PDA

View Full Version : Voor de niet beginners (sorry), wat was je eerste gitaar



Dirk_Hendrik
20 maart 2002, 19:54
In het kader van mijn "wat was je eerste" topics:

Wat was je eerste dus. Let wel, dit is het Electrische gitaren forum dus geen acoustisch. Open dan zelf een topic.

Mijn eerste:
Een Cimar Strat kopietje in mooi Sunburst met een massieve body en esdoorn toets. Gekocht voor (ik geloof) 125 gulden en gelukkig heb ik gem nog steeds. Hij is nu wel grijs.... van het stof

Peter_1
20 maart 2002, 20:05
Een Musima stratocaster copy voor zo'n 400 gulden geloof ik. Nu 21 jaar geleden. Ik moet zeggen heel soms speel ik er nog op. Heb in de tussentijd wel andere elementen geplaatst.

episua
20 maart 2002, 20:09
Een TCS witte strat kopie, die ik gelukkig niet meer heb.

sebass
20 maart 2002, 20:21
Een probe stratocaster. Ik gebruik hem nu nooit meer want hij speelt niet echt comfortabel.

Dila
20 maart 2002, 20:27
een strat-copy, geen idee van welk merk want de vorige eigenaar had m helemaal vol met stickers geplakt.

Ic3gl0vE
20 maart 2002, 20:51
Op 2002-03-20 19:21, schreef sebass:
Een probe stratocaster. Ik gebruik hem nu nooit meer want hij speelt niet echt comfortabel.


die heb ik ook, brug verlaagd en alles nu speelt 'ie wel redelijk, maar ontstemt veel te snel en alles :smile:


Bijna iedereen begint trouwens met een strat-wannabee gitaar :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ic3gl0vE op 2002-03-20 19:52 ]</font>

Kitaarhiero
20 maart 2002, 20:58
eh... een Gerinez the Paul, geleend van m'n oom (onbepaalde tijd), cool ding, 2 humbuckers, chickenhead switch, 1 volume 2 tone controls.

Dirk_Hendrik
20 maart 2002, 21:15
Bijna iedereen begint trouwens met een strat-wannabee gitaar

Blijbaar de enige betaalbare budgetgitaren??

Gelukkig nog geen positive berichten gezien over een "the Animal" strat-would be van 60 euro

lars
20 maart 2002, 22:09
daar komen ze :smile:
k heb 2 animal les pauls gehad, beide ook weer verkocht voor 300 piek. de eerste zoog paal, 2e klonkt best goed, maar dat is relatief natuurlijk, ik speel nu op een gibson blueshawk. er zit denk ik een hoop verschil tussen bagger gitaren onderling, er zal er best welles eentje tussen zitten die goed is.
van die goeie animal waren de inlays en de bindings stukken mooier dan van een 10 keer duurdere gibson die dingen zijn echt slecht afgewerkt tegenwoordig.... maarja geluid hè....

eerste gitaar was een pearl telecaster trouwens

Sj03rd
20 maart 2002, 22:14
Eerste gitaar: Squier stratocaster..

zwart met witte slagplaat maar die heb ik al verkocht.

Robbert
20 maart 2002, 22:31
Dat is toevallig, mijn eerste electrieken gitaar was ook een zwart Squier.

Heb hem nog steeds, echter met een andere slagplaat. Behalve slechte frets, slecht afgestelde brug, is er niets mis met deze gitaar.
Als ik weer eens wat geld heb, en mijn huidige strat terug is, dan zal ik deze ook eens een beurt laten geven :smile:

Robbert

sash
20 maart 2002, 22:49
M'n eerste gitaar was een Sunn Mustang strat, die ik nu helemaal heb aangepast, een andere goedspelende(!) hals, fender elektronica en een linkshandige brug. Ziet er tof uit en speelt fantastisch.

gangsta
20 maart 2002, 22:58
mijn 1e was een ibanez stagestar ook een stratkopie. 2x single coil + 1x hum.
echt een superkutgitaar.

