound meer over.

Static-M
31 maart 2004, 16:53
@BartNL: breinaald verbuigen ofzo :D
@idno: ikzelf heb een blokje hout onder de Floyd gezet, als je de gitaar omhebt zit het blokje uiterst rechts onder de floyd in t gat, was een kwestie van een blokje goed op maat maken, de floyd divebomben en dan eronder frutsen. Vervolgens afdekplaat loshalen, extra veren erbij en je trem wordt stevig tegen t blokje aangetrokken. Klaar!

Vexx
31 maart 2004, 17:14
...even een ander vraagje, wat ook in deze catagorie thuishoort :razz: ;
Het 'pookje' (stangetje van de tremolo) is kapot. Waar kan ik een nieuwe krijgen & wat zou dat kosten? :-D Als het te duur is, dan hoef ik het nie persee...gebruik hem op zich niet, maar een complete gitaar is altijd leuker :)

Voor een gewone strat kan je geloof ik gewoon een tremolo-arm kopen bij Vox Humana.

De website is http://www.voxhumana.nl

@sash: het geluid van een gitaar wordt niet alleen bepaald door de brug die erop zit. Het kan ook zijn dat je de hout/pu combinatie gewoon goed vindt...

idno
1 april 2004, 13:03
ik zou bijna zeggen: je kan die van mij krijgen, want ik kan m straks toch niet meer gebruiken :P maar ik houd m liever zelf :D

idno
1 april 2004, 13:04
ik zou bijna zeggen
je kan die van mij krijgen, want ik kan m straks toch niet meer gebruiken :P maar ik houd m liever zelf :D

idno
1 april 2004, 13:04
ik zou bijna zeggen
je kan die van mij krijgen, want ik kan m straks toch niet meer gebruiken :P maar ik houd m liever zelf :D