PDA

View Full Version : Wat ik me afvroeg,



My Dying Bride
28 maart 2004, 21:23
test

Swan
28 maart 2004, 21:25
ojee

My Dying Bride
28 maart 2004, 21:27
ok ,
stel je hebt een boss gt - 6
en je hang die aan een marshall , en dan hang je hem aan een mesa boogie , Hoor je dan verschil? ,
ik bedoel
als je zo een board hebt komen de settings toch uit je board ,
Doet je versterker dan nog iets aan het geluid of komt gewoon alles uit je boss ??

My Dying Bride
28 maart 2004, 21:27
ok ,
stel je hebt een boss gt - 6
en je hang die aan een marshall , en dan hang je hem aan een mesa boogie , Hoor je dan verschil? ,
ik bedoel
als je zo een board hebt komen de settings toch uit je board ,
Doet je versterker dan nog iets aan het geluid of komt gewoon alles uit je boss ??

My Dying Bride
28 maart 2004, 21:28
ok ,
stel je hebt een boss gt - 6
en je hang die aan een marshall , en dan hang je hem aan een mesa boogie , Hoor je dan verschil? ,
ik bedoel
als je zo een board hebt komen de settings toch uit je board ,
Doet je versterker dan nog iets aan het geluid of komt gewoon alles uit je boss ??

My Dying Bride
28 maart 2004, 21:28
schitterend :o

BLOK182
28 maart 2004, 21:36
Ehm, nou kijk. Je kan die GT6 als pre-amp pakken, dan doet je eigenlijke versterker alleen het signaal nog maar versterken. MAAR een Marshall heeft een heel andere eindtrap dan een Mesa, (EL34 tegen 6L6). Dit maakt behoorlijk wat uit in sound. Ook hebben veel verschillende amps vaak verschillende speakers, wat ook weer doorwerkt op je sound.

BartL
28 maart 2004, 22:51
Tuurlijk maakt dat uit. Iedere versterker klinkt anders.
Ik bedoel; Probeer hem eerst eens op een mesa-boogie of marshall buizencombo en daarna op en transistor versterkertje met 8'' speakers, dan is je vraag ook beantwoord :)

the sure thing
28 maart 2004, 23:16
.... ik denk dat het verschil niet zo heel groot is. Die COSM zooi van Roland kan je ook op een goede mengtafel of en hifi installatie aansluiten. Dat klinkt dan ook "goed" :roll:

BartL
28 maart 2004, 23:37
.... ik denk dat het verschil niet zo heel groot is.
:amp:
Dus volgens jou valt het verschil tussen een 100 wat buizen stack van Mesa Boogie en een 10 watt transistor amp wel mee, wanneer je er een gt-6 op hebt aangesloten?







:seriousf: :dance: :seriousf: :dance: :seriousf:

ToTaL FaKe
29 maart 2004, 09:40
:razz:
Als dat zo was zou niemand meer dure versterkers kopen...
LANG LEVE DE 10 WATT TRANSISTOR AMPS :wink:

Antal
29 maart 2004, 12:41
Shit, dan moet ik snel zorgen dat ik me buizenmarshall verkoop! Nu zijn de 10 Watt SS bakkies nog betaalbaar, maar als iedereen strakjes weet dat ze net zo goed zijn.... :roll: :razz: :lol: 8-) :???: :-? :-D

BlackSun
29 maart 2004, 14:18
En dan een gigantische muur van kleine 10watt SS combootjes on stage 8-)

diengeman
29 maart 2004, 15:06
ik heb al een tijdje een GT6, die ik op het moment te koop heb stan. ik heb deze op een Roland JC120, Laney VC30, Marshall JCM600, JCM800 en een DSL100 aangesloten. er heel veel verschil tussen deze versterkers. op de JC120 klinkt hij het mooiste, op de VC30 heel erg slecht en op de JCM600, JCM800 en DSL100 klinkt hij ongeveer hetzelfde, redelijk goed, maar minder strak en minder helder. ik denk dat hij op een heldere, cleane, neutrale transistorbak het beste klinkt omdat een buizenbak het geluid veel meer vervormt.

Nicci
29 maart 2004, 15:54
.... ik denk dat het verschil niet zo heel groot is.
:amp:
Dus volgens jou valt het verschil tussen een 100 wat buizen stack van Mesa Boogie en een 10 watt transistor amp wel mee, wanneer je er een gt-6 op hebt aangesloten?



jij verwart 2 dingen. niemand zegt dat er geen verschillen bestaan tussen versterkers, de vrager wil weten of het veel uit maakt of je een GT door kwaliteitsversterker a, of kwaliteitsversterker b bespeeld. in mijn ervaring bepaald de FX, zeker als je de OD's gebruikt voor een belangrijk deel het karakter van het geluid.

urezna
30 maart 2004, 08:11
tis maar net waar je je distortion / overdrive vandaan haalt..... uit je GT6 of uit je versterker....
ik gebruik mn versterker hiervoor en alle overige effecten uit de gt6....

Nocki
1 april 2004, 22:35
Ja. het maakt zeker vershil uit waar je de preamp aan hangt. een marshall klinkt (naar mijn mening) rommelig en zompig (sommige mensen noemen dit vet) en een andere amp zoals fender of boogie klinken wat strakker. dit wordt dus ook naar de speakers gestuurd de amp waar je je spul op aansluit maakt dus zeker heel veel uit.

NOcki

My Dying Bride
4 april 2004, 08:52
iemand enig idee wat het zou geven op een line 6 spider II 210 ?
the boxen zijn neutraal gemaakt en hebben dus geen speciaale klankkleur , wat als ik daar een gt 6 aanhang?

My Dying Bride
4 april 2004, 08:52
iemand enig idee wat het zou geven op een line 6 spider II 210 ?
the boxen zijn neutraal gemaakt en hebben dus geen speciaale klankkleur , wat als ik daar een gt 6 aanhang?