Wolverine_nl
21 maart 2002, 11:17
Mijn eerste gitaar was een Animal Les Paul (zwart), ik heb 'm nog voor nostalgische redenen denk ik :smile:

Dionyios
21 maart 2002, 12:05
Mijn eerste (en huidige) gitaar is een Epiphone Les Paul Standard. Heb 'm in september van 2001 gekocht, dus heb 'm bijna een half jaar. Voor een 1e gitaar is dit best wel een prijzige vind ik, maar doordat ik eerst 1,5 jaar op een spaanse gitaar heb gespeeld wist ik zeker dat ik er serieus verder mee wou. En dus heb ik gelijk een (naar mijn mening) goeie gekocht...(er zijn natuurlijk altijd betere).
Dennis

Sandman
21 maart 2002, 12:36
De mijne was/is nog steeds een Vester stratcopy.
Volledige naam Vester Traditional Series, maar die zijn puur voor de liefhebber. :grin:

PeArLjAm
21 maart 2002, 12:38
Mijn eerste gitaar was een takamine g-series spaanse gitaar, was echt een relaxt ding ik speel er nu nog vaak op.

Pee
22 maart 2002, 18:24
ik ben geen beginner en heb toch nog altijd een akoustische. ik ben aan het sparen....

waarom alleen niet beginners?

mr. Marc
22 maart 2002, 18:39
Op een ouwe fiets moet je het leren. Mijn eerste gitaar was een acoustische van het merk Regent (of zoiets) met elektrische gitaarsnaren. Gitaar was eigenlijk van m'n oom. M'n vader had ook nog een half uit elkaar gevallen Egmond en toen ik erop ging spelen viel ie helemaal uit elkaar. Heb alleen de klankkast nog.

Eagleferry
29 maart 2002, 15:40
Mijn eerste: Een Prince (een merk, niet zo'n tafkap-ding) gitaar van f 250,-.

Nesker
29 maart 2002, 18:13
de yamaha pacifica 812, dat was mijn eerste gitaar

dennie2002
29 maart 2002, 18:44
Mijn 1e : een squier strat , rood met witte slagplaat :smile:

ekkerman
29 maart 2002, 22:14
een heel onbekend merk vermoedelijk 5 e hands en misschien zelfs door iemand zelf gebouwt en geuss what ? ik heb um nog !!

lupoloco
30 maart 2002, 18:55
mijn eerste gitaar (zo'n acht jaar geleden) was een akoustische, van het merk cuenca!?, ik heb deze nog altijd en speel er soms nog op.

stinkhippie
30 maart 2002, 19:49
een rode Washburn Mercury MG-44, strat model, met afgeknapte tremolo-pook en kieren in de zijkant van de hals en afgebladderde toets, uitgerust met 0.11 en een onverdragelijk hoge actie. Ik speelde letterlijk het vel van me vingers en het bloed uit me toppen. Ondanks dat een supervet geluid.

Ramses
1 april 2002, 11:02
Een Yamaha pasifica 112 naturel finish waardoor de houtnerven heel gaaf zichtbaar zijn. Speel lekker en goed geluid naar mijn mening. blijft ook zeer goed in stemming. Toch, naar mijn mening, een van de beste low-price strat copies die tegenwoordig te koop zijn. Geloof dat ze nog te koop zijn....toch.

Sarah
5 april 2002, 16:45
Mijn eerste (en huidige) gitaar is een zwarte Squier stratocaster, ook met een witte slagplaat. Erg goedkoop aangekomen, m.a.w. gekregen! Volgens mij is er voor die prijs geen betere.

Groetjes!

SchaapOpJeHoofd
5 april 2002, 16:57
Eerste gitaar was een Mexicaanse Stratocaster. Ik kreeg van iedereen te horen dat ik beter voor kwaliteit kon gaan ook al zou dat enigszins prijzig zijn. Heb 'm gekocht en nooit spijt van gehad. Speelt lekker, goed geluid. Is trouwens nog steeds mijn enige elektrische gitaar :smile:

zZoRgO
10 april 2002, 23:55
mijn allereerste gitaar was een spaans klassiek gitaartje...
mijn eerste electrische was een epiphone les paul...

ik zou geen van beide ooit wegdoen!

R
11 april 2002, 12:31
Mijn allereerste electrische gitaar was een Maya Les Paul custom (helemaal zwart). Nieuw gekocht in 1976. Zoals vele van jullie aangeven moet je je eerste gitaar nooit meer wegdoen, zoals ik wel heb gedaan en al jaren spijt van heb.

Overigens heb ik de maya weggedaan voor een echte Gibson Les Paul Custom, ook uit 1976. Dus verdrietig over die vervanging ben ik natuurlijk niet geweest. Puur sentimenteel.

Elmer
12 april 2002, 22:42
mijn eerste was een zwarte squier straotocaster ik haate deze gitaar vreselijk (is ook niks meer van over)
Ik heb nu een epi limetid edition bevalt me goed

Maar ik ben nu bezig een gitaar uit lose onderdeelen te bouwen dit wordt een droom gitaar!!!!

BLOK182
12 april 2002, 22:50
Mun eerste plank was een rode squier, voor 300 piek gekocht. De naam plank kwam hierbij echt van toepassing, ik had pasgeleden nog zo'n ding vast, je tilt je een hernia en het speelt voor geen meter, maja, je moet ergens mee beginnen......

freddynl
12 april 2002, 23:23
Wat leuk dat er een Nederlandse guitaar site is, daar had ik dus echt geen idee van.
Daar dit mijn eerste post is zou ik zeggen hallo allemaal .Ik heet Fred en speel wat guitaar voor mijn hobby.

Mijn eerste guitaar;
Een zeer goedkope acoustische (merk onbekend)met stalen snaren waarop ik heb leren spelen zo'n 36 jaar geleden.(tja ik ben al iets ouder als de meeste hier.)
Gekocht van mijn krantenwijkje.Binnen enkele weken had ik er ook nog een goedkoop schaller element opgezet (zo'n vooroorlogse met keramische element) zodat ie kon worden aangesloten op een oude radio (met nog van die rode buizen erin..hebben de meeste van jullie vermoedelijk nog nooit gezien.:grin:)

Mijn tweede guitaar;
Die kwam al vrij snel want ik ging in een popgroep spelen :smile:.
Een eko met drie keramische elementen.
(een plank, een beetje fender jazzmaster model)

Mijn derde guitaar;
Een Hoffner , ook een plank , leek wat op de fender stratocaster.

Mijn vierde guitaar of eigenlijk 3a, want de hoffner had ik nog..
Een semie-acoustische Welson (archtop model)
Altijd spijt van gehad dat ik deze weggedaan heb..:sad:

Mijn vijfde en nog steeds in mijn bezit;
Een Gibson SG van 1968, welke 10 jaar achter elkaar optredens heeft doorstaan en nog steeds in excellente conditie is.

Tja hierna zijn er nog veel bijgekomen en heb ik bijna niks meer weggedaan..

Fred

demonite
13 april 2002, 12:00
waarom om alleen voor niet beginners? eerste gitaar is toch juist voor beginners? je gaat mij niet vertellen dat je pas als "ervaren" gitarist je 1e gitaar koopt?

mij 1e was een hyundai (of all things) (2e hands) zag eruit als elke standaard electrische gitaar, maar met 1 humbucker ipv single coils..
Zelf mee lopen prutsen en klooien en uiteindelijk maar weer verkocht..

pimmetje
13 april 2002, 12:14
Eerste gitaar was een akoestische Ibanez stalen snaren. M'n eerste electrische was een Fender Strat. Staat nog steeds mooi te zijn tussen z'n concurenten, maar heeft al jaren geen podium of bandlid mogen zien... zelfs geen nieuwe snaren :smile:

moretel
13 april 2002, 20:32
Ik kocht als eerste gitaar een Framus Nashville een loodzwaar ding, samen met een H &amp; H versterker.
Volgens mij ben ik indertijd (1979)een beetje opgelicht, 1000 piek voor het setje (tweedehands betaald), maar ja ik wou zo graag een elektrische gitaar en niemand die me even in kon lichten.
Ik heb hem gekocht bij Ronald Suiker in Den Haag, misschien herkent iemand dat.

rene2
16 april 2002, 11:35
mijn eerste gitaar was een Hondo (strat model)gekocht van een vriend in 1975, toen kwam ik erachter dat als je links bent de snaren verkeerd omzitten. De versterker was een National(transsistor) met ingebouwde tremolo.

El Drecko
16 april 2002, 11:37
Een Westone Thunder I

aztech
16 april 2002, 21:45
Mijn eerste gitaar was een tweedehands Squir Stratocaster met een humbucker en 2 single coils, en een Floyd Rose brug...heel leuk zo'n ding, alleen het snaren vervangen..wat een karwei! Heb het ding ingeruild voor een echte... :smile:

klepton
18 april 2002, 03:58
Mijn eerste was een Hondo 2(rechtshandig, zef omgebouwd), Gibson immitatie. Ik heb hem de afgelopen week ingeruild tegen een nieuwe linkshandige stagg (fender telecaster immitatie)Ik vond dat het eens tijd werd voor een echte linkshandige gitaar. Ik heb altijd mijn gitaren om moeten zetten en dat gaat toch ten koste van het geluid. (plaats van elemanten en zo..)

Neals
18 april 2002, 13:44
Mijn eerste was een yamaha EG112 waar helaas nix meer van over is, en heb nog steeds geen opvolger wegens geldgebrek.

&lt;offtopic>
Ben momenteel mijn techniek aan het bijschaven op een acoustische bij gebrek aan beter
&lt;/offtopic>

Okkehel
21 april 2002, 22:11
een cheap ass Ibanez van 550 gulden...Maar kheb dr veel plezier van gehad...

plukker
31 mei 2002, 23:42
Mijn eerste was een zwarte epiphone les paul standaard. Deze heb ik later ingeruild voor een "echte" gibson les paul standaard cherry sunburst. De standaard heb ik daarna weer ingeruild voor een LP standaard + . Spijt!!!!! Niet van de standaard +, die heb ik nog steeds, maar ik had de standaard gewoon moeten houden. Toen kocht ik er een sg bij en nu, 11 gibsons later, doe ik het toch maar wat rustiger aan.

Bins
1 juni 2002, 01:55
11 Gibsons!!! Holy crap! Ik zou mijn rechterarm geven voor ook maar 1 Gibson (...no wait...that wouldn't work)

Anywayz, mijn 1e elec gitaar was een 2e hands Hohner Rockwood (strat model) Ik heb em nog en ben em aant opknappen voor mijn vriendin. Kostte me destijds 125 gulden :smile:

Nu heb ik een epi sg ,das echt mijn kindje, die speelt zoooooo lekker.

Unforgiven
1 juni 2002, 02:13
een no name piece of shit :grin:

Davinci
1 juni 2002, 09:57
Een Maya Les Paul sunburst voor 200 piek.
22 jaar geleden gekocht bij wijlen Herman van Keeken Music Hilversum. Ik heb hem nog steeds!

nilfisk
1 juni 2002, 11:12
Mijn eerste waren een Epiphone Les Paul Standard en een zwarte yamaha. Had het geluk dat me vader die al had staan voor mij

The Edge
3 juni 2002, 11:34
Ik had een rood zwarte rockwood strat. model gitaar voor 350 gulden

Bouke
3 juni 2002, 21:22
Een vaag merk imitatie Gibson Explorer. Wat ik me nog herrinner van het rood.sunburst apparaat is dat 'ie licht speelde. Ingeruild op een Ibanez RG140. Nog altijd spijt van... Was wel een onhandig ding, want je kon 'm niet neerzetten. Dus zelf maar een plexiglas muurhaak voor gemaakt.

Voor de Ibanez een gepolijste aluminium slagplaat gemaakt. Staat goed op een zwarte body... Heb ik dus nog steeds

Daarna een Epiphone Les Paul goldtop. Leuk ding wel, heb ik dus ook nog, maar number one is nu een flets gele Fender Strat '70 Reissue en die is pas lekker!

Bouke

Oh ja, doe nooooit je eerste gitaar weg!!

Ic3gl0vE
3 juni 2002, 22:35
een Explorer ruilen voor een RG?
explorers zijn vet mooi en een RG heeft iedereen al..,. zonde man, en nou ga ik ervan uit dat zo'n rg140 ook geen vet geluid kan hebben (de rg270 is ook een baggerding...)

Bouke
3 juni 2002, 23:13
tja... ik weet 't, stom dus... Ik zal nooit meer m'n eerste gitaar inruilen (??).

De RG140 is eigenlijk een simple strat. Nu, jaren nadat ik em kocht, snap ik wel waarom ik deze niet lekker vond spelen: hij stond ietwat idioot afgesteld, maar wist ik veel... Nu heb ik er wat aan geklust en speelt ie wel aardig, maar er moeten toch echt andere elementen in voor een leuke sound...

Bouke

baxteen
3 juni 2002, 23:30
een echte Hondo II Professional, geschroefde hals LP kopie. Doet het nog steeds. goeie output (lees hard en regelbaar). Boze tongen beweren dat Hondo er ook wel eens DiMarzio's in liet keilen, maar daweekniezeker. We praten nu bytheway over 1985, kop ingescheurd, 1 potmeter is half in de kast verdwenen (incl enorme deuk). Op http://www.baxteen.nl staat hij vast nog wel ergens op een foto, schat ik

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: baxteen op 2002-06-03 22:31 ]</font>

alhambra
4 juni 2002, 10:17
Een fender stratocaster (zo'n aziatische prul) heb er niet lang op gespeelt, was er niet echt tevreden over heb daarna een westone aIII gehad en baal nog steeds dat ik deze heb ingeruilt.

baxteen
7 juni 2002, 23:29
voor de wat minder ervaren, maar wel up and coming gitaristen, die hun spaargeld cq studentenbeurs, soldij of wat dies meer zei willen omzetten in snarenplanken die net iets 'beter'zijn:

VERKOOP NOOIT JE EERSTE GITAAR !!!!!!

Echt, je eerste vriend/vriendin, kun je vergeten, heeft over twintig jaar toch een bierbuik/megareet,...
je eerste kater, ben je al vergeten.
je eerste keer, was echt niet super...

dat is je eerste gitaar misschien ook niet,
maar man/woman. Hou die axe, verzeker 'm, bescherm 'm als je dochter, want anders.....

Thomasvv
11 juni 2002, 00:36
Mijn eerste gitaar was een Yamaha PAC112X als ik het goed heb.

Op zich een prima gitaartje, zeker voor de prijs waar ik m voor gekocht heb, maar vooral de brug en de elementen zijn bud.. de rest is best OK.

3 maandjes geleden heb ik 'm verkocht, nadat ik vorig jaar zomer mijn nieuwe liefde heb aangeschaft: een rooie Gibson LP studio

Pickslide
11 juni 2002, 14:01
een aria pro II, ja echt een beginners gitaartje strat rip-off.

stuiter
30 juni 2002, 22:27
pffff, ff denken, volgens mij was het een strat-copie van Aria geloof ik, had ik voor 250 gulden gekocht met een klein versterkertje, hij staat nog steeds boven maar veel doe ik er niet meer mee

Anders Destium
30 juni 2002, 23:28
Misschien tij om een Squier-strat in het zwart splintergroepering op te richten, ik heb 'm destijds gekocht en een jaar later voor evenveel "geruild" (toen ik hem kocht zat er verder een versterker-shite ding bij), tegelijkertijd een super mooie Ibanez RX custom 2e hands gekocht om de hardhouten top en parelmoer slagplaat (ik ben nog steeds verliefd), nu inmiddels toe aan mijn vierde elektrieke (wordt een plaatje)

michielleke
1 juli 2002, 00:06
Mijn eerste gitaartje was een jackson, special paint. Zijn er maar 1000 van gemaakt.

Raffel
1 juli 2002, 10:59
EKS technology model onbekend. Men wil hem niet eens meer terug in de winkel waar ik hem kocht. Dus ik heb hem nog steeds. Ding heeft toch een geweldige neck, en een ongeevenaard geluidje van de combo tussen nek en brug pickup. Maar nu gebruik ik hem alleen voor het uitproberen van rare tunings.

2muchcoffeeman
1 juli 2002, 14:20
..een ibanez firebird voor 300 piek..
en later weer verkocht voor 200 piek. stom stom stom stom stom..

nyc-kid
1 juli 2002, 16:27
een ibanez-blazer custo. goedkoop, maar toch beter dan menige strat (heerlijk snelle hals, brughumbucker, sattelite tremolo, niet al te zwaar). ik ga dat ding nooit verkopen.

Ibanez
1 juli 2002, 17:58
Ibanez grx40. Leuk beginnersgitaartje, speelt best lekker, niet slecht.